Jump to content
Sign in to follow this  
hibiskus

Kupno Macbooka Pro na allegro

Recommended Posts

Cześć,

z racji tego, że stoję przed wyborem nowego MBP i prawdopodobnie będzie z 2018 roku to szukam różnych ofert - wiadomo chce się znaleźć najlepszą. Szukałem w różnych sklepach, ale powoli wybór stawał się oczywisty i miałem wybrać się do iSpotu lub Cortlandu.

Znalazłem nagle ofertę na Allegro *klik* i po sprawdzeniu NIPu firmy oraz ocen innych ludzi, którzy kupowali stwierdziłem, że wydaje się być to dobra okazja na nowy sprzęt. Jedyny mankament to 60 dni czas dostawy.

 

I teraz pytanie:

Czemu tak tanio?

Czemu tak długo?

Co może być nie tak - tego czego nie widzę?

Czy ochrona Allegro coś daje?

 

edit1:

w sekcji "Dostawa i płatność" czas realizacji to 60 dni, a wyżej przy cenie jest napisane "31lip. data wysyłki" - ciekawe - link do zdjęcia.
 

 

Pozdrawiam i miłego wieczoru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa trochę śmierdząca. Wszystkie komentarze wyglądają na podstawione (lewe konta "kupują" produkt tylko po to aby wystawić pozytywny komentarz, a potem albo odstępują od zakupu albo po prostu sprzedający opłaca prowizję od sprzedaży jako cenę za pozytywny wizerunek). Naliczyłem 16 różnych pozytywów przy aukcjach które ostatecznie nie miały żadnych ofert kupna. Niby firma CAR4VIP z Warszawy - wypożyczalnia samochodów, a tu na Allegro tylko sprzęt Apple mają... Ja bym się bał kupić z takiej aukcji.

 

Moim zdaniem Allegro powinno usuwać komentarze od osób, które wycofały się z zakupu. Obecny mechanizm pozwala oszustom nabijać sobie za darmo pozytywne komentarze. No bo jak inaczej może być 16 zadowolonych klientów, którzy nic nie kupili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź ofertę media markt. Często maja kilkaset i więcej pln taniej niż iSpot czy corrland.

 

Sprawa trochę śmierdząca. Wszystkie komentarze wyglądają na podstawione (lewe konta "kupują" produkt tylko po to aby wystawić pozytywny komentarz, a potem albo odstępują od zakupu albo po prostu sprzedający opłaca prowizję od sprzedaży jako cenę za pozytywny wizerunek). Naliczyłem 16 różnych pozytywów przy aukcjach które ostatecznie nie miały żadnych ofert kupna. Niby firma CAR4VIP z Warszawy - wypożyczalnia samochodów, a tu na Allegro tylko sprzęt Apple mają... Ja bym się bał kupić z takiej aukcji.

 

Moim zdaniem Allegro powinno usuwać komentarze od osób, które wycofały się z zakupu. Obecny mechanizm pozwala oszustom nabijać sobie za darmo pozytywne komentarze. No bo jak inaczej może być 16 zadowolonych klientów, którzy nic nie kupili?

 

Panowie sytuacja rozwiązana pod kontrolą. Wysyłka dopiero 31 lipca :). Otrzymałem odpowiedź w e-mailu, więc podziękuję

 

Dzięki bardzo, sprawdzę media markt i podobne sklepy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z przepisami UE sprzedawca musi udzielić co najmniej dwuletniej gwarancji prawnej (tzw. rękojmia) na wypadek, gdyby zakupiony towar okazał się wadliwy bądź nie wyglądał lub nie działał tak, jak przedstawiono w opisie. Jednak w niektórych państwach przepisy krajowe wymagają udzielenia dłuższej gwarancji.

 

Źródło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale to nie jest gwarancja producenta. Z tzw. rękojmią to bywa różnie. Sprzedawca się wypnie, że z Twojej winy i nic nie zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale to nie jest gwarancja producenta. Z tzw. rękojmią to bywa różnie. Sprzedawca się wypnie, że z Twojej winy i nic nie zrobisz.

 

Właśnie z rękojmią jest łatwiej. Sprzedawca ma 14 dni na niezwłoczne usunięcie usterki (ustosunkowanie się do żądania konsumenta). Ciebie nie obchodzi czy naprawi czy wymieni sprzęt na nowy. Jak się nie wyrobi w 14 dni ma oddać kasę. Jak nie to jest rzecznik praw konsumenta i wraz z kasą dla Ciebie będzie mandat z karą do sprzedawcy. Wierz mi albo nie, ale sprzedawcy naprawdę tego nie lubią... z doświadczenia wiem, że w takich właśnie wypadkach lepiej uderzać do dużego marketu niż sklepiku jednoosobowego za rogiem na bazarku.

Edited by 314TeR
Korekta do faktycznego stanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie znam przypadek sprzed tygodnia w Media Expert gdzie laptop za 3,5 tysiąca był naprawiany trzy razy i w dupie mają radców prawnych i oficjalne pisma o zwrot pieniędzy i teraz znajomy się buja z laptopem który nie wiadomo jak długo będzie działał bo właśnie skończyła się rękojmia. Do sądu mu się już nie chciało iść.

 

Oni twierdzą, że wina użytkownika, że system nie był aktualizowany (to już argument z dupy totalnie), że „dobre Panie przecież”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam sytuacji. Natomiast powiem Ci brutalnie - w zdecydowanej większości takich wypadków to żale nabywcy i brak jego świadomości o jego prawach (i obowiązkach). "Znajomy" będzie zawsze przedstawiał sytuację, że jest pokrzywdzony, nawet jeśli to on jest sprawcą, bo mp zalał kawą sprzęt... To tylko moje wymysły, nie odnoszę się ni jak do w/w sytuacji.

 

I nauczcie się do marketów oddawać sprzęt korzystając z RĘKOJMI a nie Gwarancji. Gwarantem jest producent i to wg jego ustaleń przebiega naprawa, jak zapisał, że naprawa może trwać 30 dni a w przypadku sprowadzenia części lub wysłania sprzętu do serwisu zewnętrznego czas naprawy zostanie przedłużony o czas... bla bla bla, to taką naprawę w świetle prawa może przedłużać w nieskończoność. Natomiast rękojmia jasno definiuje - odpowiedzialność za wady ponosi sprzedawca. To ona ma 14 dni kalendarzowych na naprawę/wymianę/zwrot kasy (za bardzo uprościłem, na ustosunkowanie się do żądań przy reklamacji). Rękojmia trwa 24msc od daty zakupu, przy czym są drobne niuanse po przekroczeniu 12msc. Fakt, z rękojmi trudno skutecznie skorzystać w bazarowym sklepiku, bo sprzedawca będzie się bronił rękoma i nogami, ponieważ ma łeb i wie, że on to musi gdzieś dalej pchnąć do serwisu już "na gwarancję" a ta może trwać i w większości przypadków trwa ponad 14 dni. Natomiast markety... jak ktoś jest (_|_) i nie umie oddać sprzętu z pisemkiem... no cóż mam powiedzieć... chyba tylko to, że możesz być sam sobie winien bo nie umiesz korzystać z swoich praw.

Edited by 314TeR
Korekta do faktycznego stanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast rękojmia jasno definiuje - odpowiedzialność za wady ponosi sprzedawca. To ona ma 14 dni kalendarzowych na naprawę/wymianę/zwrot kasy.

 

 

Jesteś tego absolutnie pewien? Te 14 dni to jest ZTCP (jeszcze z czasów obowiązujących wcześniej przepisów o niezgodności towaru z umową) na podjęcie decyzji i powiadomienie o niej klienta.

Niektórych usterek NIE DA się usunąć w tak krótkim czasie (brak części, długotrwałe diagnozy itp. itd.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale to nie jest gwarancja producenta. Z tzw. rękojmią to bywa różnie. Sprzedawca się wypnie, że z Twojej winy i nic nie zrobisz.

Masz rację to może być problem, doświadczyłem tego jakiś czas temu. Skończyło się w sądzie, całość trwała pięć lat ale dostałem zwrot pieniędzy, kosztów procesu plus ustawowe odsetki karne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś tego absolutnie pewien? Te 14 dni to jest ZTCP (jeszcze z czasów obowiązujących wcześniej przepisów o niezgodności towaru z umową) na podjęcie decyzji i powiadomienie o niej klienta.

Niektórych usterek NIE DA się usunąć w tak krótkim czasie (brak części, długotrwałe diagnozy itp. itd.).

 

Ale ty masz to w (_|_)... to NIE jest gwarancja... Tu jest kwestia binarna działa/nie działa albo sprzęt jest zgodny z tym co kupowałeś, albo nie. Naprawdę NIE obchodzi Cię to co ma zrobić sprzedawca aby tę niezgodność usunąć. Dlatego w przypadku rękojmi najlepiej sprawdza oddanie do dużej sieci, to jest moloch, ma procedury i wie, że mianej starci nawet na oddaniu całej zapłaconej kwoty niż na udowadnianiu, że wina awarii jest po stronie użytkownika, ponieważ aby tego dowieść musieli by zapłacić pracownikowi, prawnikowi, ekspertowi, a czas to duży pieniądz, a na końcu jest duże prawdopodobieństwo, że i tak będę musieli oddać kasę a do tego zapłacić pracownikom, ekspertom, prawnikom, opłaty sądowe, odsetki i np na deser karę w UOKIK.

 

Migać się może sklepikarz z bazaru, ale w takich wypadkach, oddajesz towar z pisemkiem z zgłoszeniem i opisem usterki w dwóch egzemplarzach oraz formułki że zgodnie z obowiązującym prawem, bla bla bla, wzywasz sprzedawcę XYZ do wywiązania się z umowy... bla bla bla... poszukajcie w google. Jak sprzedawca się miga, to 15-stego dnia wysyłacie mailem skan tego podpisanego sprzed sprzedawcę dokumentu do rzecznika praw konsumenckich, UOKIK... możecie mi wierzyć lub nie, sprzedawcę momentalnie stawia do pionu wizja potencjalnej kary w postaci np mandatu skarbowego, albo wizja sprawy sądowej już z urzędu.

 

Niestety takiej możliwości nie mają osoby które prowadzą np działalność gospodarczą i biorą sprzęt na fakturę VAT. Ich rękojmia nie dotyczy... i z tego powodu tak bronią się drobni sklepikarze, ponieważ sprzęt na handel kupują od dystrybutora (ich obowiązuje tylko gwarancja), a sprzedając prywatnej osobie muszą dać gwarancję producenta i zagwarantować 24msc rękojmi. Dlatego zawsze będę mieli parcie i na realizację naprawy na gwarancji a nie rękojmi... bo za gwarancję odpowiada producent (i on może wydłużać naprawę zgodnie z prawem w nieskończoność) a rękojmię musi zagwarantować sprzedawca. Taki sprzedawca swoich pomiędzy młotem i kowadłem i w pewien sposób żal mi trochę takich osób, bo z jednej strony stoi przed młotem rękojmi a z drugiej dobija się od kowadła gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ty masz to w (_|_)... to NIE jest gwarancja... Tu jest kwestia binarna działa/nie działa albo sprzęt jest zgodny z tym co kupowałeś, albo nie. Naprawdę NIE obchodzi Cię to co ma zrobić sprzedawca aby tę niezgodność usunąć.

 

Wygląda jednak na to, że nie miałeś racji:

 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm02

 

"Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. "

 

Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy:

  • naprawy towaru,
  • wymiany towaru na nowy,
  • obniżenia ceny towaru,

to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna. Sprzedawca nie może po jego upływie odmówić spełnienia żądania konsumenta, nawet jeżeli wada powstała z jego winy i np. zalał urządzenie wodą.

 

Ważne!

Przez rozpatrzenie reklamacji należy rozumieć możliwość zapoznania się konsumenta ze stanowiskiem przedsiębiorcy. Nie jest więc wystarczające wysłanie przez sprzedawcę odpowiedzi na reklamację przed upływem 14 dni, jeżeli dojdzie ona do konsumenta po upływie tego terminu.

Podstawa prawna – art. 5615 Kodeksu cywilnego

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda jednak na to, że nie miałeś racji:

 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm02

 

Zarzucasz mi że nie mam racji? Rozwiń? Bo ja nie widzę nic w czym bym się mylił?

 

Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi, nie zrobił tego w tym terminie, to z automatu reklamacja jest uznana i 15-stego dnia masz dostać to czego żądałeś składając reklamację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarzucasz mi że nie mam racji? Rozwiń? Bo ja nie widzę nic w czym bym się mylił?

 

Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi, nie zrobił tego w tym terminie, to z automatu reklamacja jest uznana i 15-stego dnia masz dostać to czego żądałeś składając reklamację.

 

Napisałeś, że sprzedawca (cyt.) "ma 14 dni kalendarzowych na naprawę/wymianę/zwrot kasy", co nie jest prawdą. Rozpatrzenie to nie zawsze jest naprawa/wymiana/zwrot kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałeś, że sprzedawca (cyt.) "ma 14 dni kalendarzowych na naprawę/wymianę/zwrot kasy", co nie jest prawdą. Rozpatrzenie to nie zawsze jest naprawa/wymiana/zwrot kasy.

 

Jest, ponieważ termin 14 dni to deadline. Po tym terminie z automatu reklamacja jest uznawana zgodnie z prawem a sprzedawca nie może się odwołać, tylko musi spełnić Twoje żądania. Jeśli np w reklamacji usunięcia usterki/wymiany/zwrotu kasy, a sprzedawca tego nie zrobi to od 15 dnia możesz żądać odsetek ustawowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest, ponieważ termin 14 dni to deadline. Po tym terminie z automatu reklamacja jest uznawana zgodnie z prawem a sprzedawca nie może się odwołać, tylko musi spełnić Twoje żądania. Jeśli np w reklamacji usunięcia usterki/wymiany/zwrotu kasy, a sprzedawca tego nie zrobi to od 15 dnia możesz żądać odsetek ustawowych.

 

Chyba kompletnie nie rozumiesz w czym rzecz. Sprzedawca ma 14 dni na podjęcie decyzji i poinformowanie (skuteczne, tj. nie może np. wysłać takiej informacji pocztą tradycyjną 13 dnia) o niej nabywcy.

Nie ma obowiązku n/w/zk jak sugerujesz, to by było kompletnie nieracjonalne.

 

Przykład 1: 13 dnia od zgłoszenia sprzedawca wysyła ci e-mailem informację, że sprzęt będzie naprawiany, ale konieczne jest sprowadzenie części i potrwa to np. 4 tygodnie.

Przykład 2: Po 7 dniach sprzedawca informuje cię, że twoje roszczenie jest bezzasadne ze względu na mechaniczny charakter uszkodzenia. Jakie podejmiesz dalsze kroki - zależy już od ciebie.

 

Wszystko zgodnie z prawem.

 

Jeżeli w przeciągu 14 dni sprzedawca nie podejmie decyzji (lub nie poinformuje cię o niej skutecznie), to dopiero w takim przypadku z automatu twoje roszczenie uznaje się za zasadne. Ale usunięcie skutków znów może potrwać trochę dłużej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dobra - zrozumiałem do czego się odnosisz. Faktycznie się zagalopowałem z nieprzekraczalnym terminem 14 dniowym. Za bardzo się zafiksowałem na sytuacji braku odpowiedzi ze strony sprzedawcy, nie zwracając uwagi na to co piszesz, że co w sytacji jak się sprzedawca ustosunkuje.

 

Warta przeczytać dokładnie to co podlinkowałeś na poprzedniej stronie, faktycznie wiele wyjaśnia.

 

Z praktyki dodam, że nigdy nie miałem problemów z reklamacją w jakimś markecie czy dużej sieci handlowej, po prostu najczęściej "ustosunkowanie" się do reklamacji następowało z automatu w momencie składania reklamacji i w moim wypadku prawie zawsze dostawałem albo wymianę od ręki na towar wolny od wad, albo zwrot zapłaconej kwoty. Fakt nigdy nie miałem sytuacji aby sprzedawca naprawiał sprzęt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z praktyki dodam, że nigdy nie miałem problemów z reklamacją w jakimś markecie czy dużej sieci handlowej, po prostu najczęściej "ustosunkowanie" się do reklamacji następowało z automatu w momencie składania reklamacji i w moim wypadku prawie zawsze dostawałem albo wymianę od ręki na towar wolny od wad, albo zwrot zapłaconej kwoty. Fakt nigdy nie miałem sytuacji aby sprzedawca naprawiał sprzęt.

 

To wynika z większych możliwości negocjacyjnych marketów. Najczęściej dostają jakąś partię sprzętu "ekstra" na potrzeby reklamacji i dla nich takie załatwienie "od ręki" nie stanowi dodatkowego kosztu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wynika z większych możliwości negocjacyjnych marketów. Najczęściej dostają jakąś partię sprzętu "ekstra" na potrzeby reklamacji i dla nich takie załatwienie "od ręki" nie stanowi dodatkowego kosztu.

 

Raczej liczą się z tym, że część towaru tak do nich wróci. Wiedzą doskonale też, że wkurw... klient nie wróci, więc jaki zysk wkurw... klienta, który może pójść do konkurencji dla zasady, a do tego jeśli miał rację, to ześle armagedon np z UOKIK i zamiast straty paru zł, będzie mandat skarbowy na parę tysięcy.

 

Niestety przy gwarancji nie mamy absolutnie wpływu na czas ani reklamacji ani formę. Jedyny zapis jaki pamiętam z KC to ten, że gwarancja z automatu jest wydłużana o czas naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.