Bryk Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Witam. Ustawiłem i uruchomiłem OpenCore działa nawet akceleracja intela co na clover mi się nie udawało uruchomić z kartą GTX 1070. Ale nie o tym. Wysypują mi się programy praktycznie połowa zainstalowanych czy to z AppStore czy z innych źródeł. Nawet aplikacja systemowa ze zdjęciami. Czy mieliście podobny problem ? Jakiś związek z ustawieniem czy kextem, driverem ? Zainstalowana High Sierra Zapodam log : Process: Commander One [608] Path: /Applications/Commander One.app/Contents/MacOS/Commander One Identifier: com.eltima.cmd1.mas Version: ??? Code Type: X86-64 (Native) Parent Process: ??? [1] Responsible: Commander One [608] User ID: 501 Date/Time: 2020-11-26 09:35:42.124 +0100 OS Version: Mac OS X 10.13.6 (17G14042) Report Version: 12 Anonymous UUID: 1EE1334B-F35E-9822-A75D-DB17369006FA Time Awake Since Boot: 570 seconds System Integrity Protection: disabled Crashed Thread: 0 Exception Type: EXC_CRASH (Code Signature Invalid) Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000 Exception Note: EXC_CORPSE_NOTIFY Termination Reason: Namespace CODESIGNING, Code 0x1 kernel messages: VM Regions Near 0 (cr2): --> __TEXT 000000010f080000-000000010f472000 [ 4040K] r-x/r-x SM=COW Thread 0 Crashed: 0 ??? 0x0000000116f2319c _dyld_start + 0 Thread 0 crashed with X86 Thread State (64-bit): rax: 0x0000000000000000 rbx: 0x0000000000000000 rcx: 0x0000000000000000 rdx: 0x0000000000000000 rdi: 0x0000000000000000 rsi: 0x0000000000000000 rbp: 0x0000000000000000 rsp: 0x00007ffee0b7fc20 r8: 0x0000000000000000 r9: 0x0000000000000000 r10: 0x0000000000000000 r11: 0x0000000000000000 r12: 0x0000000000000000 r13: 0x0000000000000000 r14: 0x0000000000000000 r15: 0x0000000000000000 rip: 0x0000000116f2319c rfl: 0x0000000000000200 cr2: 0x0000000000000000 Logical CPU: 0 Error Code: 0x00000000 Trap Number: 0 Binary Images: 0x10f080000 - 0x10f471fff +??? (0) <89D1D1AA-66FB-3B89-A6EB-BD99C94FCBB2> (null) 0x116f22000 - 0x116f6cadf +??? (551.5) <CB9BFB56-4511-36F1-A546-891FF770C01C> (null) External Modification Summary: Calls made by other processes targeting this process: task_for_pid: 0 thread_create: 0 thread_set_state: 0 Calls made by this process: task_for_pid: 0 thread_create: 0 thread_set_state: 0 Calls made by all processes on this machine: task_for_pid: 315 thread_create: 0 thread_set_state: 0 VM Region Summary: ReadOnly portion of Libraries: Total=4812K resident=0K(0%) swapped_out_or_unallocated=4812K(100%) Writable regions: Total=8440K written=0K(0%) resident=0K(0%) swapped_out=0K(0%) unallocated=8440K(100%) VIRTUAL REGION REGION TYPE SIZE COUNT (non-coalesced) =========== ======= ======= STACK GUARD 56.0M 2 Stack 8192K 2 __DATA 796K 5 __LINKEDIT 512K 4 __TEXT 4340K 3 shared memory 8K 3 =========== ======= ======= TOTAL 69.5M 13 Model: iMac18,3, BootROM 428.0.0.0.0, 6 processors, 2,8 GHz, 16 GB, SMC 2.41f2 Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1070, NVIDIA GeForce GTX 1070, PCIe Memory Module: BANK 0/ChannelA-DIMM0, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Memory Module: BANK 1/ChannelA-DIMM1, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Memory Module: BANK 2/ChannelB-DIMM0, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Memory Module: BANK 3/ChannelB-DIMM1, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Network Service: Ethernet, Ethernet, en0 PCI Card: NVIDIA GeForce GTX 1070, Display Controller, Slot-1 Serial ATA Device: CT250BX100SSD1, 250,06 GB Serial ATA Device: WDC WD5000AADS-00S9B0, 500,11 GB Serial ATA Device: SPCC Solid State Disk, 256,06 GB Serial ATA Device: ST2000DM001-1ER164, 2 TB USB Device: USB 3.0 Bus USB Device: JL AC69 A10 USB Device: USB Device USB Device: USB Keyboard USB Device: SB Omni Surround 5.1 USB Device: USB 3.1 Bus Thunderbolt Bus: Config.plist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek_bogdan Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 (edited) Internet zwraca jakieś wyniki dla frazy EXC_CRASH (Code Signature Invalid) ale nic ciekawego tam nie znajduję. Raczej są to posty na forach dla developerów, a więc problemy z działaniem konkretnych aplikacji, a nie ogólnosystemowe problemy. System masz czysty czy modyfikowałeś jakieś pliki systemowe? Edited November 26, 2020 by wujek_bogdan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryk Posted November 26, 2020 Author Report Share Posted November 26, 2020 (edited) Czysty. Gdy miałem wcześniej zainstalowany osx ale z cloverem to nie było takich problemów. I też szukałem na necie A i dodam że pena zrobiłem przez gibMacOS-master - może coś nie tak z instalką albo jakiś wpis robi bałagan z pamięcią. Edited November 26, 2020 by Bryk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielosx86 Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Po pierwsze - jeśli używasz integry, to Nvidia powinna być ubita przez SSDT albo (łatwiej) przez Whatevergreen. Jeśli masz monitor podpiety pod GPU, to IGPU powinna być headless. Po drugie - najpierw wczytujesz pluginy do VirtualSMC, a dopiero później samo VirtualSMC - kolejność wpisów ma znaczenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryk Posted November 26, 2020 Author Report Share Posted November 26, 2020 Dzięki za poradę sprawdzę później co porobiłem ponieważ mam zagwozdkę - uruchomiłem system z pena z cloverem i jest to samo. A wcześniej chodziło dobrze i to na tym samym konfigu clovera i tym samym systemem zero takich problemów. Zrobię inaczej instalkę i zobacze czy to nie jest wina tego instalatora. Aha co do ubicia nvidi próbowałem zrobić według poradnika z opencore i dupa blada system nie wstawał.Co to znaczy headless ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek_bogdan Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 (edited) 1 godzinę temu, Bryk napisał: Aha co do ubicia nvidi próbowałem zrobić według poradnika z opencore i dupa blada system nie wstawał.Co to znaczy headless ? To znaczy, że zintegrowana karta graficzna jest nadal aktywna (można na niej wykonywać obliczenia), ale ma wyłączone wyjścia. Zazwyczaj wystarcza ustawienie odpowiedniego patcha dla framebuffera w konfigu Clovera albo OpenCore. Niektóre płyty główne wymagają jeszcze ustawienia w BIOS-ie priorytetu dla dedykowanej karty graficznej oraz włączenia opcji Multi Monitor. Jeśli instalowałeś OpenCore z poradnika Dortania to na pewno przechodziłeś przez sekcję opisującą DeviceProperties (zakładam, ze masz CoffeLake, tak jak napisane w stopce). Masz tam napisane, że tryb headless wymaga ustawienia AAPL,ig-platform-id na 0300913E. Tryb headless jest używany głównie jako akceleracja sprzętowa dla kompresji/dekompresji multimediów. Edited November 26, 2020 by wujek_bogdan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryk Posted November 29, 2020 Author Report Share Posted November 29, 2020 Zainstalowałem cataline i tam programy się dobrze otwierają ,minus taki że gtx nie działa a ja po 3 dniach tracę cierpliwość, nie umiem zabić gtx-a a i nie startuje mi igpu poprawnie. Po wielu próbach obraz jaki udało mi się uzystkać z UHD630 to zielone tło i widziałem kursor. Mile widziana pomoc w ustawieniu tych kart. Config.plist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek_bogdan Posted November 30, 2020 Report Share Posted November 30, 2020 (edited) 21 godzin temu, Bryk napisał: Po wielu próbach obraz jaki udało mi się uzystkać z UHD630 to zielone tło i widziałem kursor. Wygląda na to, że "standardowe" ustawienia framebuffera dostępne w WhateverGreen (rozumiem, że testowałeś AAPL,ig-platform-id 07009B3E oraz 00009B3E oraz wszystkie wartości dla desktopów wylistowane tutaj) nie pasują do twojego układu portów na płycie. Pozostaje ci patchowanie framebuffera (zobacz tu i tu) aby te porty zmapować. Poszukaj też w Google twojego modelu płyty + framebuffer patch, podejrzewam, że nie jesteś jedyną osobą, która się z tym problemem spotkała. Testowałbym bez dedykowanej karty graficznej, żeby zminimalizować liczbę potencjalnych problemów. Dopiero gdy odpalisz iGPU to włożyłbym dedykowaną grafik i bawił się z "ubiciem" jej pod macOS. Rozumiem, że dedykowaną trzymasz dlatego, że masz dual boot i używasz jej pod Windows? Edited November 30, 2020 by wujek_bogdan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryk Posted November 30, 2020 Author Report Share Posted November 30, 2020 Tak zgadza się tylko pod windows potrzebuję gtx-a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryk Posted November 30, 2020 Author Report Share Posted November 30, 2020 (edited) GTX wyciągnięty, system odpalił na ustawieniach w dodanym pliku config.plist (07009B3E) Troszę obraz przy przesuwaniu okienek szatkuje na gtx działało to płynnie. Możliwe że przy rozdzielczości 4k ta grafika nie wyrabia dlatego zapytam czy też tak macie ? No i ta dziwna rozdzielczość ekranu w raporcie systemowym - 5120x2880. Co teraz zrobić z gtx ? Wpis -wegnogpu w nvram czy w DeviceProperties tylko dodać name, IOName, class-code z odpowiednimi wpisami. A jeszcze dodam że akceleracja niby działa tak pokazuje MacX Video Converter. Sprawdziłem na windowsie płynność no i to wina rozdzielczości. Config.plist Edited November 30, 2020 by Bryk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielosx86 Posted November 30, 2020 Report Share Posted November 30, 2020 A nie masz czasem monitora HiDPI (np. 4K) i nie używasz skalowania interfejsu do 1440p? Jeśli tak, to macOS renderuje UI w 5K, a następnie skaluje do 1440p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryk Posted November 30, 2020 Author Report Share Posted November 30, 2020 2 godziny temu, danielosx86 napisał: A nie masz czasem monitora HiDPI (np. 4K) i nie używasz skalowania interfejsu do 1440p? Jeśli tak, to macOS renderuje UI w 5K, a następnie skaluje do 1440p. Tak zgadza się mam 4K Ano dziwne to skalowanie ale jak przełącze na natywny to jest ok. System dostał upgrade do Big Sur działa jak narazie dobrze, akceleracja UHD630 jest.Config.plist Szkoda tylko że muszę ręcznie monitor przełączać z nv do intela a niby mam w biosie włączone priorytet igpu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielosx86 Posted November 30, 2020 Report Share Posted November 30, 2020 Skalowanie działa okej, renderowanie interfejsu w 5K dla skalowania 1440p, w 4K dla 1080p. Jest tak jak powinno być. Podepnij monitor 2 kablami - jeden do iGPU, drugi do dGPU i zmieniaj tylko sygnał wejściowy w monitorze. Nic lepszego nie wymyślisz w tym przypadku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.