Jump to content
oswaldini

[Część 3] Sekcja audio w DSDT

Recommended Posts

Sekcja audio w DSDT

v1.0 - Pierwsza publikacja

 

SPIS TEMATÓW O MODYFIKACJI DSDT:

 

[Cześć 1] Wydobycie DSDT z naszego sprzętu

[Cześć 2] Podstawowe modyfikacje DSDT

[Cześć 3] Sekcja audio w DSDT

[Cześć 4] Modyfikacja sekcji USB

[Cześć 5] Dopisywanie grafiki do DSDT

[Cześć 6] Fixy dla notebooków/netbooków oraz PC

[Cześć 7] Kosmeytka DSDT + Uciszanie kompilatora

[Cześć 8] Sprawdzenie działania Power Managmentu (SpeedStep)

 

:arrow: 1. Uzyskanie Device ID naszego kodeka audio

 

Odsyłam do tematu: "[Cześć 1] Wydobycie DSDT z naszego sprzętu" - link powyżej. Opisałem tam metodę uzyskania dumpu lspci w Ubuntu 9.04 oraz w Mac OS X oraz zrobienie CodecDumpa w Ubuntu.

 

Wynik lspci z Mac OS X (tylko kilka linijek z sekcji Audio) na przykładzie P5Q Pro:

00:1b.0 Audio device [0403]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller [8086] 
Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Unknown device [1043] 
.....

Wynik CodecDumpa (tylko kilka linijek) z Ubuntu na przykładzie P5Q Pro:

Codec: Realtek ALC1200
Address: 0
Vendor Id: 0x10ec0888
Subsystem Id: 0x104382fe
Revision Id: 0x100101
No Modem Function Group found
...

 

:arrow: 2. Sekcja HDEF

 

Najpierw dodajemy poprawkę DTGP z podstawowych poprawek (patrz lspis poprawek do DSDT)

 

W naszym DSDT audio może widnieć np: w sekcji Device (HDEF), Device (AZAL) lub może go nie być w cale ! W większości przypadków audio kryje się w DSDT pod kodem _ADR 0x001B0000 dlatego wyszukujemy Name (_ADR, 0x001B0000) i zmieniamy nazwę urządzenia z Device (AZAL) (lub innej) na Device (HDEF), a jeżeli sekcji w ogóle nie ma musimy ją dopisać. Wyszukujemy w całym kodzie tekstu "AZAL" i wszystkie te wpisy zmieniamy na "HDEF"

 

W przypadku gdy sekcja audio występuje dopisujemy poniżej Name (_ADR, 0x001B0000) :

                Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
               { 
                   Store (Package (0x08) 
                       { 
                           "subsystem-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0xFE, 0x82, 0x00, 0x00 
                           }, 

                           "subsystem-vendor-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x43, 0x10, 0x00, 0x00 
                           }, 

                           "layout-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x0C, 0x00, 0x00, 0x00 
                           }, 

                           "PinConfigurations", 
                           Buffer (Zero) {} 
                       }, Local0) 
                   DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                   Return (Local0) 
               }

W przypadku gdy sekcji audio nie ma, dopisujemy całość np przed sekcją USB, w sekcji Device (PCI0)

            Device (HDEF) 
           { 
               Name (_ADR, 0x001B0000) 
               Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
               { 
                   Store (Package (0x08) 
                       { 
                           "subsystem-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0xFE, 0x82, 0x00, 0x00 
                           }, 

                           "subsystem-vendor-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x43, 0x10, 0x00, 0x00 
                           }, 

                           "layout-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x0C, 0x00, 0x00, 0x00 
                           }, 

                           "PinConfigurations", 
                           Buffer (Zero) {} 
                       }, Local0) 
                   DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                   Return (Local0) 
               } 
           }

 

Następnym krokiem jest zmodyfikowanie subsystem-id oraz subsystem-vendor-id na nasze. W dumpie lspci w sekcji audio widnieje parametr, który nas interesuje [1043]. 1043 to subsystem vendor id, zera początkowe są pomijane a liczby wpisujemy od tyłu, sekcja wygląda następująco:

                            "subsystem-vendor-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x43, 0x10, 0x00, 0x00 
                           }, 

82fe to subsystem id, zera początkowe są pomijane a liczby wpisujemy od tyłu, sekcja wygląda następująco:

                            "subsystem-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0xfe, 0x82, 0x00, 0x00 
                           },

 

Po skończeniu modyfikacji kompilujemy nasze DSDT i dobieramy Legacy kext do kompletu z internetu. Jeżeli nigdzie go nie możemy znaleźć dla zaawansowanych polecam napisanie go samemu.

 

Źródła informacji:

http://www.projectosx.com/forum/index.php?showtopic=465&hl=

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po skończeniu modyfikacji kompilujemy nasze DSDT i dobieramy Legacy kext do kompletu z internetu.

 

Co to znaczy? :roll: Myślałem, że DSDT polega na tym, aby wszystko działało natywnie na oryginalnych KEXTach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aby sprzet dzialal natywnie, na oryginalnych kextach, musi byc taki jak na oryginalnych maczkach, a niestety tak nie jest- nie ma obecnie karty zintegrowanej, ktora bylaby natywnie wspierana przez OS X...

dlatego ja wylaczam karte zintegrowana i stosuje karte na USB - jak chcesz wykorzystac jednak ta na pokladzie to czeka Cie patchowanie oryginalnych kextow, a co za tym idzie system nie bedzie w 100% vaniliowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.