chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Cześć, Mam problem z iGPU. Po prostu się ścina np. proste zaznaczanie na biurku. Nie jest to jakieś mocne, ale jest. Próbowałem zmienić płytę na porządną - Asus Z370, ale nic z tego - problem narósł do tego stopnia, że chwytając okienko jedno jest w porządku, ale jak chwycę inne, to się zacina przez 5-10 sekund i dopiero wraca płynność. Próbowałem wielu metod i nic z tego - kłopot zawsze ten sam. Moja specyfikacja: Stare mobo: MSI B360m bazooka Nowe mobo: Asus Prime Z370m-Plus II CPU: i5-8400 iGPU: UHD630 RAM: 2x8GB 2666 MHz SSD: Crucial MX500 Ogólnie wiem, że zarówno płyty od MSI, jak i chip B360 mają problemy z macOS, więc uznałem, że wymienię mobo i będzie w porządku - nic z tego. Grafika ma większe problemy niż miała i nie mam pojęcia, jak już to naprawić... Oczywiście używam najnowsze sterowniki i kexty Config jest czyściutki. Grafikę mam ustawioną tak: unified mem na zmianę z 1.5gb na 4gb pamięci grafiki. To i tak nic nie pomogło. Może @oswaldini miałbyś pomysł na to dziadostwo? Obecnie myślę, żeby zwrócić tę nieszczęsną płytę Asusa i zostać przy MSI dokupując jakiegoś RX580 i wtedy może nie byłoby już problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Nie wspomniałeś że masz Open Core. Nie rób tego - stare mobo na B360 na 99% nie ma zapisu do NVRAM, natomiast wspomniany ASUS Z370 powinien działać prawidłowo. Czy testowo sprawdzałeś Clovera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Używam Clovera w wersji r5092 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 To czemu masz sterowniki od Open Core w Colverze? One nie są kompatybilne. Może wypróbuj konfiguracje z aktualnego UniBootX - przenieś tylko dane SMBIOS i ig-platform. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) Są kompatybilne. Inaczej nie naprawiłby mi się NVRAM na B360 Sam FwRuntimeServices by nie ruszył, ale mam go razem z innym sterownikiem, specjalnie robione pod Clovera. Kwestia tylko tego iGPU, z którym problem jest od dawna, jeszcze jak korzystałem ze zwykłych aptio fixów. Grafika powinna chodzić, ale z jakiegoś względu nie chodzi. Zwykły troubleshooting bym potrafił ogarnąć, ale to już wykracza poza granice wszystkiego, co próbowałem. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez chief Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosx86 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 @314TeR to port "aptiofixa" z OC: https://github.com/ReddestDream/OcQuirks @chief próbowałeś wygenerować pełny patch do grafiki Hackintoolem? Jakie masz ustawienia iGPU w biosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Nie będę generował jakimś biednym toolem, skoro to się samemu robi, a ten tool tylko masę zbędnych linijek dorzuci. A z resztą ten tool robiony jest przez jakiegoś dzieciaka, co ma ciągle ból pośladków o innych deweloperów ? Próbowałem różnych kombinacji w biosie też i bez znaczenia czy mam multimonitor włączony, czy nie, i też bez znaczenia na ile ustawię pre-alloc DVMT, może być 64mb, może być 1024 - bez różnicy. Kwestia jest też taka, że to powinno działać dobrze, nic więcej nie jest wymagane do dobrego działania. Znajomy ma podobny sprzęt, no i mu lata ta sama Integra na 4k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Może więc pomijasz coś bardziej oczywistego niż ustawienia BIOS czy configów? Próbowałeś całkowicie czystej instalacji? Inny monitor podłączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 To jest całkowicie czysta instalacja, nie używam żadnych innych metod niż czysty Clover. Inny monitor? To monitor odpowiadałby za coś takiego, że jedno okienko śmiga, a drugie się zacina przez 5-10 sekund przy czym mysz chodzi sprawnie? Tak nie do końca to pasuje jakoś. A jaką jeszcze opcję powinienem sprawdzić z GPU w biosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyder Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Poradnik tutaj i jedziesz: https://www.tonymacx86.com/threads/guide-general-framebuffer-patching-guide-hdmi-black-screen-problem.269149/ Jest jeszcze ważna jakaś opcja dotycząca DVMT, nie pamiętam na ile trzeba to ustawiać. ig-platfor-id można też zobaczyć inne. chief 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosx86 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Z tych wszystkich zbędnych linijek dorzuciłbym patch "enable-hdmi20" na początek. chief 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zastanawiam się też czy w ogóle warto mi się z tym bawić. Spędziłem wiele godzin przy tym na b360 i bez skutku. Płynnie jest jedynie podczas zmieniania rozdzielczości i włączania aplikacji. Gdy apka się wczytuje, nagle wszystkie jest płynne. Za jakiś czas włożę RX'a i powinno śmigać, więc ten iGPU to chyba taki szczegół. Tylko bardzo dziwne, że po zmianie mobo nic to nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 10 minut temu, reyder napisał: Poradnik tutaj i jedziesz: https://www.tonymacx86.com/threads/guide-general-framebuffer-patching-guide-hdmi-black-screen-problem.269149/ Jest jeszcze ważna jakaś opcja dotycząca DVMT, nie pamiętam na ile trzeba to ustawiać. ig-platfor-id można też zobaczyć inne. Próbowałem inne platformy - wszystko to samo niestety, a na jedną trafiłem, co daje KP. DVMT ustawia się na max, a DVMT pre-alloc na 64 MB lub lekko wyżej. Ja próbowałem ustawić na 64 MB i na 1024 MB i bez różnicy. 9 minut temu, danielosx86 napisał: Z tych wszystkich zbędnych linijek dorzuciłbym patch "enable-hdmi20" na początek. Próbowałem -cdfon, który praktycznie robi to samo, ale w samego enable-hdmi20 się nie bawiłem, bo trzeba konfigurować go bardziej niż sam tylko ten parametr. Ale jutro sobota, mogę spróbować podziałać z enable-hdmi20 Edytowane 6 Grudnia 2019 przez chief Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosx86 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Możliwe, że będziesz musiał skonfigurować wyjścia pod swoje mobo. Tu jest w pełni działający przykład, puszczający sygnał po HDMI jako connector 3. <key>PciRoot(0x0)/Pci(0x2,0x0)</key> <dict> <key>AAPL,ig-platform-id</key> <data> BwCbPg== </data> <key>AAPL,slot-name</key> <string>Internal@0,2,0</string> <key>device_type</key> <string>VGA compatible controller</string> <key>enable-hdmi20</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-con0-busid</key> <data> BQAAAA== </data> <key>framebuffer-con0-enable</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-con0-flags</key> <data> xwMAAA== </data> <key>framebuffer-con0-index</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-con0-pipe</key> <data> CQAAAA== </data> <key>framebuffer-con0-type</key> <data> AAQAAA== </data> <key>framebuffer-con1-busid</key> <data> BgAAAA== </data> <key>framebuffer-con1-enable</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-con1-flags</key> <data> xwMAAA== </data> <key>framebuffer-con1-index</key> <data> AgAAAA== </data> <key>framebuffer-con1-pipe</key> <data> CAAAAA== </data> <key>framebuffer-con1-type</key> <data> AAgAAA== </data> <key>framebuffer-con2-busid</key> <data> BAAAAA== </data> <key>framebuffer-con2-enable</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-con2-flags</key> <data> xwMAAA== </data> <key>framebuffer-con2-index</key> <data> AwAAAA== </data> <key>framebuffer-con2-pipe</key> <data> CgAAAA== </data> <key>framebuffer-con2-type</key> <data> AAgAAA== </data> <key>framebuffer-con3-busid</key> <data> AAAAAA== </data> <key>framebuffer-con3-enable</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-con3-flags</key> <data> IAAAAA== </data> <key>framebuffer-con3-index</key> <data> /////w== </data> <key>framebuffer-con3-pipe</key> <data> AAAAAA== </data> <key>framebuffer-con3-type</key> <data> AQAAAA== </data> <key>framebuffer-patch-enable</key> <data> AQAAAA== </data> <key>hda-gfx</key> <string>onboard-2</string> <key>model</key> <string>Intel UHD Graphics 630 (Desktop)</string> </dict> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) @danielosx86 o jaa, ale rozbite te patche connectorów zamiast alldata wykorzystać i zawrzeć wszystko w jednym. A enable-hdmi20 wrzucę pod connector, pod który się podpinam. Ale kwestia właśnie - robić sam enable-hdmi20 czy dodać też, że używany connector jest na HDMI? Bo używam go na HDMI i działa z marszu, ale oryginalnie nie wiem, jak jest w Macach, czy nie ma samych DP czasem Edytowane 6 Grudnia 2019 przez chief Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chief Opublikowano 7 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 @danielosx86 Sprawdziłem patch enable-hdmi20, jak i kilka dodatkowych i nic z tego. Niestety nadal tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.