Jump to content
olej7777

Problem "globalny" z rx580 i eksportem h264 w FCPX

Recommended Posts

mam takie nie wesołe spostrzeżenia. Zmieniłem config.plisy według tego co napisał Oswaldini w poście #63 i....

Po długim uśpieniu - ponad godzinę - restart kompa przy próbie obudzenia.

Test Bruce'a 30 sek

Zmieniłem config.plist na stary ( czyli ig-platform-id 0x04120004 wpisane w CloverConfiguratorze) i.... test Bruce'a 18 sek. O wybudzaniu nawet nie wspominam, bo zawsze działało OK.

W obu przypadkach mam Lilu+WeG w tej samej wersji - najnowszej. W obu przypadkach podczas testu Bruce'a Intel się nudzi.

Różnica pomiędzy starą a nową wersją jest w zasadzie tylko taka, że na starej mam własne SSDT i go używam, a w nowej zaznaczone PluginType.

Teraz nie bardzo wiem co mam o tym myśleć. Chwilowo zostawiam starą wersję config.plist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istnieje jakaś cudowna opcja, która zmusi GTX 1060 6GB do płynnego odtwarzania HEVC 4K w macOS na identyfikacji iMac12,1? Windows nie ma z tym problemu, macOS tnie niemiłosiernie. WG jest, odpalona HD2000 z 0 connectors opisanym wyżej sposobem i jak cięło, tak tnie :/

 

post-3179-0-52841500-1539373936_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

taką ciekawostke mam.. nękałem dzisiaj nieco swój config bo zauważyłem że przy renderingu do h264 cały komp się zawieszał.. iGPU odpalone, quicksync niby też, tak bynajmniej wskazywała aplikacja macx video converter... ale nie działało radio beats1..

 

Zmieniłem SMBIOS na iMac19.1

 

Clover skonfigurowany tak:

post-2022-0-31615900-1539459501_thumb.png

post-2022-0-33817200-1539459855_thumb.png

post-2022-0-10626600-1539459516_thumb.png

post-2022-0-22146500-1539459532_thumb.png

 

post-2022-0-76436400-1539459563_thumb.png

post-2022-0-01299700-1539459574_thumb.png

 

Kexty

post-2022-0-58689300-1539459593_thumb.png

 

Exportowałem krótki filmik o długości ledwo ponad minutę.. w hvec 40s, h264 - 20s. Test bruceX 14s, działa podgląd JPG, teledyski / trailery / radio beats1 w itunes.

 

Natomiast w/w program macx video converter pokazuje teraz tak:

post-2022-0-16839300-1539459770_thumb.png

 

Jedyne co mnie ciekawi to, że istat pokazuje że iGPU jest martwe - 0 użycia

post-2022-0-72771000-1539459703_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, widzę że mieliście podobne problemy co ja, więc pozwolę sobie podpiąć się tutaj ze swoim problem. Próbuję uzyskać 100% kompatybilności swojej karty SAPPHIRE RX 570 Nitro+ 4GB, pod High Sierra. Niby działa OOB i wszystko chodzi dobrze, poza wyjątkiem lekkiego przycinania się filmów wideo oraz gigantycznych freezów systemu przy próbie zmiany tapety biurka. Podgląd JPG w Finderze natomiast działa. Próbowałem dodać ig-platform-id w configu jak radzi oswaldini, ale nie pomogło. Czy ktoś mógłby mnie nakierować w miarę łopatologicznie jak sobie z tym poradzić? Używam ostatniej wersji UniBootX z najnowszymi kextami. Wyiksowałem tylko numery seryjne na końcu.

config.plist.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, zgłębiłem temat na różnych forach i odpowiem sobie sam:

Oprócz rozwiązania podanego przez Oswaldini, musiałem odpalić w biosie iGPU. Póki co filmy się nie przycinają a system nie laguje przy próbie zmiany tapety. Wystarczyło wejść w UEFI i wybrać na Asusie:

  1. Advanced \ System Agent Configuration → IGPU Multi-Monitor : Enabled
  2. Advanced \ System Agent Configuration → Primary Display : PCIE
  3. Advanced \ System Agent Configuration → DVMT pre-Allocated : 128M

Przy czym trzecia opcja pokazuje się dopiero po zapisaniu pierwszych dwóch (w tej kolejności), resecie i ponownym wejściu w ustawienia. Jedynym efektem ubocznym jest delikatnie głośniejsza praca wentylatora na procesorze, ale trzeba się położyć przy obudowie, aby to usłyszeć. Będę teraz obserwował pracę systemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. mam i900k z vega 64 i plyta asus z390. Mam wlaczone igpu w bios i podczas pracy fcpx istat pokazuje mi zerowe wykorzystanie igpu i prawie tak samo vegi. brucex ok 23 sek. z wykorzystaniem vegi ok 60% podczas tego testu. Coś doradzicie? mam WTG i lilu, plugin type i nic wiecej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to wina iStat. Na wykresie u mnie również pokazuje bzdury jeśli chodzi o intela. Ale jak dodasz sobie w iStat w sekcji "czujnik" klocek "Inte lGPU Frequency" to w menu iStata pokaże się parametr cyfrowy na belce, który pokazuje poprawne wartości. Albo użyj dodatkowego programu Intel Power Gadget :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patch GFX0 to IGPU nie jest potrzebny jeśli używasz WhGreen. Patch EC0 to EC stosuje się jak nie zwraca ono standardowo 0, sprawdziłeś to, czy dałeś na ślepo patcha ? Wszystkie argumenty shiki do wywalenia, nie działa to już w taki sposób jak kiedyś.

PowerPlay tables mam nadzieje, że są zrobione z głową, sprawdzał ich nie będę. Powinieneś podać tam też odpowiednie ig-platform-id dla iGPU.

Parch KernelPM nie jest potrzebny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wywaliłem to co mówiłeś. teraz to wygląda tak że FCPX z włączonym igpu materiał 5min full HD renderuje do h264 w czasie 5 min a przy wyłączonym igpu widać że Vega jest bardziej obciążona i robi to w 2min. Ale przy włączonym igpu praca na timeline jest o wiele plynniejsza niż na samej vedze tzn chodzi mi o pracę na timeline jak przesuwanie klipów itd. mimo tego że wydaje się płynniej istat pokazuje zerowe wykorzystanie igpu i to samo jest na Intel power gadget. a co do g-platform-id dla iGPU. gdzie to się sprawdza? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.