janek202 Opublikowano 27 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Witam. Piszę ten temat gdyż już kończą mi się pomysły. Robię modyfikacje DSDT zgodnie z tym poradnikiem: http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=162&t=22030 Mimo, że DSDT kompiluje się z 0 Errors, Warnings, Remarks, to nie mogę uzyskać wpisu HDAU w IORegu. Wszystkie pliki DSDT przed i po modyfikacji oraz zrzut z iorega w załączniku. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to niech da znać, ale się nie pali, to raczej z chęci dopieszczenia OS X niż prawdziwej potrzeby. Edit: Zapominałem dopisać: Kodek wbudowany w kartę GeForce 9200M GS. Codec-dump z linuxa w załączniku. Na VoodooHDA działało, więc się da, ale przestało działać po dopisaniu grafiki do DSDT, poza tym używam AppleHDA. Ogólna sekcja grafiki wygląda tak (po dopisaniu jej do dsdt): Device (P0P2) { Name (_ADR, 0x00010000) Name (_PRW, Package (0x02) { 0x09, 0x04 }) Method (_PRT, 0, NotSerialized) { If (PICM) { Return (AR02) } Return (PR02) } Device (IGPU) { Name (_ADR, Zero) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x2E) { (...) "@0,connector-type", Buffer (0x04) { 0x02, 0x00, 0x00, 0x00 }, (...) }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } } Gdy robiłem według poradnika (mam nadzieję), to wyszło mi coś takiego (wszystko tak jak dawniej, QE/CI jest, wykrywa tak samo wyjścia): Device (PEGP) { Name (_ADR, 0x00010000) Name (_PRW, Package (0x02) { 0x09, 0x05 //bylo 0x04 }) Device (GFX0) { Name (_ADR, Zero) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x32) { (...) "@0,connector-type", Buffer (0x04) { 0x00, 0x08, 0x00, 0x00 //bylo 0x02, 0x00, 0x00, 0x00 }, "@1,connector-type", //nie bylo wcale Buffer (0x04) { 0x00, 0x08, 0x00, 0x00 }, (...) "hda-gfx", Buffer (0x0A) { "onboard-1" } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } Device (HDAU) { Name (_ADR, One) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x02) { "hda-gfx", Buffer (0x0A) { "onboard-1" } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } } Archiwum.zip card0-codec#2.txt.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 27 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 janek202, NVCAP - jaki masz i czy też go podajesz przez DSDT. Jak pamiętam, to jak odpalałeś kiedyś VGA przez GE, to odpalało Ci HDMI Audio... dobrze pamiętam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek202 Opublikowano 27 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 NVCAP mam i podaję przez DSDT. Wyciąłem znaczną część informacji z sekcji grafiki, bo jest tam dużo wpisów. Dobrze pamiętasz, na Graphics Enablerze działał mi dźwięk przez VoodooHDA. Po dopisaniu grafiki do dsdt przestało działać. Teraz używam AppleHDA, więc VoodooHDA nie za bardzo wchodzi w grę. Cała sekcja IGPU przed zmianami z HDAU. Device (IGPU) { Name (_ADR, Zero) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x2E) { "@0,AAPL,blackscreen-preferences", Buffer (0x04) { 0x00, 0x00, 0x00, 0x08 }, "@0,AAPL,boot-display", Buffer (Zero) {}, "@0,backlight-control", Buffer (0x04) { 0x01, 0x00, 0x00, 0x00 }, "@0,connector-type", Buffer (0x04) { 0x02, 0x00, 0x00, 0x00 }, "@0,built-in", Buffer (Zero) {}, "@0,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@0,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@0,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-A" }, "@0,fboffset", Buffer (0x04) { 0x00, 0x00, 0x01, 0x00 }, "@0,pwm-info", Buffer (0x14) { /* 0000 */ 0x01, 0x14, 0x00, 0x64, 0xA8, 0x61, 0x00, 0x00, /* 0008 */ 0x1C, 0x02, 0x00, 0x00, 0x64, 0x00, 0x00, 0x00, /* 0010 */ 0x00, 0x04, 0x00, 0x00 }, "@0,use-backlight-blanking", Buffer (Zero) {}, "@1,can-hot-plug", Buffer (Zero) {}, "@1,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@1,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@1,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-B" }, "AAPL,aux-power-connected", Buffer (0x04) { 0x01, 0x00, 0x00, 0x00 }, "AAPL,backlight-control", Buffer (0x04) { 0x01, 0x00, 0x00, 0x00 }, "NVCAP", Buffer (0x14) { /* 0000 */ 0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0x00, /* 0008 */ 0x06, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, /* 0010 */ 0x00, 0x00, 0x00, 0x00 }, "NVPM", Buffer (0x1C) { /* 0000 */ 0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, /* 0008 */ 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, /* 0010 */ 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, /* 0018 */ 0x00, 0x00, 0x00, 0x00 }, "device_type", Buffer (0x0D) { "NVDA,Parent" }, "model", Buffer (0x11) { "GeForce 9200M GS" }, "rom-revision", Buffer (0x10) { "62.98.3C.00.15s" }, "VRAM,totalsize", Buffer (0x04) { 0x00, 0x00, 0x00, 0x20 } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iStig Opublikowano 4 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 sprobuj ta wersje przerobic pod siebie Device (PEGP) { Name (_ADR, 0x00010000) Name (_PRW, Package (0x02) { 0x09, 0x05 }) Device (GFX0) { Name (_ADR, Zero) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package () { "AAPL,slot-name", "PCI x16", "@0,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@0,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@0,connector-type", Buffer (0x04) { 0x00, 0x08, 0x00, 0x00 // or 0x00, 0x04, 0x00, 0x00 }, "@0,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-A" }, "@1,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@1,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@1,connector-type", Buffer (0x04) { 0x00, 0x08, 0x00, 0x00 // or 0x00, 0x04, 0x00, 0x00 }, "@1,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-B" }, "NVCAP", Buffer (0x18) { /* 0000 */ 0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x00, /* 0008 */ 0x0C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, /* 0010 */ 0x00, 0x00, 0x00, 0x00 }, "VRAM,totalsize", Buffer (0x04) { 0x00, 0x00, 0x00, 0x20 //change it for your graphic card }, "device_type", Buffer (0x0C) { "NVDA,Parent" }, "model", Buffer (0x15) { "nVidia GeForce GT240" //change it for your graphic card }, "rom-revision", Buffer () { "3172a" //change it for your graphic card. I am not sure about this. Some recommended use this "3172a." }, "hda-gfx", Buffer (0x0A) { "onboard-1" } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } Device (HDAU) { Name (_ADR, One) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package (0x02) { "hda-gfx", Buffer (0x0A) { "onboard-1" } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } } } źródło: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?s=&showtopic=140941&view=findpost&p=1448833 [ Dodano: 2011-11-04, 14:55 ] Edit: ja wg tego odpalilem u siebie, ale u mnie byla prosta pilka na 6870... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nightking Opublikowano 17 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 I jak janek202, udało Ci się coś poradzić? Posiłkowałem się Twoimi poradnikami, bo robię właśnie znajomemu takiego R510 i wszystko działa, niestety dźwiękówka gdy była zrobiona w legacy był problem ze sleepem na ładowarce (na baterii ok!), wake reason jaki wywalało to HDEF EHC2. Wobec tego musiałem się zwrócić w kierunku VoodooHDA, tutaj działa wszystko ok, ale po HDMI cisza, DSDT oczywiście edytowane tak, że można korzystać z regulacji jasności, graphics enabler nieużywany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek202 Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Dałem sobie z tym spokój. Nigdy mi się nie chce podpinać laptopa pod telewizor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nightking Opublikowano 17 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Szkoda, w każdym razie dzięki za szybką odpowiedź. /jeżeli kogoś temat kiedyś będzie interesował to - działa! wystarczyło wrzucić najnowsze VoodooHDA i dopisać do bootowania hdmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.