Skocz do zawartości

Edycja DSDT - Sekcja procesora


zet120
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić temperaturę procesora na pracującym Snow 10.6.1.

Uruchamiam programik i niespodzianka, temperatura poszczególnych rdzeni waha się od 78 do 80 stopni, czyli ciepło. ;-)

Zatem szybki reboot, Win7, tam Everest i rzeczywiście widzę jak temperatura spada, stabilizując się na poziomie 44 - 48 stopni C.

W sieci wyczytałem, że należy do pliku dsdt.aml dopisać, uzupełnić sekcję procesora.

Czym to chyba wiem DSDT.SE, ale pytanie co dopisać i gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samodzielna edycja pliku DSDT.aml to jednak sport nie dla mnie, ale poprosiłem pewnego gościa aby dopisał do mojego dsdt.aml sekcję mojego procesora i ..i dopisał.

Gdy analizuję ten plik widzę, że dopisał dokładnie to:

Method (_CST, 0, NotSerialized) 
           { 
               If (LAnd (And (CFGD, 0x01000000), LNot (And (PDC0, 0x10
                   )))) 
               { 
                   Return (Package (0x02) 
                   { 
                       One, 
                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (FFixedHW, 
                                   0x01,               // Bit Width
                                   0x02,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000000, // Address
                                   0x01,               // Access Size
                                   ) 
                           }, 

                           One, 
                           One, 
                           0x03E8
                       } 
                   }) 
               } 

               If (LAnd (And (CFGD, 0x00100000), And (PDC0, 0x10))) 
               { 
                   Return (Package (0x04) 
                   { 
                       0x03, 
                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (FFixedHW, 
                                   0x01,               // Bit Width
                                   0x02,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000000, // Address
                                   0x01,               // Access Size
                                   ) 
                           }, 

                           One, 
                           One, 
                           0x03E8
                       }, 

                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (SystemIO, 
                                   0x08,               // Bit Width
                                   0x00,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000814, // Address
                                   ,) 
                           }, 

                           0x02, 
                           One, 
                           0x01F4
                       }, 

                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (SystemIO, 
                                   0x08,               // Bit Width
                                   0x00,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000818, // Address
                                   ,) 
                           }, 

                           0x03, 
                           0xA2, 
                           0x64
                       } 
                   }) 
               } 

               If (LAnd (And (CFGD, 0x80), And (PDC0, 0x10))) 
               { 
                   Return (Package (0x04) 
                   { 
                       0x03, 
                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (FFixedHW, 
                                   0x01,               // Bit Width
                                   0x02,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000000, // Address
                                   0x01,               // Access Size
                                   ) 
                           }, 

                           One, 
                           One, 
                           0x03E8
                       }, 

                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (SystemIO, 
                                   0x08,               // Bit Width
                                   0x00,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000814, // Address
                                   ,) 
                           }, 

                           0x02, 
                           One, 
                           0x01F4
                       }, 

                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (SystemIO, 
                                   0x08,               // Bit Width
                                   0x00,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000816, // Address
                                   ,) 
                           }, 

                           0x03, 
                           0x39, 
                           0x64
                       } 
                   }) 
               } 

               If (LAnd (And (CFGD, 0x20), And (PDC0, 0x10))) 
               { 
                   Return (Package (0x03) 
                   { 
                       0x02, 
                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (FFixedHW, 
                                   0x01,               // Bit Width
                                   0x02,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000000, // Address
                                   0x01,               // Access Size
                                   ) 
                           }, 

                           One, 
                           One, 
                           0x03E8
                       }, 

                       Package (0x04) 
                       { 
                           ResourceTemplate () 
                           { 
                               Register (SystemIO, 
                                   0x08,               // Bit Width
                                   0x00,               // Bit Offset
                                   0x0000000000000814, // Address
                                   ,) 
                           }, 

                           0x02, 
                           One, 
                           0x01F4
                       } 
                   }) 
               } 

               Return (Package (0x02) 
               { 
                   One, 
                   Package (0x04) 
                   { 
                       ResourceTemplate () 
                       { 
                           Register (FFixedHW, 
                               0x01,               // Bit Width
                               0x02,               // Bit Offset
                               0x0000000000000000, // Address
                               0x01,               // Access Size
                               ) 
                       }, 

                       One, 
                       One, 
                       0x03E8
                   } 
               }) 
           } 

 

Oczywiście nie mam zielonego pojęcia co do czego i po co, ale efekt:

 

9G1ADM2QTy.png

 

Edycja tego pliku wygląda na całkiem pozyteczną umiejętnośc, ale już chyba wiem, że to granica, której nie przekroczę. :mrgreen:

 

Niestety są i pewne wady, które wynikły po edycji

1.System wyraźnie dłużej się uruchamia

2.Straciłem funkcję SLEEP (monitor się wyłącza, ale wentylatory pracują, wybudzić się nie da)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.System wyraźnie dłużej się uruchamia

Możliwe, że został zblokowany na niskiej częstotliwości...

 

Poprawna temperatura i wydajność zależy czy Mac OS X poprawnie załadował tabele SSDT, sprawdź czy masz takowe w BIOS'ie.

 

AHA, aby PM działał OK, należy wpierw poprawić sekcję RTC i HPET, a następnie usunąć wszelkie disablery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja odpowiedź uświadamia mi jak mało wiem o temacie :oops:

Ale przeanalizowałem sytuację raz jeszcze i są dodatkowe zalety, a mianowicie zniknęły mi z logów systemowych wpisy:

Sep 16 19:23:24 zet120s-Mac-Pro kernel[0]: ACPI_SMC_PlatformPlugin::pushCPU_CSTData - _CST evaluation failed
Sep 16 19:23:24 zet120s-Mac-Pro kernel[0]: ACPI_SMC_PlatformPlugin::registerLPCDriver - WARNING - LPC device initialization failed: C-state power management not initialized

 

Temperatura na przyzwoitym poziomie, tylko tego sleepa szkoda, a jestem pewien, że to efekt modernizacji pliku dsdt gdyż dla testów zamieniłem go z oryginalnym, niemodyfikowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wpisy które zostały dodane, nie do końca odpowiadają procesorowi i/lub płycie...

 

Niestety grzebanie w DSDT to już baaaaardzo zaawansowany temat, a mieć jako takie pojęcie to potrzeba wielu lat doświadczenia ze sprzętem... nie mniej jest nieźle opisane to w specyfikacji ACPI... bagatelka ponad 600 stron dokumentacji.

 

zet120, spróbuj jeszcze tego... wywal w ogóle DSDT i na bazie oryginalnego z BIOS'u za pomocą dsdt patcher gui przygotuj powiedzmy "dziewiczy" plik. Następnie wywal wszelkie disablery i spróbuj uruchomić system... jak będziesz miał trochę szczęścia to zaskoczy oryginalny HPET i możliwe że nie będziesz potrzebować tego zmodyfikowanego DSDT z dodatkową sekcją procesora.

 

Sprawdź też everestem pod windows, czy w BIOS'ie są obecne tabele SSDT, u mnie w biosach ASUS strzelił gola i wersje powyżej 2504 nie miały ich... jak ich nie masz, to nie odpalisz oryginalnego zarządzania energią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co pomęczyłem gościa i poprawił wpis dotyczący procesora

SLEEP - DZIAŁA!

a jako bous dopisał:

1.Sekcję audio, podobno działa na oryginalnym AppleHDA.kext plus LegacyAppleHDAPlatformDriver.kext (nie sprawdzałem)

2.Sekcję, która pozwala usunąć z systemu PlatformUUID.kext - działa

3.Sekcję LAN

4.Sekcję SATA - podobno przyczyna częstych KP

5.Wyłączył niepotrzebny sprzęt ASOC i SIOR ?

 

Tak czy owak jasno wynika z tego fakt, że umiejętność edycji tego pliku gwarantuje pełną kontrolę nad systemem.

Gdyby przypadkiem ktoś miał P5Q Pro plus Q6600 oto plik DSDT.aml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mi się udało wreszcie osiągnąć zarządzanie energią pod 10.5.8... Działa :mrgreen:

 

poniżej screeny

1. Informacje o procesorze

2. Zegary i temperatury w idle

3. Zegary i temperatury pod obciążeniem

4. Dostępne tryby pracy procesora...

 

Cały szkopuł polegał jedynie w poprawnym uruchomieniu sekcji HPET w DSDT, a przez to załadowaniu AppleHPET, które zrobiło uzytek z tabel SSDT dostępnych w BIOS'ie. Niestety musiałem zmienić identyfikację sprzętu z MacPro1,1 na MacPro3,1, oczywiście wystarczy edycja samego smbios.plist, lub wręcz zsotawienie oryginału z chameleon'a, a jedynie poprawienie w paru miejscach zegarów.

screen-capture.png

screen-capture-1.png

screen-capture-2.png

screen-capture-3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Przy zapodaniu DSDT nie działa mi klawiatura na PS2 :P Ehh cały czas daje sie we znaki :)

DSDT nie ma na to wpływu, a przynajmniej nie powinno mieć ;-)

A klawiatura USB w Mac OS X, to podstawa.

Pytanko przy okazji z kad pobrać CPU-i , nigdzie tego nie moge znaleźć ;/ ?!

To dzieło netkasa, więc na 99% znajdziesz na jego blog'u.

EDIT:

Sorki - źle spojrzałem, dzieło netkasa to CPU-X a CPU-i później zostało nazwane VoodooMonitor. Poszukaj może pod nową nazwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zet120 dzieki !! temperatura wsazywana jak przez Win7 (odczyt z Asus Probe II ~22*C, dioda procka ~30*C - to samo w VoodoMonitorze)

 

sorry za literówke !! leczyłem sie z dyslekcji ale czasem jeszcze zdarza mi sie dowalić...

 

Panowie nie wierze !! Speedstep działa mi idealnie bez DSDT.aml (8 stanów) !! I tak jak mowilem DSDT.aml jest powodem braku klawki na PS/2 (może jak wrzuce do /S/L/E bedzie ok)

 

Jaki należy zrobić wpis w DSDT aby zadzialaly kexty (LegacyAppleHDAHardwareConfigDriver.kext oraz LegacyAppleHDAPlatformDriver.kext)

 

EDIT: jednak nie SS zmienia tylko mnożnik :) jednak bez DSDT się nie obejdzie

 

!! WAŻNE !!

 

znalazłem powód oraz rozwiązanie niedziałającego PS2 na forum VooDoo

 

Ok, this is the solve: 
The key is: there is a big difference between DSDT extracted from bios ROM and the DSDT obtained by system from flashed bios.
What to do: dont use the Koalala and other patchers to dump DSDT.aml. There is also no way to make a proper DSDT by MMTOOLS and WinHEX. The ONLY way is dump DSDT by using acpidump in system loaded w/o chameleon DSDT injection.

 

http://forum.voodooprojects.org/index.php?topic=241.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko delikatnie poprawione DSDT...

 

Jak zadziała z stanami PST i CST (brak błędów przy starcie w verbose) to można się bawić dalej.

 

PS - proponuję Ci zacząć nowy wątek o modyfikacjach wyłącznie o P5Q, tak aby później łatwiej do nich wracać.

P5Q Pro mod 314TeR for oswaldini v1.0.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.