Skocz do zawartości

Jaka jest _praktyczna_ różnica pomiędzy boot EFI, a Legacy?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam płytę z dual boot (Legacy, UEFI, auto). Windows 10 mam instalowany w Legacy więc clovera tez instalowałem tak samo. Teraz robie nową instalację Capitana na nowym dysku i zastanawiam się EFI, czy Legacy dla boot w cloverze.

Jest jakaś praktyczna różnica w pracy OSX?

P.s.

Nie znam się na temacie, ale BIOS uruchamia mi się jako standardowy, a nie wiem jak uruchamia się boot_rom w UEFI, tak więc mogę jedynie w ustawieniach BIOS zmienić sam boot.

Czytając posty widzę, że bardzo dużo osób nie ma pojęcia o różnicach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie UEFI masz chociażby natywne wsparcie dla nvram  OS X. Jeżeli masz możliwość to stawiaj w UEFI ;)

A czy czasami natywne wsparcie nvram  nie zależy od wersji BIOSU ??? choćby w Asusach  Gryphon'ach Z87/97 w których od pewnej nowszej wersji nie działa. Faktem jest, że uefi to zawsze najlepszy wybór także z innych powodów. 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie UEFI masz chociażby natywne wsparcie dla nvram  OS X. Jeżeli masz możliwość to stawiaj w UEFI ;)

Pytam, bo mam problem z uruchomieniem Clovera w trybie EFI. Czytałem inne wątki, ale metody nie działają. Świeża instalacja Capitana na odrębnym dysku sformatowana jako GUID. Instaluję Clovera (v.3835 i zamiennie v.3799) z działającego OSX na partycji EFI nowej instalacji.

Zaznaczam w instalatorze "Instalacja dla komputerów z UEFI" i automatycznie "Instalacja Clover na ESP", dodaję motywy i preferencje Clover. 

Teoretycznie powinno ruszyć przy boot jako UEFI, ale dostaje komunikat o braku systemu...

Przy instalacji w trybie Legacy boot następuje prawidłowo.

Dlatego pytałem ile stracę przy Legacy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To ja się podepnę pod temat gdyż widzę mam podobny problem.