Skocz do zawartości

Samsung R510: HDMI Audio


janek202
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Piszę ten temat gdyż już kończą mi się pomysły.

Robię modyfikacje DSDT zgodnie z tym poradnikiem:

http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=162&t=22030

 

Mimo, że DSDT kompiluje się z 0 Errors, Warnings, Remarks, to nie mogę uzyskać wpisu HDAU w IORegu.

 

Wszystkie pliki DSDT przed i po modyfikacji oraz zrzut z iorega w załączniku.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to niech da znać, ale się nie pali, to raczej z chęci dopieszczenia OS X niż prawdziwej potrzeby.

 

Edit: Zapominałem dopisać: Kodek wbudowany w kartę GeForce 9200M GS. Codec-dump z linuxa w załączniku.

Na VoodooHDA działało, więc się da, ale przestało działać po dopisaniu grafiki do DSDT, poza tym używam AppleHDA.

 

Ogólna sekcja grafiki wygląda tak (po dopisaniu jej do dsdt):

          Device (P0P2) 
           { 
               Name (_ADR, 0x00010000) 
               Name (_PRW, Package (0x02) 
               { 
                   0x09, 
                   0x04
               }) 
               Method (_PRT, 0, NotSerialized) 
               { 
                   If (PICM) 
                   { 
                       Return (AR02) 
                   } 

                   Return (PR02) 
               } 

               Device (IGPU) 
               { 
                   Name (_ADR, Zero) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package (0x2E) 
                           { 

                               (...) 

                               "@0,connector-type", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x02, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               (...) 

                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
               } 
           } 

 

Gdy robiłem według poradnika (mam nadzieję), to wyszło mi coś takiego (wszystko tak jak dawniej, QE/CI jest, wykrywa tak samo wyjścia):

 

            Device (PEGP) 
           { 
               Name (_ADR, 0x00010000) 
               Name (_PRW, Package (0x02) 
               { 
                   0x09, 
                   0x05	//bylo 0x04
               }) 
               Device (GFX0) 
               { 
                   Name (_ADR, Zero) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package (0x32) 
                           { 

                               (...) 

                               "@0,connector-type", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x00, 0x08, 0x00, 0x00		//bylo 0x02, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "@1,connector-type", 			//nie bylo wcale
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x00, 0x08, 0x00, 0x00
                               }, 

                               (...) 

                               "hda-gfx", 
                               Buffer (0x0A) 
                               { 
                                   "onboard-1" 
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
               } 

               Device (HDAU) 
               { 
                   Name (_ADR, One) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package (0x02) 
                           { 
                               "hda-gfx", 
                               Buffer (0x0A) 
                               { 
                                   "onboard-1" 
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
               } 
           }

Archiwum.zip

card0-codec#2.txt.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NVCAP mam i podaję przez DSDT. Wyciąłem znaczną część informacji z sekcji grafiki, bo jest tam dużo wpisów.

 

Dobrze pamiętasz, na Graphics Enablerze działał mi dźwięk przez VoodooHDA. Po dopisaniu grafiki do dsdt przestało działać. Teraz używam AppleHDA, więc VoodooHDA nie za bardzo wchodzi w grę.

 

Cała sekcja IGPU przed zmianami z HDAU.

 

                Device (IGPU) 
               { 
                   Name (_ADR, Zero) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package (0x2E) 
                           { 
                               "@0,AAPL,blackscreen-preferences", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x00, 0x00, 0x00, 0x08
                               }, 

                               "@0,AAPL,boot-display", 
                               Buffer (Zero) {}, 

                               "@0,backlight-control", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x01, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "@0,connector-type", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x02, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "@0,built-in", 
                               Buffer (Zero) {}, 

                               "@0,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@0,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@0,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-A" 
                               }, 

                               "@0,fboffset", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x00, 0x00, 0x01, 0x00
                               }, 

                               "@0,pwm-info", 
                               Buffer (0x14) 
                               { 
                                   /* 0000 */    0x01, 0x14, 0x00, 0x64, 0xA8, 0x61, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0008 */    0x1C, 0x02, 0x00, 0x00, 0x64, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0010 */    0x00, 0x04, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "@0,use-backlight-blanking", 
                               Buffer (Zero) {}, 

                               "@1,can-hot-plug", 
                               Buffer (Zero) {}, 

                               "@1,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@1,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@1,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-B" 
                               }, 

                               "AAPL,aux-power-connected", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x01, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "AAPL,backlight-control", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x01, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "NVCAP", 
                               Buffer (0x14) 
                               { 
                                   /* 0000 */    0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0x00, 
                                   /* 0008 */    0x06, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 
                                   /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "NVPM", 
                               Buffer (0x1C) 
                               { 
                                   /* 0000 */    0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0008 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0018 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "device_type", 
                               Buffer (0x0D) 
                               { 
                                   "NVDA,Parent" 
                               }, 

                               "model", 
                               Buffer (0x11) 
                               { 
                                   "GeForce 9200M GS" 
                               }, 

                               "rom-revision", 
                               Buffer (0x10) 
                               { 
                                   "62.98.3C.00.15s" 
                               }, 

                               "VRAM,totalsize", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x00, 0x00, 0x00, 0x20
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
               }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj ta wersje przerobic pod siebie

 

Device (PEGP) 
           { 
               Name (_ADR, 0x00010000) 
               Name (_PRW, Package (0x02) 
               { 
                   0x09, 
                   0x05
               }) 
               Device (GFX0) 
               { 
                   Name (_ADR, Zero) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package () 
                           { 
			"AAPL,slot-name",
			"PCI x16",

                               "@0,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@0,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

			"@0,connector-type",
			Buffer (0x04) 
			{ 
			    0x00, 0x08, 0x00, 0x00  // or 0x00, 0x04, 0x00, 0x00
			}, 

                               "@0,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-A" 
                               }, 

                               "@1,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@1,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               },

			"@1,connector-type",
			Buffer (0x04) 
			{ 
			    0x00, 0x08, 0x00, 0x00  // or 0x00, 0x04, 0x00, 0x00
			}, 

                               "@1,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-B" 
                               }, 

                               "NVCAP", 
                               Buffer (0x18) 
                               { 
                                   /* 0000 */    0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x00, 
                                   /* 0008 */    0x0C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 
                                   /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "VRAM,totalsize", 
                               Buffer (0x04) 
                               { 
                                   0x00, 0x00, 0x00, 0x20   //change it for your graphic card
                               }, 

                               "device_type", 
                               Buffer (0x0C) 
                               { 
                                   "NVDA,Parent" 
                               }, 

                               "model", 
                               Buffer (0x15) 
                               { 
                                   "nVidia GeForce GT240"  //change it for your graphic card
                               }, 

                               "rom-revision", 
                               Buffer () 
                               { 
                                   "3172a"   //change it for your graphic card. I am not sure about this. Some recommended use this "3172a." 
                               }, 

                               "hda-gfx", 
                               Buffer (0x0A) 
                               { 
                                   "onboard-1" 
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
               } 

               Device (HDAU) 
               { 
                   Name (_ADR, One) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                        Store (Package (0x02) 
                            { 
                                "hda-gfx", 
                                Buffer (0x0A) 
                                { 
                                    "onboard-1" 
                                } 
                            }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
               } 
           }

 

źródło:

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?s=&showtopic=140941&view=findpost&p=1448833

 

[ Dodano: 2011-11-04, 14:55 ]

Edit:

ja wg tego odpalilem u siebie, ale u mnie byla prosta pilka na 6870...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

I jak janek202, udało Ci się coś poradzić?

 

Posiłkowałem się Twoimi poradnikami, bo robię właśnie znajomemu takiego R510 i wszystko działa, niestety dźwiękówka gdy była zrobiona w legacy był problem ze sleepem na ładowarce (na baterii ok!), wake reason jaki wywalało to HDEF EHC2.

 

Wobec tego musiałem się zwrócić w kierunku VoodooHDA, tutaj działa wszystko ok, ale po HDMI cisza, DSDT oczywiście edytowane tak, że można korzystać z regulacji jasności, graphics enabler nieużywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.