Jump to content
iStig

Apple Bluetooth i IrDA

Recommended Posts

BrT - super schemacik, bardzo się przyda szczególnie kolorystyka kabelków, bo to najważniejsze. Byłbyś w stanie jeszcze zamieścić fotki zlutowanego zestawu aby każdy mógł zobaczyć jak to wygląda finalnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, jak tylko upoluję stabilizator, postaram się zrobić dwa SMD i THT. Może jeszcze jakiś schemat, zależy co dostanę. Poprawiłem schemat żeby nie było widać układu odniesienia z DipTrace'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótki opis jak podłączyć moduł Bluetooth bezpośrednio do płyty głównej (tutaj MSI Z77, w przypadku innej płyty należy upewnić się czy wyprowadzenia są takie same).

 

Co będzie potrzebne:

 

1. Listwa "goldpin" żeńska ("gniazda")

 

2. Stabilizator 3.3 Volt Low Drop-Out tutaj- LD1117V33 w obudowie SOT-223 (SMD)

    Tutaj mała uwaga. Jeśli podłączamy do gniazda USB musi być to stabilizator Low Drop-Out. Gdyby ktoś chciał podłączyć do np.    linii 12V może być to nawet LM317 - wymaga wyższego napięcia wejściowego od stabilizowanego o około 4 jeśli mnie pamięć nie myli.

 

3. Moduł Bluetooth Apple w tym wypadku BCM92046.

 

4. Cienkie przewody ja wykorzystałem ze starego kabla LPT.

 

5. Cyna, lutownica i ewentualnie jakiś kondensator na wyjście i/lub wejście. Nota katalogowa stabilizatora podaje 100nF na wejście i 10uF na   wyjście.

    Według mnie 10uF przy stabilnym a co najważniejsze mało tętniącym zasilaniu jakim będzie port USB to za dużo, ale nie mam

    oscyloskopu pod ręką i nie jestem w stanie udowodnić :P

 

 

post-29-0-44080800-1434574691_thumb.png

 

 

Całość należy polutować według mojego schematu.

 

 

post-29-0-16217600-1434574744_thumb.png

 

 

I tu kolejna bardzo istotna informacja. Jeśli będziecie używać stabilizatora w obudowie SOT-223 (SMD), TO-220 lub DPAK to na ich padach jest napięcie wyjściowe!

Trzeba tak go zamontować, lub zaizolować, aby wspomniany pad nie dotknął obudowy komputera bo zwyczajnie zrobi zwarcie i może tego nie przeżyć.

 

post-29-0-94555400-1434574773_thumb.png

 

 

Całość w moim wykonaniu, zależało mi na jak najmniejszych wymiarach. Środkową nogę scalaka wygiąłem, tak żeby była pod nim, a 3,3V wziąłem właśnie z pada. Tak było mi wygodniej. To co widać pomiędzy pinami stabilizatora to kondensator 4,7uF SMD o rozmiarze 1206.

 

post-29-0-35282800-1434574825_thumb.jpg

 

Tak przygotowaną "wtyczkę" wystarczy wpiąć bezpośrednio do płyty głównej. 

 

 

Należy tylko pamiętać, że pin nie podłączony na wtyczce ma iść w miejsce pinu nr. 10 "No Connection",

a pin do którego przylutowany jest stabilizator do pinu nr. "Power +5V".

 

Całość można było zrobić pewnie ładniej i na inne sposoby. Pamiętać tylko o poprawności połączeń według schematu ideowego, a to już jak wykonacie resztę zależy od was ;).

 

 

Na koniec całość wpięta do płyty. Zdjęcie czysto poglądowe, planuje minimalnie dłuższe przewody i całość ukryć w przednim panelu obudowy.

 

post-29-0-73205300-1434574871_thumb.jpg

 

PS. Zdjęcia pewnie można by przerobić na miniatury ale po pierwsze: nie bardzo wiem jak, a po drugie: nie mam już dzisiaj czasu.

 

EDIT:

Poprawiłem wygasłe linki do zdjęć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.