Skocz do zawartości

haMac.pl używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tę wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuję użycie cookie

Zdjęcie

Morele - reklamacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 mm34639

mm34639
  • Members
  • 217 postów
  • LocationWarszawa

Napisano 22 marzec 2017 - 12:11

Tak się pożalić chciałem
Już miesiąc mija jak im oddałem nową płytę na gwarancję
Status - Wysłana do serwisu producenta, tak ze 2 tygodnie temu

Gigabyte B250M-D3H

Swoją drogą - co to mogło być?
Objawy takie, że po paru sekundach od załadowania systemu (jakiegokolwiek - windowsa na dysku, instalatora windowsa na usb, ubuntu live usb) następuje reset
Jak załadowałem profil xmp pamięci, to też się resetuje, ale po paru minutach a nie sekundach
Żadnych komunikatów, tylko reset
Procesor się nie grzeje

Podejrzewam że coś związanego z pamięcią, ale nie wiem.

Jak pamięć ma na pudełku 3000MHz 1.35v, to jeśli chodzi na 2133 czy tam 2400 (bo b250), to może się przestawiać sama na 1.2v? Tzn mieć jakiś wolniejszy profil z niższym napięciem zapisany?

Czy tak jak opisałem mogą wyglądać objawy "niekompatybilności" ramu i płyty?

ram taki https://patriotmemor...gb-3000mhz-kit/ i niby nie ma go na liście obsługiwanych, ale to o niczym nie świadczy jeszcze

 

 

W biosie się nie wyłączała, mogłem długo grzebać, nawet bios udało się zaktualizować

Po drugie, to nie miałem sygnału na wyjściu Displayport (a specjalnie wziąłem model płyty z takim wyjściem). HDMI działało

Wina pamięci, czy ogóle felerny egzemplarz?

Teraz jak nad tym myślę, to przypomniałem sobie, że odbierając ją odniosłem wrażenie że pudełko było otwierane, poza tym nie miała normalnej instrukcji, tylko taką pojedynczą karteczkę (pamiętam że chciałem sprawdzić schemat jak podłączyć włącznik, lampki hdd itp), tylko 1 kabelek sata, ale pomyślałem że może tańsze modele teraz tak mają. Za to zaślepka p[ortów była zafoliowana :P 
Może ktoś ją wcześniej zwrócił?

 

I myślę czy nie kupić nowej płyty, bo ile to może jeszcze trwać? 


MBP 13" retina late 2013 - i5-4288u, iris 5100, 8gb ram, 512GB ssd, 10.13 beta, Win 10 Pro
MSI X299 sli plus , i7-????X, GTX 960 4GB, 32GB DDR4 3000 CL16, 512 SSD SATA, 2TB HDD, jeszcze parę innych hdd, 


#2 man_of_the_oak

man_of_the_oak
  • R.E.D.
  • 741 postów
  • LocationKraków

Napisano 22 marzec 2017 - 14:12

Też miałem sporo przejść z zakupami w morele.net - przez miesiąc czekałem na odbiór sprzętu do diagnostyki i naprawy, gdyż firma kurierska, z którą współpracują, nie pojawiała się po odbiór przesyłki (pomimo otrzymanego przeze mnie e-maila o zamówieniu kuriera przez morele.net). Następnie wymieniono część, która na 100% była sprawna i zwrócono mi komputer...

U mnie wyglądało to tak, że raz na jakiś czas sprzęt wpadał w bootloop i pomagało jedynie wyjęcie baterii na płycie głównej. Jako że mowa o Z170 Pro Gamer, która jest znana z "niezmiernie dobrej współpracy" z profilami XMP, przez mój zestaw przeszły chyba 3 zestawy kości, w tym - oczywiście - te z QVL producenta. Zasadniczo po pół roku walki, rzuciłem to wszystko w diabły i ściągnąłem jedną z ostatnich dostępnych sztuk Z97-Pro Gamer, na którym to złożyłem nowy zestaw, a moje problemy zakończyły.

 

To tak z serii "łączę się w bólu" ;)

Ja bym na Twoim miejscu, patrząc przez pryzmat moich walk (najpewniej) z płytą głównej, kupił coś nowego, najlepiej w innym sklepie i miał już święty spokój, a gdy sprzęt wróci naprawiony - wystawiłbym okazjonalnie na Allegro. Stracisz stosunkowo niewiele, a czas i nerwy trudno przecenić. Oczywiście zakładając, że w Twoim przypadku problemem jest rzeczywiście płyta główna. Tutaj musieliby się już wypowiedzieć bardziej siedzący w sprawach sprzętowych użytkownicy.

 

Z drugiej strony - miesiąc od oddania do serwisu to nie jest aż tak zaskakująca wartość. Skoro 2 tygodnie temu wysłano ją do producenta... 


ASUS Z97-Pro Gamer | Intel Core i7-4790K | 16 GB 2400 MHz CL10 RAM | ASUS GTX760-DC2T-2GD5-SSU | Samsung 850 PRO + Samsung HD103SJ | BCM94360CD | Aune T1 MK2 + Genalex Gold Lion E88CC | macOS Sierra 10.12.5

MacBook Pro 13,3" (Mid 2012) | Intel Core i7-3520M | 16 GB 1600 MHz CL11 RAM | Intel HD 4000 | Transcend 370S | macOS Sierra 10.12.5
Mac OS X Snow Leopard 10.6.8 Retail (64-bit) @ ASUS K50IN (SX152)
FlagaPL.gif Piszę poprawnie po polsku!


#3 oswaldini

oswaldini
  • Moderators
  • 10529 postów
  • LocationBrzeszcze / Kraków

Napisano 22 marzec 2017 - 14:56

Morele samo ściąga sprzęt zza granicy, nie bierze od polskich dystrybutorów. Omijać z daleka no chyba, że kupujemy rzeczy, które się raczej nie zepsują typu obudowa czy coś w ten deseń.


MacBook Pro 2012 MD103 15" | i7-3615QM | 8 GB RAM | HD4000 + GT650M | Samsung 830 256 GB
Hack Gigabyte H81N | i5-4460 | 16 GB RAM | HD4600 | 250 GB macOS + 500 GB + 1 TB | Raijintek Metis | SFX-L 500W | WiFi
HomeSerwer: HP G7 N54L | 2.2GHz (800-2200Mhz) | 4GB RAM | 2x WD RED 2TB | Synology DSM 6.0.2 @ Jun's bootloader | Time Machine + PLEX + CouchPotato + SickRage + masa innych

iPhone 7 32GB Black
FlagaPL.gif Piszę poprawnie po polsku! | CloverEFI | Nie pomagam na PRIV


#4 mm34639

mm34639
  • Members
  • 217 postów
  • LocationWarszawa

Napisano 22 marzec 2017 - 16:51

Nabyłem msi b250m pro vdh w x-kom, bo akurat mieli w sklepie
Ciekawe czy zadziała

Jakoś brak dp przeboleję, i tak był plan dokupić gpu
Albo podmienię na Gigabyte jak wróci i będzie działać

MBP 13" retina late 2013 - i5-4288u, iris 5100, 8gb ram, 512GB ssd, 10.13 beta, Win 10 Pro
MSI X299 sli plus , i7-????X, GTX 960 4GB, 32GB DDR4 3000 CL16, 512 SSD SATA, 2TB HDD, jeszcze parę innych hdd, 


#5 314TeR

314TeR

    Administrator

  • Administrators
  • 16104 postów
  • LocationWarszawa

Napisano 22 marzec 2017 - 17:09

Jak nie kupujecie produktu na firmę (prowadzoną działalność) to czemu nie korzystacie z rękojmi? Sprzedawca ma wtedy jasno określony termin 14 dni na usunięcie usterki lub wymianę sprzętu na wolny od wad. 


ASUS MAXIMUS VII IMPACT | Core i7-4790K | 16GB DDR3 2400 CL10 | GTX 980 Ti | FiiO E10 | OS X Retail via UniBootX Clover

ASUS Z87M-PLUS | Core i5-4590T | 8GB DDR3L 1333 | HD4600 | OS X Retail via UniBootX Cloverbyłe haMac'i: ASUS P5W DH DeluxeASUS P7P55 WS Supercomputer | ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3 | ASUS P8Z77-V PRO THUNDERBOLTJak uruchomić na wypasie ALC 882/888/889/1200 | STOP Gigafail | P5W DH Deluxe - perfekcyjny hackintosh | Piszę poprawnie po polsku!

Co daje kalibracja monitora - zobacz jak można poprawić jakość obrazu.

 

Najszybszy hackintosh na świecie za procesorem 12C identyfikujący się jako Mac Pro (Late 2013) wg rankingu Geekbench: 37000 pkt

 

Pomogliśmy Tobie - pomóż nam - przekaż darowiznę na utrzymanie forum.

 


#6 mm34639

mm34639
  • Members
  • 217 postów
  • LocationWarszawa

Napisano 22 marzec 2017 - 17:40

Ja na firmę brałem ;)
 
edit: msi odpaliło od strzała :P tfu tfu odpukać
oby tak dalej
zaraz będę skręcać i instalować system
 
mogę chyba dumnie zaktualizować stopkę
(to tymczasowe rozwiązanie)
1zdx02a.jpg
 
Edit : na dzień po zakupie MSI, piszą że płyta Gigabyte wróciła do centrali od producenta i będzie do odbioru w netpunkcie
 
Edit: Mały upgrade

21j7k12.jpg

 

 

Puściłem na tym i5 obliczenia, 4 rdzenie obciążone w 100% od kilku godzin (3.1GHz - pełne turbo), open hardware monitor pokazuje 42 - max 45 stopni, i 35W poboru prądu, fakt że Noctua D14 (choć z jednym wiatraczkiem) + Thermal Grizzly

Nie pokazuje się ile obrotów wentylatora, ale najgłośniejszy w całym zestawie nadal stary dysk

Chłodno dziś, wróciłem do domu i liczyłem że sobie dłonie ogrzeję przy wylocie powietrza, a tu coś słabo z tym :)


MBP 13" retina late 2013 - i5-4288u, iris 5100, 8gb ram, 512GB ssd, 10.13 beta, Win 10 Pro
MSI X299 sli plus , i7-????X, GTX 960 4GB, 32GB DDR4 3000 CL16, 512 SSD SATA, 2TB HDD, jeszcze parę innych hdd, 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych