Skocz do zawartości

MacOS 11.0 (10.16) Big Sur i WWDC 2020


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, roratoga napisał:

A jest już jakiś tutorial do zrobienia bootowalnego pena do czystej instalacji ?

sudo /Applications/Install\ macOS\ Big\ Sur.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/TwojaNazwaUSB -- /Applications/Install\ macOS\ Big\ Sur.app

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszliśmy do sytuacji gdzie aktualizacja systemu (do Big Sur) może całkowicie zablokować sprzęt. ? Nie jesteś w stanie na nim nic zrobić, przeinstalować systemu, recovery, kompletnie nic.

 

Cytat

Users are reporting that during the course of updating to ‌macOS Big Sur‌, their machines are stuck displaying a black screen. Key reset combinations, including NVRAM, SMC, safe mode, and internet recovery, are all reportedly inaccessible after attempting to install the update, leaving no way to bypass the static black screen.

It appears that the overwhelming number of users experiencing problems are owners of the late 2013 and mid 2014 13-inch MacBook Pro, but it is unclear exactly how many users of these models have been affected. It is also of note that these are the oldest models supported by ‌macOS Big Sur‌.

To tylko pokazuje ja ograniczoną kontrole masz nas swoim sprzętem, kupując Apple. Nie tyczy się to oczywiście hackintosha bo SMC jest emulowane a macOS nie ma dostępu aby modyfikować Bios.

 

Kolejny przypadek całkowicie inny:

 

Cytat

Several customers who purchased a new Mac with an M1 Apple Silicon app have discovered an issue when attempting to restore the machine, which leads to it becoming non-functional and stuck on error screen that says "An error occurred preparing the update. Failed to personalize the software update."

Cytat

I just received my M1 MacBook Pro and Macbook Air. Because I don't need any of the included software, it is always my procedure to restore the operating system without things like garage band and iMovie.

during the install process, an error occurs relating to "customizing the system update"

after a couple hours on the phone with Apple care, they told me that 75 other people have called in with this issue, and They have no work around. I was instructed to return my systems, or wait for a fix. Without having an operating system running, there is no way for me to install any future updates, so these computers are effectively bricked.

Kupując jakikolwiek inny sprzęt masz możliwość reinstalacji, przywrócenia go do działania ale nie Apple.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na zmianę architektury, przejście na własne procesory, pierwszy system wspierający je, w dodatku wyposażony w jednak sprawny emulator X86, to błąd z recovery nie jest jeszcze najgorszy. Wad wieku dziecięcego nie da się uniknąć, kiedy w firmie marketingowcy są nad inżynierami (bo w której technologicznej korpo nie są?), w dodatku w czasie pandemii, a sprzęt musi się ukazać przed Bożym Narodzeniem. Sprzęt jest nowy, na gwarancji, więc zawsze można zwrócić albo oddać do serwisu.

Kto ogarnięty i korzysta ze sprzętu profesjonalnie, ten wie, żeby nie zamawiać pierwszych rewizji, a już na pewno nie w przedsprzedaży, kiedy świat nie miał okazji tego komputera nawet dotknąć. Po prostu aktualni klienci poprzeglądają sobie social media na jakimś innym urządzeniu do czasu wydania poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzisz sam - nie dowiesz się. Będziesz skazany na to, co napiszą inni. Jestem zdania, że zwrot jest najlepszą weryfikacją produktu. W USA zwrot zakupionego towaru jest ułatwiony do maximum. Dotyczy to WSZYSTKICH towarów. Np. jeśli ktoś kupi arbuza, rozkroi go, spróbuje i uzna że ten mu nie smakuje - odnosi do sklepu i sprzedawca oddaje mu pieniądze. Znam takie osoby. Na oddanie produktu mamy zazwyczaj 2 tygodnie, 30 dni, 90 dni lub rok i dłużej. W zależności od tego, co kupiliśmy i gdzie. A wracając.. Apple (i nie tylko Apple) strzelałby sobie w stopę, gdyby każdy ich nowo wydany produkt był bublem. Ludzie zwyczajnie oddawaliby zakupione rzeczy. Dlatego byłbym ostrożny z wypowiedziami typu "Kto ogarnięty..." itd. Nikt niczego by nie kupił, tylko czytał social media. A jeśli ten nieogarnięty klient kupuje nowość, bo chce ją przetestować dla zaspokojenia swojej ciekawości? Nic go to przecież nie kosztuje. Straty ponosi wyłącznie producent. To tak z grubsza, ale oczywiście, każdy przypadek bywa inny. Jednak bardzo szybko ferujemy wyroki na podstawie czegoś, co przeczytaliśmy w social mediach. Za chwilę będę miał nowego MBP i sobie potestuję. Nie spodoba mi się - oddam. Zauważyłem też, że do nowych rzeczy podchodzimy jak mysz do jeża. Nowe jest wrogiem starego. Jeszcze nie tak dawno uważano, że dyski M.2 nie nadają się do profesjonalnej (słowo klucz) pracy, ponieważ mają masę wad. Czy dziś jeszcze ktoś tak uważa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarządzanie systemem Big Sur na nowych Makach jest podobne do tego które jest w iOS na iPhonach. Reinstalacja systemu, wracanie do poprzednich wersji systemu - jak w iOS, tylko te wersje które są aktualnie podpisywane. Instalatory w plikach IPSW. Jak tak dalej będzie to na tych nowych Makach trzeba będzie robić Jailbreak aby móc pełną kontrole na komputerem, jak np. na iPhone lub  Androidowcy robią roota. Apple zwiększa bezpieczeństwo, OK, ale kosztem profesjonalnych użytkowników. Jak tak dalej będzie to tylko zainstaluje się aplikacje z MAS Mac App Store, z innych źródeł będzie coraz to bardziej utrudnione. 

Dużo informacji o nowościach w Big Sur i nowych makach piszą na tym poniżej portalu, polecam:

Need to reinstall macOS on your Apple Silicon Mac?

I'll show you everything you need to know!

Changes ?

macOS Recovery
System Recovery
Downgrade macOS?
Install via USB Install Disk
macOS Restore via ISPW Firmware + AC2

#MacAdmins #AppleSiliconM1 
https://mrmacintosh.com/how-to-reinstall-macos-on-your-apple-silicon-mac-everything-you-need-to-know/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Z informacji, które do mnie trafiają. Nowe maszyny z M1, które mają maksymalnie 16GB RAMu robią swap-a do SSD w naprawdę zastraszającym tempie. To jest status tylko po 2 miesiącach użytkowania przez jednego z znanych użytkowników.

7FQx5gF.jpg

PQjEPD6.jpg

Wspominałem już dawno temu, że 16GB dla macOS już dawno nie jest wystarczające do normalnej pracy. Podejrzewam, że SSD (SDRGJHI4) w mac to TLC i jest estymowane w przedziale 150 TBW.

150 / 15 = 10 * 2 = 20 miesięcy co przekłada się na niecałe 2 lata ?? SSD jest oczywiście nie wymienne :)

Edytowane przez reyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, tempo swapowania jest masakryczne. Co do SSD, SDRGJHI4 to moduł 128 GB produkcji WD - w najbardziej podstawowym konfigu z 256 GB SSD występują dwa takie moduły. Oczywiście TLC, sumaryczna żywotność 200 TBW. W konfigu z 512 GB SSD jest 400 TBW, konfigi z 1 TB i 2 TB SSD mają kolejno 600 TBW i 1200 TBW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 25.04.2021 o 08:28, Estrax napisał:

Owszem, w 11.4 doszło wsparcie RDNA2 i działa ono dość przyzwoicie. Ba, nawet eGPU zaczęły znów działać na Macach z M1, ciekawe na jak długo. ;) 

Pewnie jakiś błąd w zabezpieczeniach. One mają szlaban. :P
Co do nowych grafik, działają RX6800XT i RX6900XT.
RX6700 niestety nie.

Edytowane przez HIDEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.