Skocz do zawartości

haMac.pl używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tę wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuję użycie cookie

Zdjęcie

Jaka jest _praktyczna_ różnica pomiędzy boot EFI, a Legacy?

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 bogdanh

bogdanh
  • Members
  • 773 postów
  • LocationWarszawa

Napisano 04 listopad 2016 - 15:14

Mam płytę z dual boot (Legacy, UEFI, auto). Windows 10 mam instalowany w Legacy więc clovera tez instalowałem tak samo. Teraz robie nową instalację Capitana na nowym dysku i zastanawiam się EFI, czy Legacy dla boot w cloverze.

Jest jakaś praktyczna różnica w pracy OSX?

P.s.

Nie znam się na temacie, ale BIOS uruchamia mi się jako standardowy, a nie wiem jak uruchamia się boot_rom w UEFI, tak więc mogę jedynie w ustawieniach BIOS zmienić sam boot.

Czytając posty widzę, że bardzo dużo osób nie ma pojęcia o różnicach.

Mac Pro 3.1 - Sierra/Windows 10

#2 krzyssp

krzyssp
  • Moderators
  • 679 postów
  • LocationWarszawa

Napisano 04 listopad 2016 - 18:06

W trybie UEFI masz chociażby natywne wsparcie dla nvram  OS X. Jeżeli masz możliwość to stawiaj w UEFI ;) 

iMac 14,2: Asrock z97 Extreme 4, Intel 4790k, Nvidia 970

#3 lulek2007

lulek2007
  • Members
  • 158 postów

Napisano 04 listopad 2016 - 19:31

W trybie UEFI masz chociażby natywne wsparcie dla nvram  OS X. Jeżeli masz możliwość to stawiaj w UEFI ;)

A czy czasami natywne wsparcie nvram  nie zależy od wersji BIOSU ??? choćby w Asusach  Gryphon'ach Z87/97 w których od pewnej nowszej wersji nie działa. Faktem jest, że uefi to zawsze najlepszy wybór także z innych powodów. 

MK