man_of_the_oak Opublikowano 18 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Generowanie indywidualnych numerów SMBIOS oraz uruchomienie iMessage Poniższy opis znajduje zastosowanie również w przypadku wcześniejszych nieudanych prób uruchomienia iMessage. 1. Czynności przygotowawcze Na samym początku włączamy Safari i przechodzimy do icloud.com. Po zalogowaniu wchodzimy do Ustawień, gdzie sprawdzamy czy na liście Moje urządzenia nie znajdują się wpisy związane z poprzednimi instalacjami - w razie odnalezienia, pozbywamy się ich. Kolejnym krokiem jest przejście do Znajdź i upewnienie się, że i tam nie znajdują się zbędne pozycje. Dany sprzęt usuwamy poprzez wybranie go z listy, po czym zaznaczenie Usuń z konta. Po tych czynnościach wylogowujemy się z iCloud zarówno w przeglądarce, jak i Preferencjach systemowych. Odłączamy komputer od sieci i restartujemy system. Po ponownym uruchomieniu komputera włączamy terminal i wydajemy w nim następujące komendy: cd ~/Library/Caches/ rm -R com.apple.Messages* rm -R com.apple.imfoundation* cd ~/Library/Preferences/ rm com.apple.iChat* rm com.apple.imagent* rm com.apple.imessage* rm com.apple.imservice* rm -R ~/Library/Messages/ Opróżniamy kosz i restartujemy macOS. Przed przejściem do kolejnych kroków, upewniamy się, że nasze połączenie Ethernet określone jest jako BuiltIn oraz posiada identyfikację en0. Najwygodniej jest to wykonać z wykorzystaniem DPCIManager. W przypadku sprzętów nie posiadających karty Ethernet, dopuszczalna jest identyfikacja karty Wi-Fi na en0, ale musi być ona także wykrywana jako BuiltIn. Jeśli karta wykrywana jest z jakąkolwiek inną identyfikacją niż en0 i BuiltIn, konieczne jest zresetowanie ustawień sieci. W tym celu uruchamiamy terminal i wydajemy następujące komendy, po czym opróżniamy kosz i restartujemy komputer. cd /Library/Preferences/SystemConfiguration/ rm NetworkInterfaces.plist rm preferences.plistPo zweryfikowaniu poprawności identyfikacji możemy przejść do dalszych kroków. 2. Generowanie danych Uruchamiamy Clover Configurator (http://mackie100projects.altervista.org/download-clover-configurator/) i otwieramy nasz config.plist. Przechodzimy do zakładki Rt Variables. Ustawiamy ROM na UseMacAddr0, a pozostałe pola pozostawiamy puste. Następnie w zakładce SMBIOS klikamy ikonkę różdżki, aby wygenerować indywidualne numery. Staramy się dobrać urządzenie, które najbliższe jest konfiguracji naszego sprzętu. Zwracamy szczególną uwagę na generację procesora - aplikacja posiada listę identyfikacji wraz z odpowiednimi dopiskami, co ułatwia zadanie. Po wybraniu pozycji z listy klikamy kilkukrotnie w dwa przyciski shake, po czym wciskamy OK. Kopiujemy numer z pola Serial Number, po czym uruchamiamy z powrotem sieć i odwiedzamy stronę http://www.everymac.com/ultimate-mac-lookup/ Wklejamy tam skopiowaną wcześniej zawartość i klikamy Lookup. Jeśli otrzymaliśmy listę urządzeń zgodnych z wprowadzonym numerem - możemy przejść dalej. W przeciwnym razie musimy wygenerować w Clover Configurator nową wartość. Następnie sprawdzamy nasz numer na stronie https://checkcoverage.apple.com Oczekujemy uzyskania informacji o błędzie takim jak na poniższym obrazku. Jeśli tak się nie stało - generujemy nowy numer i sprawdzamy go ponownie - najpierw na EveryMac, a następnie na stronie Apple. Uruchamiamy terminal i kilkukrotnie wywołujemy komendę uuidgen. Jeden z tak uzyskanych numerów kopiujemy i wklejamy w Clover Configurator jako SmUUID. Zaznaczamy także opcję Trust. Zapisujemy nasz plik konfiguracyjny i restartujemy komputer. Kolejnym krokiem jest wypakowanie skryptu simpleMLB i jego uruchomienie. Wystarczy włączyć terminal, przeciągnąć do niego plik simpleMLB.sh, po czym wcisnąć ENTER. Włączamy Clover Configurator i przechodzimy do zakładki SMBIOS. W polu Board Serial Number wklejamy numer wygenerowany przez skrypt. Zapisujemy zmiany i restartujemy komputer. Po wykonaniu wszystkich kroków, w naszym przykładzie uzyskaliśmy następujący fragment w config.plist: <key>RtVariables</key> <dict> <key>ROM</key> <string>UseMacAddr0</string> </dict> <key>SMBIOS</key> <dict> <key>BiosReleaseDate</key> <string>12/22/2016</string> <key>BiosVendor</key> <string>Apple Inc.</string> <key>BiosVersion</key> <string>IM142.88Z.0118.B17.1612221936</string> <key>Board-ID</key> <string>Mac-27ADBB7B4CEE8E61</string> <key>BoardManufacturer</key> <string>Apple Inc.</string> <key>BoardSerialNumber</key> <string>C02344130J9FF4GJA</string> <key>BoardType</key> <integer>10</integer> <key>ChassisAssetTag</key> <string>iMac-Aluminum</string> <key>ChassisManufacturer</key> <string>Apple Inc.</string> <key>ChassisType</key> <string>0x13</string> <key>Family</key> <string>iMac</string> <key>LocationInChassis</key> <string>Part Component</string> <key>Manufacturer</key> <string>Apple Inc.</string> <key>Mobile</key> <false/> <key>ProductName</key> <string>iMac14,2</string> <key>SerialNumber</key> <string>C02LM2WCF8JC</string> <key>SmUUID</key> <string>22EF6F82-BC8E-4C97-A7CC-EBF9A9F5FBD6</string> <key>Trust</key> <true/> <key>Version</key> <string>1.0</string> </dict> 3. Test poprawnego zapisania nowych wartości Uruchamiamy skrypt iMessageDebug (w sposób analogiczny do simpleMLB). Zapytani o to czy chcemy zapisać rezultat jego pracy do pliku .txt, wyrażamy zgodę poprzez wpisanie y i potwierdzenie klawiszem ENTER. Tak uzyskany plik zapisywany jest w folderze, z którego uruchomiony został skrypt. Przenosimy go do innej lokalizacji, po czym uruchamiamy komputer ponownie. Po restarcie jeszcze raz używamy iMessageDebug, a następnie porównujemy zawartość wcześniej uzyskanego pliku .txt z aktualnym. Jeśli wszystkie wartości do BoardSerialNumber włącznie są takie same - możemy się już zalogować na iCloud i skonfigurować iMessage jak na zwykłym komputerze Mac. DPCIManager_ML.zip iMessageDebugv2.zip simpleMLB.zip kot, konrad11901, 314TeR i 4 innych 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Świetny poradnik. Powstał na bazie doświadczeń i eksperymentów. Mam nadzieję, że wszystkim pomoże to w poprawnym uruchomieniu wszystkiem usług iCloud, w tym iMessage, FaceTime. Prosimy o wszelkie uwagi i raporty. music 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
javazlaz Opublikowano 26 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Zrobiłem wszystko jak trzeba jednak po zalogowaniu do iMessage dostałem komunikat, żebym skontaktował się ze wsparciem technicznym i podał im odpowiedni kod. Dzwonić bez obaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
music Opublikowano 26 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 A ja choć iMessage nie używam, narazie nie potrzebuję to dziwo dzisiaj po latach zadziałało mi Testowałem wiadomościami pomiędzy swoimi uradzeniami iPhone 3GS, iPad Air 1 i hackintosh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gen.jusz Opublikowano 29 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 Może komuś się przyda informacja - ja musiałem wyłączyć 2 Factor Authentication na koncie iCloud, bo niestety jego obecność powodowała blokowanie konta i wymuszenie zmiany hasła w momencie próby zalogowania na hamacu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
music Opublikowano 29 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 Może komuś się przyda informacja - ja musiałem wyłączyć 2 Factor Authentication na koncie iCloud, bo niestety jego obecność powodowała blokowanie konta i wymuszenie zmiany hasła w momencie próby zalogowania na hamacu... Na 10.13 ja własnie nie używam 2 stopniowej autoryzacji, choć Apple stara się wymusić jej wprowadzenie (na 10.12 pojawiał mi się kiedyś ciągle komunikat w Ustawieniach Systemowych). iMessage działa mi wszędzie, ale mam pewien problem bo używam też starego iPhone 3GS z iOS 6.1.6 (czasami ciągle prosił o hasło do AppleID jak miałem kiedyś włączone 2 stopniowa autoryzację). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gen.jusz Opublikowano 29 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 Robiłem na świeżej instalacji nowego haMaca... może teraz jak już go Apple przyjęło "do rodziny", to może można byłoby włączyć z powrotem 2FA i by poszło, ale szczerze mówiąc nie mam ochoty ryzykować ponownej zmiany hasła iCloud na wszystkich możliwych urządzeniach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Najrad Opublikowano 31 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Rewelacja. Zrobiłem na obu komputerach, ale.... jak ktoś używa legalnego softu firm trzecich ( Paragon, ColorFinale itp ) to polecam najpierw deaktywować software, bo może się zdarzyć, że produkt zostanie zablokowany - dotyczy tych, którzy zmieniają SMBIOS z już istniejącego/używanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hottt Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Zalogowałem się raz na imessage, ale teraz niestety Albo podczas wysyłania wiadomości: Wystąpił błąd podczas uwierzytelniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyssp Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 No to się skontaktuj, podobno są bardzo mili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OneGhost Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Zalogowałem się raz na imessage, ale teraz niestety Albo podczas wysyłania wiadomości: Wystąpił błąd podczas uwierzytelniania. Mam dokładnie to samo. Wolałbym nie kontaktować się z Apple w tej sprawie, nie ma innego rozwiązania? Jeśli będę miał starego maca (zamówiłem maca pro 2,1), którego nie będę używać, to mogę sklonować jego dane do innego typu profilu na hackintoshu i to zadziała? Na hackintoshu używam iMac10,1. Jeśli tak, to które dokładnie dane trzeba sklonować z prawdziwego maca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyder Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Jedyny błąd jaki mi się pojawia, to podczas pierwszego logowania blokuje mi AppleID i muszę zmienić hasło, potem wszystko działa. Aktywowałem tak paru osobom iMessage ostatnio i była dokładnie ta sama sytuacja. Wniosek ? Robisz coś źle, apple coś Ci przyblokowało (bardzo wątpliwe), brak ustawionego 2-auth (nie wiem czy to ma jakiś związek). Nie potrzeba żadnego dzwonienia do Apple (jak dobrze pogadasz to Ci odblokuje), ani danych z Maca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OneGhost Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Jeszcze ktoś mi na pewnej grupie odpisał, żeby spróbować zrobić świeżą instalację i nie logować się do iCloud. Próbuję tego, chociaż nie wydaje mi się, żeby pomogło. Próbowałem na kontach z dwustopniową weryfikacją i bez. Zobaczę i dam znać. Edit: Nie, po czystej instalacji bez logowania do iCloud dalej to samo. Masakra Czy ktoś mógłby rzucić okiem, proszę? https://www.dropbox.com/s/uzrlx6veus99h78/Test.mov?dl=0Próbowałem już chyba wszystkiego co mi przyszło do głowy. Jeśli podgląd wyświetla się w słabej jakości, można pobrać plik z filmem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrVanosh Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 OneGhost ja na komputerze mam ten sam problem a na laptopie po zrobieniu tych samych kroków iMessage działa bez problemu. Dzwoniłem do Appla ale oni nic nie mogli poradzić jedynie dostałem na maila ticket i żeby tam opisać sprawę i może pomogą ale jak zobaczyłem nazwę tego ticketu 'Hackintosh iMessage' to odpuściłem xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OneGhost Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 OneGhost ja na komputerze mam ten sam problem a na laptopie po zrobieniu tych samych kroków iMessage działa bez problemu. Dzwoniłem do Appla ale oni nic nie mogli poradzić jedynie dostałem na maila ticket i żeby tam opisać sprawę i może pomogą ale jak zobaczyłem nazwę tego ticketu 'Hackintosh iMessage' to odpuściłem xD A możesz powiedzieć jakie definicje masz ustawione w Laptopie i PC? Procesory na podobnych socketach, czy inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrVanosh Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Nie wiem o co Ci chodzi z tymi definicjami, generowałem wszystko jak w tym poradniku na laptopie i na PC. Próbowałem na nich również MLB i smuuid od jakiegoś usera z forum ale i tak tylko na laptopie działało. Procesor w PC i jak w laptopie to Haswell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OneGhost Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 OK teraz wprowadzę pewnie trochę zamieszania, ale dzisiaj zaobserwowałem ciekawą sytuację. Zamówiłem sobie starego maca Pro 2,1 z Yosemite. Mega zdziwienie, kiedy na nim widzę ten sam komunikat, żeby zadzwonić do Apple i podać wyświetlany kod. Trochę potestowalem i to są moje spostrzeżenia: Mam 3 urządzenia: M1 - MacBook Pro 2015 M2 - Mac Pro 2008 H1 - Hackintosh z core 2 na smbios od iMac I 3 konta: A1 - stare konto, testuje tylko na prawdziwych macach, nie na hacku A2 - trochę nowsze ale tez stare, testuje na wszystkim A3 - nowe konto I teraz tak: Na M1 mogę się bez problemu zalogować na wszystkich kontach Na M2 mogę się zalogować na A1, ale na pozostałych pokazuje mi info o kontakcie z Apple Na H1 nie testowałem A1, a dla pozostałych kont tez pokazuje zawsze ten komunikat. Co jest w tym bardzo dziwne, to ze na MacBooku działają wszystkie konta, oraz, ze konto A1 działa tez na Mac Pro, mimo, ze inne na nim nie działają. I o co tu może chodzić? Stawiałbym, ze Apple ma jakieś whitelisty zarówno kont jak i urządzeń i one przechodzą. Tylko czemu moje stare konto by było przepuszczane, a inne nie? I czemu MacBook puszcza wszystkie konta, a Mac Pro już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Tego nie odgadniesz. Apple ma swoje dziwne algorytmy i czasami po prostu tak jest, że masz konto które działa np na iPhonie i Macbooku ale nie na haMacu. Czasami takie konta są blokowane i trzeba dzwonić. Kiedyś blokady były też zdejmowane po 1 - 2 miesiącach. Ja u siebie tego komunikatu (tfu tfu) nie widziałem ładnych parę lat, ale zawsze dbam o to aby dane smbios były idealnie podstawione, czyli prawidłowo sparowany SN, SN Płyty, UUID i ROM z modelem sprzętu np iMac14,2. Te cztery numery muszą pasować do identyfikacji sprzętu i wtedy musi działać. Jak mieszacie np iMac10.x z MLB czy SN od iMaca14,x, albo nie macie UUID, albo ROM nie jest wczytywany poprawnie to nie dziwcie się że Wam nie działają te usługi. Do tego nieprawidłowo wykonane kroki, eksperymentowanie itp itd może spowodować zablokowanie konta i jego już nie użyjecie bez np telefonu do wsparcia Apple. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OneGhost Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Tego nie odgadniesz. Apple ma swoje dziwne algorytmy i czasami po prostu tak jest, że masz konto które działa np na iPhonie i Macbooku ale nie na haMacu. Czasami takie konta są blokowane i trzeba dzwonić. Kiedyś blokady były też zdejmowane po 1 - 2 miesiącach. Ja u siebie tego komunikatu (tfu tfu) nie widziałem ładnych parę lat, ale zawsze dbam o to aby dane smbios były idealnie podstawione, czyli prawidłowo sparowany SN, SN Płyty, UUID i ROM z modelem sprzętu np iMac14,2. Te cztery numery muszą pasować do identyfikacji sprzętu i wtedy musi działać. Jak mieszacie np iMac10.x z MLB czy SN od iMaca14,x, albo nie macie UUID, albo ROM nie jest wczytywany poprawnie to nie dziwcie się że Wam nie działają te usługi. Do tego nieprawidłowo wykonane kroki, eksperymentowanie itp itd może spowodować zablokowanie konta i jego już nie użyjecie bez np telefonu do wsparcia Apple. Dzisiaj utworzyłem zupełnie nowe Apple ID - wspomniane A3 i ono też działa na Macbooku, a nie działa na Mac'u Pro. Wydaje mi się, że jak zadzwonię do Apple, to na Macu pro zaczną też mi działać wszystkie konta. Tylko to trochę lipa, że trzeba to tak załatwiać, tym bardziej, że do hackintosha już nie bardzo zadzwonię, bo tam nie mam prawdziwych danych komputera. Jeszcze pasuje sprawdzić to moje A1 czy zaloguje się na hackintoshu, tylko trochę się obawiam, żeby to nie odbiło się na tym koncie jakimś lockiem, przez co przestanie tak fajnie działać. Poza tym do hackintosha i tak potrzebuję innego konta, więc nawet jak to zadziała to nic mi z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Ja bym Wam radził sprawdzić jeszcze jedną ewentualność - wygenerować SN sprzętu, ale taki który istnieje w bazie Apple. Wtedy nie ma szans aby go odrzucili jako "Hackintosh iMessage". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OneGhost Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Ja bym Wam radził sprawdzić jeszcze jedną ewentualność - wygenerować SN sprzętu, ale taki który istnieje w bazie Apple. Wtedy nie ma szans aby go odrzucili jako "Hackintosh iMessage". Ale tam sprawdzają tylko SN? Nie jest czasem tak, ze muszę znać dokładnie powiązany z nim MLB / ROM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Raczej tylko po S/N dyskwalifikują. Nie ma w bazie = haciintosh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrVanosh Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Tak jak ja dzwoniłem to po S/N dyskwalifikują więc trzeba znaleźć jakieś poprawne S/N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisniaman Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Mam pytanie czy bt i wifi jest konieczne do działania imessage itp? czy wystarczy tylko net po kabelku i poprawna konfiguracja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Wystarczy odpalony popranie chodź jedno medium transportu sieciowego - LAN lub WIFI. Aczkolwiek na identyfikacjach które mają LAN, ten LAN MUSI być odpalony i musi być jako en0 - przy czym nie musi być podłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.