Skocz do zawartości

GeForce 9800GT DSDT czmu nie dziala ?


Adams
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam dodalem wszystko zgodnie z poradnikiem a mimo to nie dziala. Czy trzeba cos dodac do Bootlist i SMBios

 

NVDA:

0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x06, 0x00,

0x09, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0a,

0x00, 0x00, 0x00, 0x00,

 

DSDT:

moje DSDT po dodaniu Karty

 

Device (PCI0) 
       { 
           Name (_HID, EisaId ("PNP0A03")) 
           Name (_ADR, Zero) 
           Device (GFX) 
           { 
               Name (_ADR, Zero) 
               Name (_SUN, One) 
               Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
               { 
                   Store (Package (0x16) 
                       { 
                           "@0,compatible", 
                           Buffer (0x0B) 
                           { 
                               "NVDA,NVMac" 
                           }, 

                           "@0,device_type", 
                           Buffer (0x08) 
                           { 
                               "display" 
                           }, 

                           "@0,name", 
                           Buffer (0x0F) 
                           { 
                               "NVDA,Display-A" 
                           }, 

                           "@1,compatible", 
                           Buffer (0x0B) 
                           { 
                               "NVDA,NVMac" 
                           }, 

                           "@1,device_type", 
                           Buffer (0x08) 
                           { 
                               "display" 
                           }, 

                           "@1,name", 
                           Buffer (0x0F) 
                           { 
                               "NVDA,Display-B" 
                           }, 

                           "NVCAP", 
                           Buffer (0x18) 
                           { 
                               /* 0000 */    0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x06, 0x00, 
                               /* 0008 */    0x09, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0A, 
                               /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                           }, 

                           "VRAM,totalsize", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x00, 0x00, 0x00, 0x20
                           }, 

                           "device_type", 
                           Buffer (0x0C) 
                           { 
                               "NVDA,Parent" 
                           }, 

                           "model", 
                           Buffer (0x15) 
                           { 
                               "Palit GeForce 9800GT" 
                           }, 

                           "rom-revision", 
                           Buffer (0x23) 
                           { 
                               "Palit GeForce 9800GT OpenGL Engine" 
                           } 
                       }, Local0) 
                   DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                   Return (Local0) 
               } 
           } 

           Name (_UID, One) 
           Name (_BBN, Zero) 
           Method (_S3D, 0, NotSerialized) 
           { 
               If (LEqual (OSFL, 0x02)) 
               { 
                   Return (0x02) 
               } 
               Else
               { 
                   Return (0x03) 
               } 
           } 

           Method (_STA, 0, NotSerialized) 
           { 
               Return (0x0F) 
           }

 

Przed Dodaniem

 

        Device (PCI0) 
       { 
           Name (_HID, EisaId ("PNP0A03")) 
           Name (_ADR, Zero) 
           Name (_UID, One) 
           Name (_BBN, Zero) 
           Method (_S3D, 0, NotSerialized) 
           { 
               If (LEqual (OSFL, 0x02)) 
               { 
                   Return (0x02) 
               } 
               Else
               { 
                   Return (0x03) 
               } 
           } 


           Method (_STA, 0, NotSerialized) 
           { 
               Return (0x0F) 
           }

 

boot.plist:

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> 



Kernel
mach_kernel
Kernel Flags

Timeout
2
GraphicsEnabler
RestartFix
Yes
Yes
Legacy Logo
Yes
Quiet Boot
Yes
DSDT
/Extra/dsdt.aml
SMBIOS
/Extra/smbios.plist

 

SMBios:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> 



SMbiosversion
MP31.88Z.00C1.B00.0802091544
SMmanufacter
Apple Inc.
SMproductname
MacPro3,1
SMserial
W87234JHYA4
SMsystemversion
1.0

dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    DSDT
/Extra/dsdt.aml 

DSDT.aml powino byc pisane duzymi literami zarówno sam plik jak i nazwa w vom.apple.boot.plist

 

    GraphicsEnabler
RestartFix
Yes
Yes 

 

Po pierwsze zobacz co zrobiles, powinno byc na przemian key ze stringiem, to raz. Dwa: jak odpalasz grafike to uzywaz jednej metody na raz !!

 

Nie wim czemu wszyscy nagle mecza sie z dodawaniem grafiki do DSDT, to jest przydatne tylko dla lapków - czasem pojedyncze przypadki w PC.

 

Przejrzyj to: http://hamac.pl/topics4/jak-uruchomic-k ... vt1799.htm

 

9800GT powinien bez problemu odpalić na samym GraphicsEnabler !

 

PS: NVCAP masz z NVCAPMakera czy z IORegistryExplorer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NVCAP ma być wyciągnięty z NVCAPMaker który jest programem na Mac OS X. Z tym że bios mozna z karty wyciągnąć pod windowsem lub dosem.

 

NVCAP z biosu bedzie inny niż ten z IORega - mogę się założyć. Zależy on od metody odpalenia grafiki.

 

Przejrzyj temat który podałem i sprawdź każda metodę po kolei. Nigdy 2 lub więcej na raz !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Przywrocilem DSDT to pierwotnej konfiguracji.

teraz moj boot.plist wyglada tak :

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> 



Kernel
mach_kernel
Kernel Flags

Timeout
2
PciRoot
1
GraphicsEnabler
Yes
RestartFix
Yes
Legacy Logo
Yes
Quiet Boot
Yes
DSDT
/Extra/DSDT.aml
SMBIOS
/Extra/smbios.plist

 

 

 

a dsdt tak :

Device (PCI0) 
       { 
           Name (_HID, EisaId ("PNP0A03")) 
           Name (_ADR, Zero) 
           Name (_UID, One) 
           Name (_BBN, Zero) 
           Method (_S3D, 0, NotSerialized) 
           { 
               If (LEqual (OSFL, 0x02)) 
               { 
                   Return (0x02) 
               } 
               Else
               { 
                   Return (0x03) 
               } 
           } 

           Method (_STA, 0, NotSerialized) 
           { 
               Return (0x0F) 
           } 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, czy przywróciłeś oryginalną sekcję DSDT?

        Device (PCI0) 
       { 
           Name (_HID, EisaId ("PNP0A03")) 
           Name (_ADR, Zero) 
           Name (_UID, One) 
           Name (_BBN, Zero) 
           Method (_S3D, 0, NotSerialized) 
           { 
               If (LEqual (OSFL, 0x02)) 
               { 
                   Return (0x02) 
               } 
               Else 
               { 
                   Return (0x03) 
               } 
           } 


           Method (_STA, 0, NotSerialized) 
           { 
               Return (0x0F) 
           }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.