EscobarPL Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Witam Mam działającego hackintosha z systemem macOS High Sierra 10.13.6. Chcę dokonać aktualizacji do macOS Mojave i zakupiłem używanego SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX580, 4GB, DUAL HDMI. Po zamianie kart, kiedy macOS ma wejść w tryb graficzny mam na monitorze różowy obraz i dalej nic nie można zrobić. Jeżeli chodzi o kexty to mam najnowsze Lilu i WhateverGreen. Clover też najnowsza wersja. Czytałem wcześniej, że taka zamiana kart jest w zasadzie bezproblemowa, a u mnie niestety tak łatwo nie jest. Proszę o porady będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratio Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Też jestem ciekawy bo przymieżam się do zmiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maidenman Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 A czy wcześniej przed przełożeniem, przełączyłeś sterownik graficzny na domyślny od Apple i następnie odinstalowałeś nVidia Web Drivers? Jeśli nie jesteś pewny historii tej karty, to sprawdź dodatkowo pod Windows czy BIOS karty nie był modyfikowany (bo te modele często pracowały w koparkach kryptowalut). Jeśli był, to przywróć defaultowy do tej karty. To są moje przemyślenia od których ja bym zaczął, aczkolwiek moja RX570 ruszyła od razu po włożeniu do kompa (oczywiście po zrobieniu kroków z pierwszego zdania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 RX580 powinien ruszyć "bez ingerencji" Jak nie rusza, to najprawdopodobniej masz jakiś problem lub błąd w systemie, konfiguracji (kextach) clovera, lub sama karta jest walnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 ...dalej nic nie można zrobić - to znaczy co, myszka nie działa, komputer zblokowany? Ze względu na różowy obraz masz może błędny "input color format". W tym wypadku pomoże Force RGB. How to force RGB in Mac OS X: https://www.mathewinkson.com/2013/03/force-rgb-mode-in-mac-os-x-to-fix-the-picture-quality-of-an-external-monitor Brak Force RGB nie "zawiesza" kompa. Problem identyfikowania monitora jako TV i jak sobie z nim skutecznie poradzić już opisywałem tu na forum: http://hamac.pl/topic/8953-marginesy-przy-bootowaniu-clover%C5%82adowanie-osx-monitor-rozpoznany-jako-tv/?do=findComment&comment=86499 @EscobarPL Monitor podpięty po złączu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 @Altemirabelle, ale o co Ci chodzi bo nie rozumiem? Jedynie poinformowałem, że "różowy" obraz i zawieszenie nie wystepuję z powodu potrzeby tzw "RGB Fix". Spotkałem się z tym problemem dziesiątki razy i tego akurat jestem pewny. Fajnie że próbujesz coś podrzucić, niestety to akurat tu nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EscobarPL Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Przełączyłem sterownik graficzny na domyślny od Apple, następnie odinstalowałem nVidia Web Drivers i dalej to samo (różowy ekran monitora). Monitor podłączony przez DVI. Tak wygląda karta pod windowsem, nie wiem jak stwierdzić czy bios jest oryginalny. Proszę też o informację jak wgrać bios oryginalny i skąd go pobrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maidenman Opublikowano 23 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Modyfikację BIOSU poznasz po zegarach. GPU Clock 1411 MHz i Memory 1750 MHz masz fabryczne zgodne z biosem 015.050.002.001.000000. W tym temacie już nic nie zrobisz. Wersję sterowników sprawdzisz tutaj. Co do różowego ekranu, skoro karta działa w Windows, to pewnie tak jak pisał 314TeR - błąd w systemie lub konfiguracji Clovera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.