Skocz do zawartości

Komputer do 3500 tyś. LGA1156 vs. LGA1366


Nehalem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

Na początku pragnę zaznaczyć że nie jestem żadnym starym wyjadaczem, ale nie jestem też nowicjuszem w kwestii OSx86 więc nie trzeba mi tłumaczyć łopatologicznie żebym cokolwiek zrozumiał.

W przeszłości miałem do czynienia z którąś z dystrybucji Tigera, a później Leoparda, jednak były to zamierzchłe czasy...

 

W przyszłym tygodniu planuję kupić komputer (a konkretnie części gdyż zamierzam składać samemu) więc postanowiłem zapytać się Szanownych wyjadaczy :-D o dobór sprzętu pod Retail Snow Leoparda x64.

Mój problem z wyborem jest o tyle skomplikowany że na komputerze będzie zainstalowany również Windows 7 (tylko i wyłącznie do gier), natomiast Leopard do pracy oraz codziennego użytku.

 

Póki co zastanawiam się nad wyborem platformy między LGA1156, a LGA1366.

 

Jeśli chodzi o podstawkę LGA1156 złożyłem sobie ( po części z myślą o Windows) taki zestaw:

 

MB: Asus P7P55D-E

 

CPU: Intel Xeon X3440 2,53GHz

 

RAM: Geil 2x2GB 1333MHz CL9 Value

 

GPU: Asus Radeon HD6870 1024MB DDR5 256bit

 

HDD1: Samsung 500GB SATA-II F3

 

HDD2: Samsung 1TB SATA-II F3

 

DVD: LG GH22NS50 SATA SecurDisc

 

Wybrałem Xeona gdyż X3440 to praktycznie i7-860 2,8GHz tyle że o prawie 400 zł tańszy i lepiej nadający się do OC (zamierzam go kręcić na ~3,6GHz.

Płytę główna ze względu na rozbudowany bios świetnie nadaje się do OC min. w/w procesora.

 

Grafikę wybrałem właśnie tą ponieważ jest mało "prądożerna" w stosunku do GTX'ów 4xx oraz posiada miniDP co jest dla mnie istotne gdyż posiadam LED cinema display 27".

 

Dwa dyski - na jednym Windows, drugi przeznaczony w całości pod OSX'a

 

Teraz pytania:

1.Która platforma jest lepsza pod instalację leo 1156 ? czy 1366?