Jump to content

Instalacja ElCapitan problem, Gigabyte B85M-HD3

Recommended Posts

Witam, od kilku tygodni próbuje zainstalować OS X na moim komputerze, jednak nigdy mi się nie udało i postanowiłem stworzyć ten wątek. 

Korzystając z poradnika: http://hamac.pl/topic/11766-windows-przygotowanie-klucza-z-recovery-hd-do-instalacji-os-x/ wszystko idzie dobrze aż do punktu 2.2.12. Pomimo tego że wszystko robiłem identycznie jak w poradniku to przy próbie uruchomienia UniBootX Clover z pendriva pokazuje się tylko czarny ekran i mrugająca podłoga w rogu ekranu.

Płyta Główna: Gigabyte B85M-HD3

Procesor: Intel Core I5-4460

Karta Graf.: Nvidia GeForce GTX 960

Przepraszam za ten może głupi problem ale jestem w tym nowicjuszem  :roll:

Ok, w ustawieniach UEFI opcję CSM mogę ustawić na "never", ale tylko przy włączonej opcji "Windows 8 features". Jednakże, system Windows został zainstalowany u mnie przy ustawieniu "Other OS" a zmienienie opcji na Windows 8 powoduje to że UEFI nie znajduje dysku i komputer się nie uruchamia, a UniBootX Clover i tak nie działa. Próbowałem majstrować przy opcji "Boot Mode" lecz wybranie trybu innego niż "UEFI + Legacy" lub "Legacy only" powodowało to że system Windows się nie uruchamiał. Oczywiście UniBootX nie działa przy żadnym z tych ustawień :/

UPDATE: Wypróbowałem "zwykły" Clover nie UniBootX i magia, uruchomił się! Jednak wybranie opcji by zainstalować MAC OS X wyświetla przez około 5 sekund logo Apple, po czym komputer się restartuje. :(

OK, w takim razie zrobimy inaczej. Znajdź na UniBootX w głównym config.plist (w katalogu EFI/CLOVER) sekcję

<key>DisableDrivers</key>
<array>
    ...
</array>

I sprawdź, czy znajduje się w niej CsmVideoDxe, jak nie - dodaj. Boot Mode ustaw na UEFI + Legacy i Clovera z pendrive'a startuj w trybie UEFI. To samo będzie musiało znaleźć się później w config.plist w odpowiednim dla Twojego sprzętu podkatalogu OEM.