Skocz do zawartości

Aplikacje muszą być 64-bitowe od MacOS 10.14, czyli porzucenie 32 bitów.


Rekomendowane odpowiedzi

Aplikacje muszą być 64-bitowe od MacOS 10.14, czyli porzucenie 32 bitów.

 

Gdy tylko użytkownik uruchomi aplikację 32-bitową w systemie macOS High Sierra 10.13.4 Beta, pojawi się komunikat zapowiadający brak wsparcia dla aplikacji 32-bitowych w kolejnych wersjach systemu:
 
 "To prepare for a future release of macOS in which 32-bit software will no longer run without compromise, starting in macOS High Sierra 10.13.4, a user is notified on the launch of an app that depends on 32-bit software."
 
 
Jeżeli jesteście ciekawi już teraz czy na dysku Waszego komputera znajdują się 32-bitowe programy możecie sprawdzić:
 
- klikamy na ikonę jabłka w górnym menu
- z menu wybieramy opcję "Ten Mac", a w wyświetlonym oknie klikamy na przycisk "Raport systemowy"
- w uruchomionej aplikacji "Informacje o systemie" w lewej części ekranu szukamy kategorii "Oprogramowanie" => "Aplikacje" i zaznaczamy ją
- po prawej stronie okna wyświetli się lista zainstalowanych na komputerze programów
- poszukujemy kolumny "64 bity (Intel)" i jeżeli znajdziemy w niej wartość "Nie" oznacza, to że dana aplikacja jest 32-bitowa
 
Niektóre (pod)aplikacje, narzędzia również dla hackintosha są pisane w 32 bitach i przestaną działać. Przede wszystkim wiele znanych aplikacji normalnych dla Mac OS  przestanie działać (starsze wersje i nie tylko).
 
Wraz z  premierą iOS 11 Apple przestało wspierać 32-bitowe aplikacje dla iOS, które nie działają w tym nowym systemie. 
 
iOS 12 i macOS mają uruchamiać nowe aplikacje uniwersalne działające na obydwu platformach. Pierwsze bety na WWDC 2018 w czerwcu, a finalne wersje na jesień.
 
W Windows porzucenie 32 bitów byłoby to wręcz nie do pomyślenia: ani widu ani słychu ze strony Microsoftu obietnic rozprawienia się z WOW64, mechanizmem zapewniającym wsparcie dla programów 32-bitowych w 64-bitowych wersjach Windows. Ma to związek z tym, że jeszcze wiele przedsiębiorstw korzysta z aplikacji opartych na poprzednim standardzie, rozprawieni się z nimi spowodowałoby spore kłopoty w takich przypadkach.
 
 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clikbajt, aby przyciągnąć jak najwięcej userów. Co najciekawsze news o tym samym na też plotkarskim macrumors wygląda zupełnie inaczej i czego innego dotyczy:

https://www.macrumors.com/2018/01/31/apple-still-plans-combined-ios-mac-apps-in-2018/

 

W skrócie - Apple prawdopodobnie pracuje nad tym, aby macOS 10.14 mógł uruchamiać aplikacja z iOS. Na konferencji WWDC 2018 można się spodziewać nowego SDK które miało by umożliwić pisanie takich aplikacji, a w przyszłości stworzenie jednego uniwersalnego systemu.

 

Jak dla mnie nie ma tam nic na temat na to, że nowe maci będą na ARM. Proszę abyście wylali sobie na głowę kubeł zimnej wody i zaczęli myśleć logicznie. Nowy CPU oznacza konieczność REKOMPILACJI wszystkich aplikacji - żadna aplikacja pisana na X86 nie uruchomi się na ARM, można stworzyć emulator, ale taka aplikacja będzie działała wolniej i nie wiadomo czy stabilnie w porównaniu do natywnie skompilowanej.

 

Natomiast na 100% możemy spodziewać się, że każdy nowy Mac będzie miał autorski cooprocesor, tak jak ma już iMac Pro i Macbooki z touchbar, który zajmować się będzie tym, czym np nie potrafi CPU intela, albo to robi inaczej i w dodatku w specjalnym zastosowaniu. Nowe kooprocesory, to też np enklawy bezpieczeństwa które mają np przechowywać klucze szyfrujące czy inne dane wrażliwe.

 

Czy apple może przejść na komplementarna architekturę? Owszem - może, zresztą jest to jedyna chyba firma która może to zrobić, bo konstrukcja systemu i sprzętu jej na to pozwala, zrobiła to już 2 razy, to czemu nie trzeci. Czy przejdzie w najbliższym czasie - wg mnie to bzdury, po prostu aby zmiana miała by sens, to nowe cpu musiały by być lepsze niż obecne x86, a ARM w tej chwili po prostu nie jest wydajniejszy i prawdopodobnie nigdy nie będzie. ARM to CPU zaprojektowane i stawiające na energooszczędność a nie wydajność. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w topowych smartfonach i jakie problemy te CPU sprawiają projektantom przy próbach zwiększania ich wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.