Bryk Opublikowano 26 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 Witam. Ustawiłem i uruchomiłem OpenCore działa nawet akceleracja intela co na clover mi się nie udawało uruchomić z kartą GTX 1070. Ale nie o tym. Wysypują mi się programy praktycznie połowa zainstalowanych czy to z AppStore czy z innych źródeł. Nawet aplikacja systemowa ze zdjęciami. Czy mieliście podobny problem ? Jakiś związek z ustawieniem czy kextem, driverem ? Zainstalowana High Sierra Zapodam log : Process: Commander One [608] Path: /Applications/Commander One.app/Contents/MacOS/Commander One Identifier: com.eltima.cmd1.mas Version: ??? Code Type: X86-64 (Native) Parent Process: ??? [1] Responsible: Commander One [608] User ID: 501 Date/Time: 2020-11-26 09:35:42.124 +0100 OS Version: Mac OS X 10.13.6 (17G14042) Report Version: 12 Anonymous UUID: 1EE1334B-F35E-9822-A75D-DB17369006FA Time Awake Since Boot: 570 seconds System Integrity Protection: disabled Crashed Thread: 0 Exception Type: EXC_CRASH (Code Signature Invalid) Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000 Exception Note: EXC_CORPSE_NOTIFY Termination Reason: Namespace CODESIGNING, Code 0x1 kernel messages: VM Regions Near 0 (cr2): --> __TEXT 000000010f080000-000000010f472000 [ 4040K] r-x/r-x SM=COW Thread 0 Crashed: 0 ??? 0x0000000116f2319c _dyld_start + 0 Thread 0 crashed with X86 Thread State (64-bit): rax: 0x0000000000000000 rbx: 0x0000000000000000 rcx: 0x0000000000000000 rdx: 0x0000000000000000 rdi: 0x0000000000000000 rsi: 0x0000000000000000 rbp: 0x0000000000000000 rsp: 0x00007ffee0b7fc20 r8: 0x0000000000000000 r9: 0x0000000000000000 r10: 0x0000000000000000 r11: 0x0000000000000000 r12: 0x0000000000000000 r13: 0x0000000000000000 r14: 0x0000000000000000 r15: 0x0000000000000000 rip: 0x0000000116f2319c rfl: 0x0000000000000200 cr2: 0x0000000000000000 Logical CPU: 0 Error Code: 0x00000000 Trap Number: 0 Binary Images: 0x10f080000 - 0x10f471fff +??? (0) <89D1D1AA-66FB-3B89-A6EB-BD99C94FCBB2> (null) 0x116f22000 - 0x116f6cadf +??? (551.5) <CB9BFB56-4511-36F1-A546-891FF770C01C> (null) External Modification Summary: Calls made by other processes targeting this process: task_for_pid: 0 thread_create: 0 thread_set_state: 0 Calls made by this process: task_for_pid: 0 thread_create: 0 thread_set_state: 0 Calls made by all processes on this machine: task_for_pid: 315 thread_create: 0 thread_set_state: 0 VM Region Summary: ReadOnly portion of Libraries: Total=4812K resident=0K(0%) swapped_out_or_unallocated=4812K(100%) Writable regions: Total=8440K written=0K(0%) resident=0K(0%) swapped_out=0K(0%) unallocated=8440K(100%) VIRTUAL REGION REGION TYPE SIZE COUNT (non-coalesced) =========== ======= ======= STACK GUARD 56.0M 2 Stack 8192K 2 __DATA 796K 5 __LINKEDIT 512K 4 __TEXT 4340K 3 shared memory 8K 3 =========== ======= ======= TOTAL 69.5M 13 Model: iMac18,3, BootROM 428.0.0.0.0, 6 processors, 2,8 GHz, 16 GB, SMC 2.41f2 Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1070, NVIDIA GeForce GTX 1070, PCIe Memory Module: BANK 0/ChannelA-DIMM0, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Memory Module: BANK 1/ChannelA-DIMM1, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Memory Module: BANK 2/ChannelB-DIMM0, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Memory Module: BANK 3/ChannelB-DIMM1, 4 GB, DDR4, 3200 MHz, 04CD, F4-3200C16-4GVKB Network Service: Ethernet, Ethernet, en0 PCI Card: NVIDIA GeForce GTX 1070, Display Controller, Slot-1 Serial ATA Device: CT250BX100SSD1, 250,06 GB Serial ATA Device: WDC WD5000AADS-00S9B0, 500,11 GB Serial ATA Device: SPCC Solid State Disk, 256,06 GB Serial ATA Device: ST2000DM001-1ER164, 2 TB USB Device: USB 3.0 Bus USB Device: JL AC69 A10 USB Device: USB Device USB Device: USB Keyboard USB Device: SB Omni Surround 5.1 USB Device: USB 3.1 Bus Thunderbolt Bus: Config.plist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek_bogdan Opublikowano 26 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 (edytowane) Internet zwraca jakieś wyniki dla frazy EXC_CRASH (Code Signature Invalid) ale nic ciekawego tam nie znajduję. Raczej są to posty na forach dla developerów, a więc problemy z działaniem konkretnych aplikacji, a nie ogólnosystemowe problemy. System masz czysty czy modyfikowałeś jakieś pliki systemowe? Edytowane 26 Listopada 2020 przez wujek_bogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryk Opublikowano 26 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 (edytowane) Czysty. Gdy miałem wcześniej zainstalowany osx ale z cloverem to nie było takich problemów. I też szukałem na necie A i dodam że pena zrobiłem przez gibMacOS-master - może coś nie tak z instalką albo jakiś wpis robi bałagan z pamięcią. Edytowane 26 Listopada 2020 przez Bryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosx86 Opublikowano 26 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 Po pierwsze - jeśli używasz integry, to Nvidia powinna być ubita przez SSDT albo (łatwiej) przez Whatevergreen. Jeśli masz monitor podpiety pod GPU, to IGPU powinna być headless. Po drugie - najpierw wczytujesz pluginy do VirtualSMC, a dopiero później samo VirtualSMC - kolejność wpisów ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryk Opublikowano 26 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 Dzięki za poradę sprawdzę później co porobiłem ponieważ mam zagwozdkę - uruchomiłem system z pena z cloverem i jest to samo. A wcześniej chodziło dobrze i to na tym samym konfigu clovera i tym samym systemem zero takich problemów. Zrobię inaczej instalkę i zobacze czy to nie jest wina tego instalatora. Aha co do ubicia nvidi próbowałem zrobić według poradnika z opencore i dupa blada system nie wstawał.Co to znaczy headless ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek_bogdan Opublikowano 26 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Bryk napisał: Aha co do ubicia nvidi próbowałem zrobić według poradnika z opencore i dupa blada system nie wstawał.Co to znaczy headless ? To znaczy, że zintegrowana karta graficzna jest nadal aktywna (można na niej wykonywać obliczenia), ale ma wyłączone wyjścia. Zazwyczaj wystarcza ustawienie odpowiedniego patcha dla framebuffera w konfigu Clovera albo OpenCore. Niektóre płyty główne wymagają jeszcze ustawienia w BIOS-ie priorytetu dla dedykowanej karty graficznej oraz włączenia opcji Multi Monitor. Jeśli instalowałeś OpenCore z poradnika Dortania to na pewno przechodziłeś przez sekcję opisującą DeviceProperties (zakładam, ze masz CoffeLake, tak jak napisane w stopce). Masz tam napisane, że tryb headless wymaga ustawienia AAPL,ig-platform-id na 0300913E. Tryb headless jest używany głównie jako akceleracja sprzętowa dla kompresji/dekompresji multimediów. Edytowane 26 Listopada 2020 przez wujek_bogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryk Opublikowano 29 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Zainstalowałem cataline i tam programy się dobrze otwierają ,minus taki że gtx nie działa a ja po 3 dniach tracę cierpliwość, nie umiem zabić gtx-a a i nie startuje mi igpu poprawnie. Po wielu próbach obraz jaki udało mi się uzystkać z UHD630 to zielone tło i widziałem kursor. Mile widziana pomoc w ustawieniu tych kart. Config.plist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek_bogdan Opublikowano 30 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 (edytowane) 21 godzin temu, Bryk napisał: Po wielu próbach obraz jaki udało mi się uzystkać z UHD630 to zielone tło i widziałem kursor. Wygląda na to, że "standardowe" ustawienia framebuffera dostępne w WhateverGreen (rozumiem, że testowałeś AAPL,ig-platform-id 07009B3E oraz 00009B3E oraz wszystkie wartości dla desktopów wylistowane tutaj) nie pasują do twojego układu portów na płycie. Pozostaje ci patchowanie framebuffera (zobacz tu i tu) aby te porty zmapować. Poszukaj też w Google twojego modelu płyty + framebuffer patch, podejrzewam, że nie jesteś jedyną osobą, która się z tym problemem spotkała. Testowałbym bez dedykowanej karty graficznej, żeby zminimalizować liczbę potencjalnych problemów. Dopiero gdy odpalisz iGPU to włożyłbym dedykowaną grafik i bawił się z "ubiciem" jej pod macOS. Rozumiem, że dedykowaną trzymasz dlatego, że masz dual boot i używasz jej pod Windows? Edytowane 30 Listopada 2020 przez wujek_bogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryk Opublikowano 30 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 Tak zgadza się tylko pod windows potrzebuję gtx-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryk Opublikowano 30 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 (edytowane) GTX wyciągnięty, system odpalił na ustawieniach w dodanym pliku config.plist (07009B3E) Troszę obraz przy przesuwaniu okienek szatkuje na gtx działało to płynnie. Możliwe że przy rozdzielczości 4k ta grafika nie wyrabia dlatego zapytam czy też tak macie ? No i ta dziwna rozdzielczość ekranu w raporcie systemowym - 5120x2880. Co teraz zrobić z gtx ? Wpis -wegnogpu w nvram czy w DeviceProperties tylko dodać name, IOName, class-code z odpowiednimi wpisami. A jeszcze dodam że akceleracja niby działa tak pokazuje MacX Video Converter. Sprawdziłem na windowsie płynność no i to wina rozdzielczości. Config.plist Edytowane 30 Listopada 2020 przez Bryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosx86 Opublikowano 30 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 A nie masz czasem monitora HiDPI (np. 4K) i nie używasz skalowania interfejsu do 1440p? Jeśli tak, to macOS renderuje UI w 5K, a następnie skaluje do 1440p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryk Opublikowano 30 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 2 godziny temu, danielosx86 napisał: A nie masz czasem monitora HiDPI (np. 4K) i nie używasz skalowania interfejsu do 1440p? Jeśli tak, to macOS renderuje UI w 5K, a następnie skaluje do 1440p. Tak zgadza się mam 4K Ano dziwne to skalowanie ale jak przełącze na natywny to jest ok. System dostał upgrade do Big Sur działa jak narazie dobrze, akceleracja UHD630 jest.Config.plist Szkoda tylko że muszę ręcznie monitor przełączać z nv do intela a niby mam w biosie włączone priorytet igpu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosx86 Opublikowano 30 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 Skalowanie działa okej, renderowanie interfejsu w 5K dla skalowania 1440p, w 4K dla 1080p. Jest tak jak powinno być. Podepnij monitor 2 kablami - jeden do iGPU, drugi do dGPU i zmieniaj tylko sygnał wejściowy w monitorze. Nic lepszego nie wymyślisz w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.