
Najlepsza odpowiedź arnon , 13 kwiecień 2018 - 22:02
Moja GTX660 ma taki sam problem na MacOS 10.13, mam identyczne artefakty. Wróciłem do MacOS 10.12, tam nie ma problemów.
Przejdź do postu
Najlepsza odpowiedź arnon , 13 kwiecień 2018 - 22:02
Moja GTX660 ma taki sam problem na MacOS 10.13, mam identyczne artefakty. Wróciłem do MacOS 10.12, tam nie ma problemów.
Przejdź do postuNapisano 13 kwiecień 2018 - 12:01
Cześć,
Wiem, że tematów z tą serią kart było już kilka, nawet na zagranicznych forach. Nikt jednak nie rozwiązuje tego problemu całkowicie, jest więcej pytań niż odpowiedzi. A czasowe "rozwiązania/obejścia" problemu zdają się nie działać. Dlatego proszę nie gniewajcie się, że tworzę podobny temat po raz kolejny. Postaram się opisać moją przypadłość jak najdokładniej. Od razu zaznaczam, że nie testowałem tej karty na starszym systemie niż obecny, podobno w Sierra karty tego pokroju nie sprawiały problemów (nie wiem, nie testowałem).
Wczoraj włożyłem zakupionego staruszka do swojej jednostki z 10.13.4 na pokładzie.
Karta niby działa OOB, tj, wykrywa ją system bez zaznaczania czegokolwiek w cloverze. Jednak pojawiają się glitche na ekranie, czasami jest ich mnóstwo. Najczęściej występują w grach, chociaż są wyjątki, nawet systemowy interface jest bombardowany.
Najgorsze jest to, że chcąc wyrenderować film w Final Cut Pro -- również widzę hieroglify (testowałem nawet utworzony filmik na drugim komputerze z windows).
Screen jak to wygląda:
Co już sprawdziłem:
- Odpalałem komputer bez zaznaczania dodatkowych elementów w grafice
- Próbowałem również z inject nvidia / nvidia generic
I tu również pojawił się kłopot w postaci sporadycznych KP (restart kompa) (w załączniku log "KP info.rtf").
Od KP zacząłem zabawę z driverami od nvidii "WebDriver-387.10.10.10.30.103.pkg".
KP zniknął, restartów póki co nie ma, jednak artefakty jak widać wyżej, nadal są...
Dotychczas korzystałem z OS'a na Intel HD 4600.
Nie korzystam z DSDT, jedynie SSDT.
Opis jednostki w sygnaturce.
Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki, co jeszcze mogę sprobować zrobić.
Napisano 13 kwiecień 2018 - 13:21
MacBook Pro 2012 MD103 15" | i7-3615QM | 8 GB RAM | HD4000+GT650M | Samsung 830 256 GB
Hack Gigabyte H81N | i5-4460 | 8 GB RAM | HD4600+GTX650 | 2xHP 24" + 1xDell 27" | mSATA SSD 32GB + SSD 120GB + SSHD 500 GB | Raijintek Metis | SFX-L 500W | WiFi+BT
HomeSerwer: Dell 7010 | i3-3240 | 14 GB RAM | 2xWD RED 2TB | Synology DSM 6.1.7 @ Jun's bootloader | Virtual Machine Manager | Time Machine + PLEX + CouchPotato + SickRage + masa innych
iPhone 7 32GB Black Piszę poprawnie po polsku! | Nie pomagam na PRIV
Napisano 13 kwiecień 2018 - 14:31
dziękuję, nie wiem, czy wszystko wykonałem poprawnie. Nie jestem geekiem od hackintoshowania, po prostu dzięki pomocy tej strony i cennym wskazówkom, zainstalowałem i z powodzeniem pracuję na hacku już parę lat. Ale jeżeli pojawia się nowy problem, to oczywiście jestem daleko za resztą -- nie śledzę tego na bieżąco... To co wykonałem to - wgrałem kexty:
Natomiast zmodyfikowany config wygląda następująco (załącznik):
Nie wiem natomiast, czy w tym przypadku muszę koniecznie mieć inject intel zaznaczony oraz NvidiaWeb.
Obecnie są zaznaczone, inject intel z ID: 0x0D220003 (na tym ID zawsze pracowałem na swoim intel hd 4600).
Gdyby ktoś nie chciał pobierać configa, zrobiłem screeny poszczególnych zakładek w celu weryfikacji: https://imgur.com/a/KcaDo
efekt końcowy, glitchy nie mam póki co na ekranie, ale w Final Cut dalej występują.
edit: wydaje mi się również, że troche wydajność w grach spadła. Ale póki co podczas grania brak glitchy. Pozostaje ten final cut nieszczęsny.
Napisano 13 kwiecień 2018 - 15:41
MacBook Pro 2012 MD103 15" | i7-3615QM | 8 GB RAM | HD4000+GT650M | Samsung 830 256 GB
Hack Gigabyte H81N | i5-4460 | 8 GB RAM | HD4600+GTX650 | 2xHP 24" + 1xDell 27" | mSATA SSD 32GB + SSD 120GB + SSHD 500 GB | Raijintek Metis | SFX-L 500W | WiFi+BT
HomeSerwer: Dell 7010 | i3-3240 | 14 GB RAM | 2xWD RED 2TB | Synology DSM 6.1.7 @ Jun's bootloader | Virtual Machine Manager | Time Machine + PLEX + CouchPotato + SickRage + masa innych
iPhone 7 32GB Black Piszę poprawnie po polsku! | Nie pomagam na PRIV
Napisano 13 kwiecień 2018 - 16:33
coś pewnie pomieszałem, bo widzę podwójne intel hd 4600 + gpu
Napisano 13 kwiecień 2018 - 16:43
Pisałem Ci coś o odpowiednim ID !! Zmień na: 0x04120004
DualLink do kosza, shikigva=12 możesz wywalić przy najnowszym shikki, przy najnowszym IntelGraphicFixup możesz też usunąć fixy "GFX0 to IGPU" oraz "change PEGP to GFX0"
MacBook Pro 2012 MD103 15" | i7-3615QM | 8 GB RAM | HD4000+GT650M | Samsung 830 256 GB
Hack Gigabyte H81N | i5-4460 | 8 GB RAM | HD4600+GTX650 | 2xHP 24" + 1xDell 27" | mSATA SSD 32GB + SSD 120GB + SSHD 500 GB | Raijintek Metis | SFX-L 500W | WiFi+BT
HomeSerwer: Dell 7010 | i3-3240 | 14 GB RAM | 2xWD RED 2TB | Synology DSM 6.1.7 @ Jun's bootloader | Virtual Machine Manager | Time Machine + PLEX + CouchPotato + SickRage + masa innych
iPhone 7 32GB Black Piszę poprawnie po polsku! | Nie pomagam na PRIV
Napisano 13 kwiecień 2018 - 16:44
ID zmieniłem zanim wysłałem screen, co do tych pozostałych rzeczy, właśnie się tym zajmuję i dam znać.
(po prostu nie zaktualizowałem configa z pierwszego postu)
edit: więc tak, preferencje wyglądają następująco:
Natomiast zła wiadomość, pojawiły się glitche w ui systemu:
Glitche również są podczas 3D np. Valley Benchmark. Tam jest tragedia.
Przestawiłem nvidie drivera aby korzystało z web driverów zamiast applowskich, no i tu jest ciut lepiej, benchmark raz jest ok, zmienie w nim rozdzielczość, już są glitche.
Pojawił się dodatkowo efekt, którego wcześniej nie było, podczas odpalenia launchpada złapał system zmułę, był strasznie wolny, po czym kompletnie się zwiesił. Trzeba było mu zrobić hard restarta. Final Cut, na czym mi najbardziej zależy nadal renderuje kafelki
Napisano 13 kwiecień 2018 - 17:43
Core i5-3750K | Gigabyte GA-Z77-D3H | 3x4GB 1600MHz | Gigabyte Nvidia 1070 :: Radeon 280X Asus | High Sierra 10.13 | Clover
Core i5-8600K | Asrock Extreme 4 | 2x8GB 2500MHz | Gigabyte 580X | High Sierra 10.13 | Clover
Napisano 13 kwiecień 2018 - 18:01
serio? z final cut też nie da się nic zrobić? jak ludzie w takim razie mogę na tym pracować... u mnie jest to niemożliwe
Napisano 13 kwiecień 2018 - 20:05
Core i5-3750K | Gigabyte GA-Z77-D3H | 3x4GB 1600MHz | Gigabyte Nvidia 1070 :: Radeon 280X Asus | High Sierra 10.13 | Clover
Core i5-8600K | Asrock Extreme 4 | 2x8GB 2500MHz | Gigabyte 580X | High Sierra 10.13 | Clover
Napisano 13 kwiecień 2018 - 22:02 Najlepsza odpowiedź
Moja GTX660 ma taki sam problem na MacOS 10.13, mam identyczne artefakty. Wróciłem do MacOS 10.12, tam nie ma problemów.
Mój hackintosh:
ASRock Z87 PRO 3 | Intel Core i5-4590 | MSI GeForce GTX 660 Twin FrozR | 2x4GB RAM DDR3 (1600MHz) | WD Red 1TB + WD Blue 1TB | TP-LINK TL-WN881ND
MacOS 10.12.6 Sierra
Nie pomagam na PW, od tego jest forum!
Napisano 17 kwiecień 2018 - 10:58
Panowie... za przeproszeniem, jak nie urok to sraczka. Zainstalowałem 10.12.0 - tam, okazało się, że pierwsza wersja nie posiada współpracy dla mojego monitora ultra-wide (2560x1080 po HDMI). Ale w preferencji monitora była fajna opcja "overscan", która rozciągała cokolwiek ustawiłem na pełny ekran monitora. Być może zrobiłem błąd, ale wyłączyłem ten overscan. I zainstalowałem update 10.12.1 - bo jak doczytałem ma współpracę dla tej proporcji. No i faktycznie, rozdzielczość jest, ale mam paski dookoła ekranu (lewo, prawo, góra, dół). Za chiny ludowe nie mogę tego zmienić. Próbowałem przestawiać inne rozdzielczości, mieszkać proporcje, ale każda zachowuje się identycznie. Jakby system blokował przed pełnym wypełnieniem ekranu, więc każda rozdzielczość ma identyczne paski.
Czytałem po zagranicznych forach, nie ma konkretnego rozwiązania. Niby coś tam robią przy użyciu płatnego SwitchResX. Ale nie rajcuje mnie komercyjne rozwiązanie i praca monitora w 50hz, aby uzyskać żądany efekt.
Obecnie jestem na etapie instalacji już 4 update'a... Może w końcu coś się zmieni.
edit: Przeinstalowałem na nowo system, startując od 10.12.0 - tu w preferencjach monitora tym razem włączyłem ten nieszczęsny "overscan". Później od razu zainstalowałem combo update do wersji 10.12.6 - teraz nawet bez opcji "overscan" nic nie blokuje mi ekranu. Wszystko działa jak należy. Jak dotąd brak artefaktów, ale jeszcze podchodzę do tego ostrożnie.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych