Skocz do zawartości

LegacyHDA ALC888/1200 ALC889 ALC892 dla Snow 10.6.8 i Lion'a


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 180
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jest ktoś w stanie podać prostą metodę na dźwięk w ALC1200

Jeśli masz problem w wgraniem w odpowiednie miejsca plików, to użyj:

http://hamac.pl/topics30/hda-wizard-szy ... vt5705.htm

 

Tak znam dobrze ten program tylko problem robi się przy ustawianiu layout-u w DSDT albo HDAEnablerze, myślę że tu tkwi problem bo bez tego nie wykrywa karty, fajnie jak by był jakich patcher dla ALC1200 do DSDT, bo próbowałem ręcznie dodać tą sekcję ale już na wstępie nie mogło wyszukać wskazanych linijek kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lion 10.7.1, ALC889-v.1

Dźwięk bdb, lepszy niż na Snow Leopardzie, gdzie mam VoodooHDA 2.7.1

(Na Lionie, na początku też dźwięk był na VoodooHDA, ale po updacie- poprawce bezpieczenstwa, zniknął. Żadne VoodooHDA nie chciały już uruchomić dźwięku, więc dopisałem sekcje sound do DSDT i zastosowałem ALC889-v.1)

W ustawieniach teraz mam: Wyjście Głośniki wewnętrzne

Wyjście liniowe

Wyjście liniowe

Wyjście cyfrowe

Niestety brak słuchawek; czy tak ma być? Czy nowsze wersje legacy kexta to naprawią (ściągnąłem ALC889-v.3, ale przed zamiamą chcę się upewnić)

 

 

__________________________________________________________________________

Retail 10.6.8, 10.7.1, GD-85, Intel Xeon Quad-Core, XFX Radeon HD 4890, ALC 889, RTL 81xx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekcja HDEF dodana, pliki dodane przez HDA Wizarda ale w dalszym ciagu zadne z gniazdek nie dziala :(

http://dl.dropbox.com/u/31482044/DSDT.aml

Nie kminie co jest grane chyba ze ten patent nie dziala bo mam monitor po HDMI ale co ma piernik do wiatraka z drugiej strony jak wpinam czy to do monitora czy do kompa to nic sie nie pojawia, glosniczek jest nieaktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście, poprawiony ALC889 - osobiście testowałem na P8Z68 Deluxe i działał poprawnie f.mic, oraz HP. b.mic nie uruchamiałem, oraz nie działał Line-In i nie wiem czemu.

 

BigFox,

Tak u mnie wygląda sekcja HDEF, layout poprawnie ustawiony pod ALC1200 z tego wątku:

            Device (HDEF) 
		{ 
			Name (_ADR, 0x001B0000) 
			Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
			{ 
				Store (Package (0x08) 
					{ 
						"subsystem-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0xC0, 0x83, 0x00, 0x00 //ALC1200 Subsystem
                           }, 

                           "subsystem-vendor-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x43, 0x10, 0x00, 0x00 //ALC1200 Subsystem
                           }, 

						"layout-id",
						Buffer (0x04) 
						{ 
							0x78, 0x03, 0x00, 0x00
						},

						"PinConfigurations",
						Buffer (Zero) {} 

					}, Local0) 
				DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
			Return (Local0) 
			} 
		}

 

Wstaw ją między Device (USB8) a Device (BR20)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ale nie chce się skompilować używam DSDTSE v1.4.3

 

Takie krzaki wywala:

Intel ACPI Component Architecture
ASL Optimizing Compiler version 20091214 [Dec 16 2009] 
Copyright (C) 2000 - 2009 Intel Corporation
Supports ACPI Specification Revision 4.0

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2566:                     Method (ECRB, 2, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                                       Not all control paths return a value ^  (ECRB) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2605:                     Method (ECWB, 3, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                                       Not all control paths return a value ^  (ECWB) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2644:                     Method (ECBR, 2, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                                       Not all control paths return a value ^  (ECBR) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2665:                                             ECBR (Arg0, Arg1) 
Remark   5074 -                                                                                                      Recursive method call ^  (ECBR) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2681:                     Method (ECBW, 3, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                                       Not all control paths return a value ^  (ECBW) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2719:                     Method (ECWR, 2, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                                       Not all control paths return a value ^  (ECWR) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2756:                     Method (ECSB, 2, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                                       Not all control paths return a value ^  (ECSB) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  2932:                                 If (LEqual (ECRB (Arg0, Arg1), One)) 
Warning  1093 -                                                                                Called method may not always return a value ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  3025:                                 If (LEqual (ECWB (Arg0, Arg1, Arg2), One)) 
Warning  1093 -                                                                                Called method may not always return a value ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  5515:             
           Device (BR20) 
Error    4096 -                                                    syntax error, unexpected PARSEOP_DEVICE, expecting '}' ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl  7111:                 Notify (\_SB.PCI0.BR20, 0x02) 
Error    4064 -                                                                                            Object does not exist ^  (\_SB.PCI0.BR20) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 12109:         Method (SIT9, 3, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                           Not all control paths return a value ^  (SIT9) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16373:         Method (SPIC, 1, NotSerialized) 
Warning  1088 -                                                           Not all control paths return a value ^  (SPIC) 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16606:                 And (Local0, 0x7F) 
Warning  1106 -                                                            Result is not used, operator has no effect ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16609:                 And (Local0, 0x7F) 
Warning  1106 -                                                            Result is not used, operator has no effect ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16612:                 And (Local0, 0x7F) 
Warning  1106 -                                                            Result is not used, operator has no effect ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16615:                 And (Local0, 0x7F) 
Warning  1106 -                                                            Result is not used, operator has no effect ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16633:             Return (^^EC0.ECBR (Arg0, Arg1)) 
Warning  1093 -                                                              Called method may not always return a value ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16638:             Return (^^EC0.ECWR (Arg0, Arg1)) 
Warning  1093 -                                                              Called method may not always return a value ^ 

/Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl 16923:             Return (Package (0x00) {}) 
Remark   5072 -                                                                        Effective AML package length is zero ^ 

ASL Input:  /Users/narutouzumaki/Library/Application Support/EvOSoftware/DSDT/DSDTFiles/dsdt.dsl - 18680 lines, 563565 bytes, 7532 keywords
Compilation complete. 2 Errors, 16 Warnings, 2 Remarks, 89 Optimizations

 

Wstawione tylko pomiedzy USB8 a BR20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używam DSDTSE v1.4.3

To przestań a zacznij używać nowmalnego edytora, np polecam darmowy TextWrangler lub BBEdit, lub Smultron itp itd, a do kompilacji/dekompilacji iASLMe, a skonczą się takie kwiatki jak masz wyżej.

 

Z całym szacunkiem do autorów DSDTSE, ale jest bardzo niedopracowany i wstawia nagminnie białe niekompilowalne znaki do źródła, których kompilator iasl nie toleruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak nie wina DSDTSE bo w iASl jest tak samo. Raczej nie powinno być pusty znaków między wierszami totalnie nie wiem czym to jest podyktowane?

 

Tutaj DSDT.dsl z dopisanym HDEF:

http://dl.dropbox.com/u/31482044/DSDT.dsl

 

A tutaj log z iASLme:

 

http://dl.dropbox.com/u/31482044/IASLME%20log

 

Tym razem użyty duet TextWrangler + iASLME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Device (USB8) 
           { 
               Name (_ADR, 0x001A0007) 
               OperationRegion (BAR0, PCI_Config, 0xC4, One) 
               Field (BAR0, ByteAcc, NoLock, Preserve) 
               { 
                   USBW,   2, 
                           Offset (0x01) 
               } 

               Method (_S3D, 0, NotSerialized) 
               { 
                   If (LOr (LEqual (OSFL (), One), LEqual (OSFL (), 0x02))) 
                   { 
                       Return (0x02) 
                   } 
                   Else
                   { 
                       Return (0x03) 
                   } 
               } 

               Method (_PSW, 1, NotSerialized) 
               { 
                   If (Arg0) 
                   { 
                       Store (0x03, USBW) 
                   } 
                   Else
                   { 
                       Store (Zero, USBW) 
                   } 
               } 

               Method (_PRW, 0, NotSerialized) 
               { 
                   Return (GPRW (0x20, 0x04)) 
               } 
           } 

           Device (HDEF) 
           { 
               Name (_ADR, 0x001B0000) 
               Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
           	{ 
                   Store (Package (0x08) 
                       { 
                           "subsystem-id",
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0xC0, 0x83, 0x00, 0x00 /*ALC1200 Subsystem*/
                           },

                           "subsystem-vendor-id",
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x43, 0x10, 0x00, 0x00 /*ALC1200 Subsystem*/
                           },

                           "layout-id",
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x78, 0x03, 0x00, 0x00
                           },

                           "PinConfigurations",
                           Buffer (Zero) {} 

                       }, Local0) 
                   DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
               Return (Local0) 
               } 
           } 

           Device (BR20) 
           {

 

Tak to u mnie wygląda i tak się kończy :

 

Elapsed time for major events


Miscellaneous compile statistics

     30129 : Parse nodes
      5823 : Namespace searches
      1306 : Named objects
       370 : Control methods
      1011 : Memory Allocations
   5975741 : Total allocated memory
         0 : Constant subtrees folded

ASL Input:  /Users/narutouzumaki/Desktop/DSDT.dsl - 18713 lines, 563715 bytes, 7534 keywords
Compilation complete. 2 Errors, 101 Warnings, 2 Remarks, 89 Optimizations

       All done.
       Enjoy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem w tym że wziołem czyste DSDT bez kombinacji nastepnie przepuściłem przez iASLME i dsdt.dsl do textwranglera i potem znów do IASLme i wywala bledy.

 

Potwierdzam, że wykorzystanie powyższej metody również u mnie wywala errors podczas kompilacji. Dodam, że próbowałem to robić również przy zupełnie nie modyfikowanym dsdt. DSDTSE to samo nietknięte dsdt kompiluje bez żadnego problemu i błędów.

 

No cóż. U mnie wygląda to tak:

Device (BR20) 
           { 
               Name (_ADR, 0x001E0000) 
               Method (_PRW, 0, NotSerialized) 
               { 
                   Return (GPRW (0x0B, 0x03)) 
               } 
           } 

           Device (HDEF) 
           { 
               Name (_ADR, 0x001B0000) 
               Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
               { 
                   Store (Package (0x08) 
                       { 
                           "subsystem-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x18, 0x84, 0x00, 0x00
                           }, 

                           "subsystem-vendor-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x43, 0x10, 0x00, 0x00
                           }, 

                           "layout-id", 
                           Buffer (0x04) 
                           { 
                               0x79, 0x03, 0x00, 0x00
                           }, 

                           "PinConfigurations", 
                           Buffer (Zero) {} 
                       }, Local0) 
                   DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                   Return (Local0) 
               } 
           } 

           Device (USBE) 
           { 
               Name (_ADR, 0x001A0000) 
               Name (_S4D, 0x02) 
               Name (_S3D, 0x02) 
               Name (_S2D, 0x02) 
               Name (_S1D, 0x02) 
               Device (HUBN) 
               { 
                   Name (_ADR, Zero) 
                   Device (PR10) 
                   { 
                       Name (_ADR, One) 
                       Name (_UPC, Package (0x04) 
                       { 
                           0xFF, 
                           Zero, 
                           Zero, 
                           Zero

 

I dalej nie działa. :/

W Informacji o systemie wykrywa ID889, ale wciąż brak jakichkolwiek urządzeń wejścia/wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Informacji o systemie wykrywa ID889, ale wciąż brak jakichkolwiek urządzeń wejścia/wyjścia.

Subsystem odczytałeś swój z płyty? Czy użyłeś mojego ;)

 

PS Co do iASLMe - osoba która go przygotowuje kompiluje bety wersje i już się zdarzało że wypuszczali bubla. Osobiście używam sprawdzonej wersji iASL i nigdy nie miałem problemów z kompilacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij w takim razie od zera - Przywróć Vanillowy AppleHDA, potem zrób patch na nim dla ALC889, wgraj layot, i ptachmap w odowiednie miejsca - te trzy rzeczy możesz zrobić aplikacją jabka. LegacyHDA i HDAEnabler wrzuć tam gdzie trzymasz kexty, z DSDT usuń procedurę odpalania dźwięku, lub wręcz w ogóle usuń DSDT.aml - ta płyta go nie potrzebuje i działa wszystko bez konieczności robienia jakichkolwiek poprawek. Następnie przebudowa cache, restart i musi działać, bo ten zestaw działał na 10.6.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij w takim razie od zera - Przywróć Vanillowy AppleHDA, potem zrób patch na nim dla ALC889, wgraj layot, i ptachmap w odowiednie miejsca - te trzy rzeczy możesz zrobić aplikacją jabka. LegacyHDA i HDAEnabler wrzuć tam gdzie trzymasz kexty, z DSDT usuń procedurę odpalania dźwięku, lub wręcz w ogóle usuń DSDT.aml - ta płyta go nie potrzebuje i działa wszystko bez konieczności robienia jakichkolwiek poprawek. Następnie przebudowa cache, restart i musi działać, bo ten zestaw działał na 10.6.8.

 

No i niestety nie działa :/ Cały czas ta sama sytuacja. W "Raporcie Systemowym" mam Audio Id889 wykryte, ale brak jakichkolwiek urządzeń wej/wyj.

Może to jednak wina Liona?

 

Co do DSDT to faktycznie dobrze by było wogóle nie musieć go używać, ale niestety do jednej rzeczy musze go mieć - mianowicie eSata. Jak na razie nie znalazłem innego sposobu.

 

UPDATE:

Wracam spowrotem do Snow Leoparda zobaczymy wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.