Skocz do zawartości

Asus Z97-C - dublujące się wpisy - zawieszenie na logo ASUS


smiler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Na początek chciałem podziękować za Clover. Jestem dość początkującym konstruktorem HaMaca. Wcześniej korzystałem z UniBeast, które niby miało być prostsze, ale jak odkryłem to forum postanowiłem spróbować Clovera i nie zawiodłem się. Dzięki :)

 

Przez kilka lat używałem Mavericksa na swoim HaMacu i wszystko było w miarę OK. Niedawno postawiłem Sierrę właśnie korzystając z forumowego Clovera. O ile instalacja i działanie systemu określiłbym na rewelacyjne tak mam pewien problem z UEFI (prawdopodobnie).

 

Od czasu instalacji Sierry, średnio raz na 3-4 tygodnie komputer blokuje się na etapie uruchamiania jeszcze przed ekranem BIOS. Pojawia się logo ASUS i tak wisi w nieskończoność. Po zresetowaniu BIOSa zworką wszystko wraca do normy i po kilku tygodniach znów dzieje się to samo. Ostatnim razem wyłączyłem w BIOSie rozruch za pomocą UEFI i przełączyłem na opcję Legacy w nadziei, że to coś zmieni, ale wczoraj znów przytrafiła się ta historia. Na płycie mam ostatnią wersję BIOS 2801. Czy zdażyło się komuś coś podobnego ? Z góry dziękuję za każdą wskazówkę. 

 

Obecna konfiguracja:

Asus Z97-C

i7 4790

WIFI - TP Link

Geforce GT 750

Fire Wire - Texas Instruments

SSD - Crucial 

SSD - Samsung

HDD - WD Red

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi jak zapychanie zdublowanymi wpisami bootloadera. 

 

Odepnij wszystkie dyski, uruchom komputer, wejdź do UEFI i zapisz ustawienia. Ponownie podepnij dyski i powinno być w porządku, przynajmniej u mnie rozwiązało to problem.

 

Możesz zrobić potem prosty test i uruchamiać kilka razy komputer, po czym wchodzić do UEFI i sprawdzać czy wpisy się nie dublują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pen'a z instalką HS i za każdym razem w tej sytuacji wkładam go w port USB i tak uruchamiam komputer.