Skocz do zawartości

Asus K70IO - Wysyp błędów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam próbuje zmodyfikować DSDT według tego poradnika wszystko już mam zrobione oprócz dwóch fixów przez które wywala mi błędy w iaslme

 

 

1. Rozpoznawanie systemów operacyjnych 2

Jest napisane aby zmienić to

 

Method (MSOS, 0, NotSerialized) 
       { 
           If (CondRefOf (_OSI, Local0)) 
           { 
               If (_OSI ("Windows 2001")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2001 SP1")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2001 SP2")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2006")) 
               { 
                   Store (OSVT, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Linux")) 
               { 
                   Store (OSEG, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2009")) 
               { 
                   Store (OSW7, OSFG) 
               } 

               Return (OSFG) 
           }

Nie wiem czy to ważne ale w moim dsdt wygląda to troszke inaczej:

 

 Method (MSOS, 0, NotSerialized) 
       { 
           If (CondRefOf (_OSI, Local0)) 
           { 
               If (_OSI ("Windows 2001")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 
               If (_OSI ("Windows 2001 SP1")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 
               If (_OSI ("Windows 2001 SP2")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 
               If (_OSI ("Windows 2006")) 
               { 
                   Store (OSVT, OSFG) 
               } 
               If (_OSI ("Windows 2009")) 
               { 
                   Store (OSW7, OSFG) 
               } 
               If (_OSI ("Windows 2009")) 
               { 
                   Store (OSW7, OSFG) 
               } 
               Return (OSFG)

Jak widać nie ma linuxa

Po zamienie tego na to

 

Method (MSOS, 0, NotSerialized) 
       { 
           If (CondRefOf (_OSI, Local0)) 
           { 
               If (_OSI ("Windows 2001")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2001 SP1")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2001 SP2")) 
               { 
                   Store (OSXP, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2006")) 
               { 
                   Store (OSVT, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Darwin")) 
               { 
                   Store (OSVT, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Linux")) 
               { 
                   Store (OSEG, OSFG) 
               } 

               If (_OSI ("Windows 2009")) 
               { 
                   Store (OSW7, OSFG) 
               } 

               Return (OSFG) 
           }

 

Przeciagam DSDT na ikone iaslme'a i pokazuje mi 1 error:

 

 

Store (OSEG, OSFG) 
Error    4064 -                                    Object does not exist ^  (OSEG) 

 

2. Edycja informacji o karcie graficznej

 

Gdy zmienie:

 

Name (DONE, Zero) 
                   Name (DOSF, One) 
                   Name (BRNC, Zero) 
                   Method (_INI, 0, NotSerialized) 
                   { 
                       GETD () 
                   } 

                   Method (_DOS, 1, NotSerialized) 
                   { 
                       And (Arg0, 0x03, DOSF) 
                       Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) 
                       And (BRNC, One, BRNC) 
                   }

 

Na to:

 

Name (DONE, Zero) 
                   Name (DOSF, One) 
                   Name (BRNC, Zero) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package () 
                           { 
                               "@0,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@0,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@0,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-A" 
                               }, 

                               "@1,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@1,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@1,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-B" 
                               }, 

                               "device_type", 
                               Buffer (0x0C) 
                               { 
                                   "NVDA,Parent" 
                               }, 

                               "model", 
                               Buffer () 
                               { 
                                   "NVIDIA GeForce G102M" 
                               }, 

                               "rom-revision", 
                               Buffer () 
                               { 
                                   "62.79.78.00.06" 
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
                   Method (_INI, 0, NotSerialized) 
                   { 
                       GETD () 
                   } 

                   Method (_DOS, 1, NotSerialized) 
                   { 
                       And (Arg0, 0x03, DOSF) 
                       Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) 
                       And (BRNC, One, BRNC) 
                   }

 

Iaslme wywala 120 błędów

 

 

 

 

Wrzucam plik Dsdt (bez tych 2 fixów) może ktoś łaskawy mógłby mi wyedytować ten pliczek tak, aby nie miał błędów.

W Archiwum także log s iaslme'a

 

 

Dodam że DSDT "wyssałem" za pomoca ubuntu.

 

A mój sprzęt to:

 

1. Asus K70IO

2. Pentim Dual Core Processor /T4200

3. NVIDIA MCP79D

4. -

5. NVIDIA GeForce GT 120M, with 1GB VRAM

6.Realtek hd audio ALC662

7 Karta sieciowa LAN: RTL8111/8168B

8 WLAN : Atheros AR9285

9. Dysk twardy oraz napęd optyczny podłączone poprzez interfejs SATA

10. Mysz usb/klawiatura ps/2

11. Kamera internetowa: Chicony CNF7129

12. Czytnik kart pamięci: Alcor AU6433

 

P.S. Z tego co zobaczyłem to chyba wszystkie errory polegają na Object is not accessible from this scope ^ (coś tam)

Archiwum.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Przeciagam DSDT na ikone iaslme'a i pokazuje mi 1 error:

Wywal w ogóle sekcję z Linux - jest zbędna dla OS X. W nim potrzebujesz jedynie sekcję "Darwin" i ją najczęściej najlepiej identyfikować tak jak Win 2006 (vista) czy 2009 (win 7)

2. Edycja informacji o karcie graficznej

A metodę DTGP dodałeś do DSDT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu ktos laskawy odpisał po 1 wielkie dzieki za zainteresowanie sie tematem.

 

Pierwszy błąd po wyrzuceniu sekcji z Linux rozwiazany

 

2. Metoda DTGP wyglada tak:

 

DefinitionBlock ("DSDT_r1-K70IO-K70IO204-204-INTL-20051117.aml", "DSDT", 1, "K70IO", "K70IO204", 0x00000204) 
{ 
   Method (DTGP, 5, NotSerialized) 
   { 
       If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10) 
               { 
                   /* 0000 */    0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44, 
                   /* 0008 */    0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B 
               })) 
       { 
           If (LEqual (Arg1, One)) 
           { 
               If (LEqual (Arg2, Zero)) 
               { 
                   Store (Buffer (One) 
                       { 
                           0x03 
                       }, Arg4) 
                   Return (One) 
               } 

               If (LEqual (Arg2, One)) 
               { 
                   Return (One) 
               } 
           } 
       } 

       Store (Buffer (One) 
           { 
               0x00 
           }, Arg4) 
       Return (Zero) 
   } 
   Scope (_PR) 
   { 
       Processor (P001, 0x01, 0x00004010, 0x06) {} 
       Processor (P002, 0x02, 0x00004010, 0x06) {} 
       Processor (P003, 0x03, 0x00004010, 0x06) {} 
       Processor (P004, 0x04, 0x00004010, 0x06) {} 
   }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uzyciu starszego to samo, mam najnowszego

A patrz... a ja użyłem starej sprawdzonej wersji iasl i jakoś zadziałała.

ASL Optimizing Compiler version 20091214 [Dec 16 2009]

Compilation complete. 0 Errors, 49 Warnings, 1 Remarks, 63 Optimizations

nowszy iasl nie zawsze jest lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 błędów jest jesli nie zamienie tego

 

 

Name (DONE, Zero) 
                   Name (DOSF, One) 
                   Name (BRNC, Zero) 
                   Method (_INI, 0, NotSerialized) 
                   { 
                       GETD () 
                   } 

                   Method (_DOS, 1, NotSerialized) 
                   { 
                       And (Arg0, 0x03, DOSF) 
                       Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) 
                       And (BRNC, One, BRNC) 
                   } 

 

Po zamianie isaml wywala błędy juz 5 wersji probuje i dalej to samo...

W dsdt ktore dolaczylem jest to nie zamienione dlatego jest 0 errorow sproboj zamienic a sie przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 błędów jest jesli nie zamienie tego

Ale co zmieniasz/nie zmieniasz... napisz wreszcie jasno i logicznie co robisz i co chcesz zrobić, tak aby ktoś był w stanie zrozumieć.

 

Z powyższego można jedynie się domyślić, że chcesz dodać metodę DSM do uruchomienia karty graficznej do DSDT. Tu się nic nie zamienia na coś innego, a dodaje w odpowiednią gałąź "Device" stosowny wpis. Zresztą robić jest sens jeśli chameleon z GE=Yes nie potrafi obsłużyć danej karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poradniku z pierwszego postu jest napisane aby zmienic:

 

Name (DONE, Zero) 
                   Name (DOSF, One) 
                   Name (BRNC, Zero) 
                   Method (_INI, 0, NotSerialized) 
                   { 
                       GETD () 
                   } 

                   Method (_DOS, 1, NotSerialized) 
                   { 
                       And (Arg0, 0x03, DOSF) 
                       Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) 
                       And (BRNC, One, BRNC) 
                   }

 

Na to:

 

Name (DONE, Zero) 
                   Name (DOSF, One) 
                   Name (BRNC, Zero) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package () 
                           { 
                               "@0,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@0,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@0,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-A" 
                               }, 

                               "@1,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@1,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@1,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-B" 
                               }, 

                               "device_type", 
                               Buffer (0x0C) 
                               { 
                                   "NVDA,Parent" 
                               }, 

                               "model", 
                               Buffer () 
                               { 
                                   "NVIDIA GeForce G102M" 
                               }, 

                               "rom-revision", 
                               Buffer () 
                               { 
                                   "62.79.78.00.06" 
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
                   Method (_INI, 0, NotSerialized) 
                   { 
                       GETD () 
                   } 

                   Method (_DOS, 1, NotSerialized) 
                   { 
                       And (Arg0, 0x03, DOSF) 
                       Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) 
                       And (BRNC, One, BRNC) 
                   }

 

Gdy to zrobie wywala mi błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makaveli23, chyba nieco zbyt dosłownie wziąłeś mą uwagę dot. ewentualnego użycia mego poradnika w przypadku Twojego laptopa - oczywiście możesz się wzorować na tym, co napisałem, lecz jeśli widzisz, iż sekcje się mocno różnią - nie stosuj metody "kopiuj->wklej", gdyż nie zda to egzaminu...

 

W najbliższym czasie powinienem odnaleźć wreszcie chwilę, aby ogarnąć zaległości na forum, a wtedy bez wątpienia postaram się pomóc - oczywiście, o ile ktoś inny wcześniej tego nie zrobi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.