oswaldini Opublikowano 22 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Sekcja audio w DSDT v1.0 - Pierwsza publikacja SPIS TEMATÓW O MODYFIKACJI DSDT: [Cześć 1] Wydobycie DSDT z naszego sprzętu [Cześć 2] Podstawowe modyfikacje DSDT [Cześć 3] Sekcja audio w DSDT [Cześć 4] Modyfikacja sekcji USB [Cześć 5] Dopisywanie grafiki do DSDT [Cześć 6] Fixy dla notebooków/netbooków oraz PC [Cześć 7] Kosmeytka DSDT + Uciszanie kompilatora [Cześć 8] Sprawdzenie działania Power Managmentu (SpeedStep) 1. Uzyskanie Device ID naszego kodeka audio Odsyłam do tematu: "[Cześć 1] Wydobycie DSDT z naszego sprzętu" - link powyżej. Opisałem tam metodę uzyskania dumpu lspci w Ubuntu 9.04 oraz w Mac OS X oraz zrobienie CodecDumpa w Ubuntu. Wynik lspci z Mac OS X (tylko kilka linijek z sekcji Audio) na przykładzie P5Q Pro: 00:1b.0 Audio device [0403]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller [8086] Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Unknown device [1043] ..... Wynik CodecDumpa (tylko kilka linijek) z Ubuntu na przykładzie P5Q Pro: Codec: Realtek ALC1200 Address: 0 Vendor Id: 0x10ec0888 Subsystem Id: 0x104382fe Revision Id: 0x100101 No Modem Function Group found ... 2. Sekcja HDEF Najpierw dodajemy poprawkę DTGP z podstawowych poprawek (patrz lspis poprawek do DSDT) W naszym DSDT audio może widnieć np: w sekcji Device (HDEF), Device (AZAL) lub może go nie być w cale ! W większości przypadków audio kryje się w DSDT pod kodem _ADR 0x001B0000 dlatego wyszukujemy Name (_ADR, 0x001B0000) i zmieniamy nazwę urządzenia z Device (AZAL) (lub innej) na Device (HDEF), a jeżeli sekcji w ogóle nie ma musimy ją dopisać. Wyszukujemy w całym kodzie tekstu "AZAL" i wszystkie te wpisy zmieniamy na "HDEF" W przypadku gdy sekcja audio występuje dopisujemy poniżej Name (_ADR, 0x001B0000) : Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x08) { "subsystem-id", Buffer (0x04) { 0xFE, 0x82, 0x00, 0x00 }, "subsystem-vendor-id", Buffer (0x04) { 0x43, 0x10, 0x00, 0x00 }, "layout-id", Buffer (0x04) { 0x0C, 0x00, 0x00, 0x00 }, "PinConfigurations", Buffer (Zero) {} }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } W przypadku gdy sekcji audio nie ma, dopisujemy całość np przed sekcją USB, w sekcji Device (PCI0) Device (HDEF) { Name (_ADR, 0x001B0000) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x08) { "subsystem-id", Buffer (0x04) { 0xFE, 0x82, 0x00, 0x00 }, "subsystem-vendor-id", Buffer (0x04) { 0x43, 0x10, 0x00, 0x00 }, "layout-id", Buffer (0x04) { 0x0C, 0x00, 0x00, 0x00 }, "PinConfigurations", Buffer (Zero) {} }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } Następnym krokiem jest zmodyfikowanie subsystem-id oraz subsystem-vendor-id na nasze. W dumpie lspci w sekcji audio widnieje parametr, który nas interesuje [1043]. 1043 to subsystem vendor id, zera początkowe są pomijane a liczby wpisujemy od tyłu, sekcja wygląda następująco: "subsystem-vendor-id", Buffer (0x04) { 0x43, 0x10, 0x00, 0x00 }, 82fe to subsystem id, zera początkowe są pomijane a liczby wpisujemy od tyłu, sekcja wygląda następująco: "subsystem-id", Buffer (0x04) { 0xfe, 0x82, 0x00, 0x00 }, Po skończeniu modyfikacji kompilujemy nasze DSDT i dobieramy Legacy kext do kompletu z internetu. Jeżeli nigdzie go nie możemy znaleźć dla zaawansowanych polecam napisanie go samemu. Źródła informacji: http://www.projectosx.com/forum/index.php?showtopic=465&hl= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serve Opublikowano 14 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Po skończeniu modyfikacji kompilujemy nasze DSDT i dobieramy Legacy kext do kompletu z internetu. Co to znaczy? Myślałem, że DSDT polega na tym, aby wszystko działało natywnie na oryginalnych KEXTach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pc-qwerty Opublikowano 14 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 A jak chciałbyś za pomocą DSDT umieścić niezbędne pliki w AppleHDA.kext i zrobić binpatch? Nie da się tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serve Opublikowano 14 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Więc po co jest DSDT, skoro i tak trzeba wrzucać KEXTy, które bóg wie kto napisał i w jaki sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iStig Opublikowano 14 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 aby sprzet dzialal natywnie, na oryginalnych kextach, musi byc taki jak na oryginalnych maczkach, a niestety tak nie jest- nie ma obecnie karty zintegrowanej, ktora bylaby natywnie wspierana przez OS X... dlatego ja wylaczam karte zintegrowana i stosuje karte na USB - jak chcesz wykorzystac jednak ta na pokladzie to czeka Cie patchowanie oryginalnych kextow, a co za tym idzie system nie bedzie w 100% vaniliowy. music 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.