Jump to content
Sign in to follow this  
kwiatus124

Konfiguracja ALC887 pod High Sierra

Recommended Posts

Witam :)

 

Sory, że zawracam głowę, ale nie potrafię skonfigurować dźwięku pod High Sierrą.

 

Mając Sierrę, dograłem pliki AppleHDA.kext i HDAEnabler.kext do Clovera i dzięki temu dźwięk zaczął działać :) niestety po aktualizacji do 10.13 dźwięk przestał działać. Próbowałem dokładać najnowsze wersje AppleALC (wraz z Lilu) - zarówno do Clovera, jak i do S/L/E, włączyłem też injekcję na 1 i nadal jestem bez dźwięku.

 

Czy mogę prosić o pomoc? (Co jeszcze może być "nie tak"? )

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijając już to, że twój config.plist jest nieskonfigurowany poprawnie a nawet wcale nie jest ruszony, to nie masz wgranego AppleALC. Lilu, który obsługuje plugin Applealc nie zadziała, jeśli nie jest ładowane przez Clovera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obraź się, ale to nie jest tak, że sam fakt wgrania tego kexta do kexts/Other powinien już mieć skutek w postaci załadowanego, działającego kexta?

 

W InjectKexts wpisałem <true/> i dodałem ID 7.

 

Lub co mogę zmienić w tym config.plist, żeby było ok? Przepatrzyłem cały plik zarówno w edytorze tekstu, jak i w Clover Configuratorze 2 (starając się aplikować wymagane w necie zmiany) i bez efektu. :/

 

Tutaj załączam config.plist: http://uploadfile.pl/pokaz/1370932---6mlz.html

 

A tutaj zdjęcie z paczką kextów (wraz z najnowszymi Lilu i AppleALC, oba w wersji 1.2.2): http://uploadfile.pl/pokaz/1370935---j26v.html

 

Sory za trucie głowy. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duplikat masz w FixHDF i poniżej tego.

 

Jak nadal się nie ładuje, to na 100% źle wskazujesz mu kexty. Zły folder.

 

Włącz sobie Clovera w trybie debug i wszystko będziesz miał jasne. Co ładuje co nie i dlaczego nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się jakoś zapisać wynik działania tego trybu do pliku?

 

Wrzuciłem poprawkę o której mówiłeś 314TeR :) Bez zmian, a co ciekawsze - kextstat pokazuje załadowane kexty, tylko że one nie działają :D (dodałem 'w razie czego' AppleHDA i HDAEnabler. Nie wiem, czy to było dobre wyjście...) :/

 

EDIT: Niby AppleHDAController też się załadował, głosu niestety nie ma. :/

 

EDIT 2: Bez AppleHDA i HDAEnabler kexty Lilu i AppleALC ładują się [kextstat]. Głosu też nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wgrałem najnowszy CodecCommander, niestety nie pomógł :/ Mam pytanie: gdzie oryginalnie powinien się znajdować AppleHDA.kext? (Mam go w Cloverze, a zgaduję, że brakuje go w S/L/E i to "robi robotę"...)

 

EAPDFix również nie pomógł :/ coś jest na rzeczy...

 

Najbardziej obawiam się, czy AppleHDA jest natywny, tzn. czy jego wersja jest odpowiadająca wobec wersji systemu 10.13.3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ty nie wiesz czy masz AppleHDA właściwie czy nie - to Ty lepiej postaw system od ZERA. Jak mąciłeś jakimiś multishitami to mogły zostać śmieci nic co zrobisz, nie naprawie tego co multishit popsuł.

 

Na czystym systemie, NIC nie tknięte w /S/L/E ani /L/E, dodanie do clovera AppleALC i LILU, ustawienie właściwego inject powinno uruchomić ten układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, więc bardzo dziękuję za pomoc :) dźwięk po reinstallu chodzi :)

 

I też przepraszam, zawaliłem sprawę. Za późno się skapnąłem, że grzebałem w S/L/E i że to nie będzie należycie działać po zamianie.

 

 

Dziękuję, pozdrawiam i przepraszam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.