oswaldini Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 A tak sorry ! Mam dwa monie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 @Oswaldini Jeśli pokombinuje z tym shikigva i uda mi się odpalić w pełni dekodowanie bo teraz jest tak jakby w połowie tak jak u kolegi @Bartesss to co zyskam, jeśli teraz wszystko działa bez problemów. Czy to tylko jest potrzebne do FCPX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Co zyskasz... no będzie jak bóg przykazał i w przyszłości nie trzeba się będzie zastanawiac czy jak coś nie działa to przez to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Testowałem różne warianty liczbowe shikigva i nic z tego. A czy ma znaczenie wersja vdachecker? Znalazłem w sieci taką że przechodzi ten test i której tu wierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Masz prawidłową na stronie manuala shikki, dla 10.12/10.13: https://applelife.ru/threads/shiki-patcher-polzovatelskogo-urovnja.1349123/page-26#post-647746 Manual: https://github.com/vit9696/Shiki/blob/master/Manual/FAQ.en.md EDIT: @Bartesss na szybko sprawdziłem jeszcze poprzedni config.plist i nie znalazłem w zasadzie błędów, zastanawia mnie tylko dlaczego wyłączasz FSInject skoro jest odpowiedzialny za wstrzykiwanie kextów z Clovera. Trzymasz drivery w SLE albo LE ? Ponadto masz możliwość sprawdzenia innej karty ? Może GTX 7xx mają problem z metalem, czy jak wyłączysz całkowicie integrę problemów nie ma ? Daj mi jeszcze dumpy DSDT, może tabele wyglądają inaczej dlatego nie działają patche z Clovera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartesss Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 @oswaldini Na wyłączonej integrze w biosie, na Intel <false> w cloverze to samo niestety... FSinject fakt był błąd, już poprawiłem (mimo tego też wstrzykiwał prawidłowo) daje moje dumpy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 No to jak masz takie kwiatki na samym GF to ciężka sprawa... a zobacz testowo tylko np identyfikację MacPro6,1 z odpalonym tylko GF. Masz możliwość przetestowania innej grafiki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartesss Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Na MacPro6.1 i GF to samo... kurcze, nie mam za bardzo od kogo pożyczyć grafy na testy, w sumie nie wiem jaka byłaby najodpowiedniejsza.. Czy np. ASUS GeForce GTX 1050 DUAL OC 2GB będzię bezproblemowy czy coś innego szukać?.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zauważyłem że po zastosowaniu tych patchy grafika w IGPU cały czas chodzi na maxa, nie zbija taktowań tak ma być? https://www.dropbox.com/s/hkss9r7pxag0tpf/bez%20nazwy.tiff?dl=0 Po wyjściu ze sleep następuje restart kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Ze sleepem problemu nie miałem a taktowań IGPU nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 19 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 @Oswaldini mógłbyś podesłać na 100% działającą wersję VDADecoderChecker i pokazującą czy rzeczywiście dekodowanie działa na HighSierra, bo te co mam to każda pokazuje co innego na jednej niby działa na innej nie. Druga sprawa po dodaniu do configu ig-platform-id na 0x04120004 tak jak pisałem wcześnie zegary grafiki stoją na maxa 1.2Ghz a jak usunę z config ig-platform-id to wszystko działa tak jak z tym parametrem poza tym że hd4600 pojawia się w preferencjach grafika/monitory i zegary zbija wtedy prawidłowo. https://www.dropbox.com/s/he9nlu36ymtpm7m/1.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/huzpyzk68mo47nr/2.jpg?dl=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 19 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 Podałem Ci wyżej link w odpowiedzi na posta o to samo pytanie. Dumpów Ci już nie dam bo komputery nie są już u mnie. Pisałem też, że nie wiem jak zachowują się zegary iGPU, może tak faktycznie wtedy ona działa, może coś jest w tle - nie odpowiem Ci na to, powiem Ci tylko tyle, że integra nie może być widziana w systemie jeśli nie masz do niej podpiętych monitorów. Skoro jeden VDADecoderChecker wypluwa Ci dobry wynik, a drugi niepoprawny to chyba widać, że wszystko wskazuje na skrypt. Są dwie wersje na 10.11 i 10.12/10.13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 20 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Po raz kolejny wielkie dzięki. Zrobione! Istotnie intel "zniknął" z raportu systemowego, a YT zaczął działać. Czy jest jakiś sposób na weryfikację czy wszystko działa OK, czy też trzeba czekać na zwiechę Finala? Czy podobne czynności wykonać na Sierra 12.6 ? Tam żadnych zwiech nie ma, ale obraz mi lekko przycina podczas pracy, no i nie będę musiał pamiętać o wyłączaniu iGPU w biosie podczas zmian systemu. Sprawdziłem VDADecoderChecker i : GVA info: Successfully connected to the Intel plugin, offline Gen75 [/size] Hardware acceleration is fully supported Mógłbyś zerknąć w intel power gadget na częstotliwość igpu bo u mnie po dodaniu ig-platform-id częstotliwosc igpu stoi cały czas na maxa tzn. 1.2ghz. Normalnie bez tego parametru częstotliwość spada do 0,2ghz gdy jest w stanie bezczynnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Najrad Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Zerknąłem, ale mam w tle otwarty projekt w FCPX. Nie bardzo kumam co ten program pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 20 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Wygląda na to że u Ciebie też cały czas igpu chodzi ma maxa. Zwróć uwagę na jasno zielony wykres częstotliwości GT, bez obciążenia powinna chyba schodzić niżej, moim zdaniem tak nie powinno być, mam tak samo niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Najrad Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Wygląda na to że u Ciebie też cały czas igpu chodzi ma maxa. Zwróć uwagę na jasno zielony wykres częstotliwości GT, bez obciążenia powinna chyba schodzić niżej, moim zdaniem tak nie powinno być, mam tak samo niestety. Jeszcze nie pochylałem się nad niedogodnościami, na razie ekscytuję się faktem, że praca idzie mi jak marzenie - żadnych zacięć, zwiech czy przycinania w FCPX. Sprawdzę jeszcze jutro na systemie bez obciążenia. Dziś już nie mam siły się bawić, po 10 godzinach pracy nawet wykresu nie umiałem zinterpretować Dobra sprawdziłem... rzeczywiście bez 0x04120004 grafa jest na 0.20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 I sleep zapewne nie działa poprawnie tak jak u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Najrad Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Sleep działa tip top. Idę teraz na spacer z najżońszą z żon, więc uśpię na godzinkę i dam znać jak działa po długim uśpieniu, bo dotychczas usypiałem na góra 15 minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Najrad Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Sleep działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 U mnie też już działa sleep przyczyna była inna. Ale zegary nadal stoją na maksymalnej częstotliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Najrad Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Tak stoją na 1.25. Próbowałem uruchomić system bez id intela, ale wtedy wracają problemy z pracą w Finalu ( wszystko się tnie na timeline) Może trzeba szukać alternatywy dla 0x04120004? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Chyba jest to jedyny framebuffer bez wyjść dla hd4600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zanim zaczniemy szukać rozwiązania to trzeba sprawdzić jak to wygląda w prawdziwych macach, może się okazać, że będzie to samo i szukamy dziury w całym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 A może da się zrobić na odwrót, może jest jakaś poprawka do dsdt żeby system nie widział grafiki nvidia/amd i wtedy prawdopodobnie nie byłoby problemu z zegarami. I wtedy bym korzystał w macu z igpu a w windowsie nvidia.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oswaldini Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 A co ma piernik do wiatraka - możesz zrobić to samo pomijając Clovera i przygotować sobie DSDT/SSDT z injekcją odpowiedniego DevID dla grafiki. Jedyne wg mnie co można zrobić to wstrzyknąć odpowiednie DevID dla grafiki bez wyjść we framebufferze. Trzeba poszukać innych DevID dla danej integry i sprawdzić, Clover wstrzykuje prawidłowo. Niestety dla HD4600 chyba jest tylko jeden DevID bez wyjść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.