makaveli23 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Witam próbuje zmodyfikować DSDT według tego poradnika wszystko już mam zrobione oprócz dwóch fixów przez które wywala mi błędy w iaslme 1. Rozpoznawanie systemów operacyjnych 2 Jest napisane aby zmienić to Method (MSOS, 0, NotSerialized) { If (CondRefOf (_OSI, Local0)) { If (_OSI ("Windows 2001")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2001 SP1")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2001 SP2")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2006")) { Store (OSVT, OSFG) } If (_OSI ("Linux")) { Store (OSEG, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2009")) { Store (OSW7, OSFG) } Return (OSFG) } Nie wiem czy to ważne ale w moim dsdt wygląda to troszke inaczej: Method (MSOS, 0, NotSerialized) { If (CondRefOf (_OSI, Local0)) { If (_OSI ("Windows 2001")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2001 SP1")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2001 SP2")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2006")) { Store (OSVT, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2009")) { Store (OSW7, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2009")) { Store (OSW7, OSFG) } Return (OSFG) Jak widać nie ma linuxa Po zamienie tego na to Method (MSOS, 0, NotSerialized) { If (CondRefOf (_OSI, Local0)) { If (_OSI ("Windows 2001")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2001 SP1")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2001 SP2")) { Store (OSXP, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2006")) { Store (OSVT, OSFG) } If (_OSI ("Darwin")) { Store (OSVT, OSFG) } If (_OSI ("Linux")) { Store (OSEG, OSFG) } If (_OSI ("Windows 2009")) { Store (OSW7, OSFG) } Return (OSFG) } Przeciagam DSDT na ikone iaslme'a i pokazuje mi 1 error: Store (OSEG, OSFG) Error 4064 - Object does not exist ^ (OSEG) 2. Edycja informacji o karcie graficznej Gdy zmienie: Name (DONE, Zero) Name (DOSF, One) Name (BRNC, Zero) Method (_INI, 0, NotSerialized) { GETD () } Method (_DOS, 1, NotSerialized) { And (Arg0, 0x03, DOSF) Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) And (BRNC, One, BRNC) } Na to: Name (DONE, Zero) Name (DOSF, One) Name (BRNC, Zero) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package () { "@0,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@0,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@0,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-A" }, "@1,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@1,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@1,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-B" }, "device_type", Buffer (0x0C) { "NVDA,Parent" }, "model", Buffer () { "NVIDIA GeForce G102M" }, "rom-revision", Buffer () { "62.79.78.00.06" } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } Method (_INI, 0, NotSerialized) { GETD () } Method (_DOS, 1, NotSerialized) { And (Arg0, 0x03, DOSF) Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) And (BRNC, One, BRNC) } Iaslme wywala 120 błędów Wrzucam plik Dsdt (bez tych 2 fixów) może ktoś łaskawy mógłby mi wyedytować ten pliczek tak, aby nie miał błędów. W Archiwum także log s iaslme'a Dodam że DSDT "wyssałem" za pomoca ubuntu. A mój sprzęt to: 1. Asus K70IO 2. Pentim Dual Core Processor /T4200 3. NVIDIA MCP79D 4. - 5. NVIDIA GeForce GT 120M, with 1GB VRAM 6.Realtek hd audio ALC662 7 Karta sieciowa LAN: RTL8111/8168B 8 WLAN : Atheros AR9285 9. Dysk twardy oraz napęd optyczny podłączone poprzez interfejs SATA 10. Mysz usb/klawiatura ps/2 11. Kamera internetowa: Chicony CNF7129 12. Czytnik kart pamięci: Alcor AU6433 P.S. Z tego co zobaczyłem to chyba wszystkie errory polegają na Object is not accessible from this scope ^ (coś tam) Archiwum.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 14 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Przeciagam DSDT na ikone iaslme'a i pokazuje mi 1 error: Wywal w ogóle sekcję z Linux - jest zbędna dla OS X. W nim potrzebujesz jedynie sekcję "Darwin" i ją najczęściej najlepiej identyfikować tak jak Win 2006 (vista) czy 2009 (win 7) 2. Edycja informacji o karcie graficznej A metodę DTGP dodałeś do DSDT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaveli23 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 W koncu ktos laskawy odpisał po 1 wielkie dzieki za zainteresowanie sie tematem. Pierwszy błąd po wyrzuceniu sekcji z Linux rozwiazany 2. Metoda DTGP wyglada tak: DefinitionBlock ("DSDT_r1-K70IO-K70IO204-204-INTL-20051117.aml", "DSDT", 1, "K70IO", "K70IO204", 0x00000204) { Method (DTGP, 5, NotSerialized) { If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10) { /* 0000 */ 0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44, /* 0008 */ 0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B })) { If (LEqual (Arg1, One)) { If (LEqual (Arg2, Zero)) { Store (Buffer (One) { 0x03 }, Arg4) Return (One) } If (LEqual (Arg2, One)) { Return (One) } } } Store (Buffer (One) { 0x00 }, Arg4) Return (Zero) } Scope (_PR) { Processor (P001, 0x01, 0x00004010, 0x06) {} Processor (P002, 0x02, 0x00004010, 0x06) {} Processor (P003, 0x03, 0x00004010, 0x06) {} Processor (P004, 0x04, 0x00004010, 0x06) {} } Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 14 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 2. Metoda DTGP wyglada tak: Nie musisz jej pokazywać, a jedynie poprawnie wstawić do DSDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaveli23 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 No wstawiona była błędy te same... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 16 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Iaslme wywala 120 błędów Jedyny błąd jaki jest to ten o nazwie nvraid, użyj starszego/nowszego iasl i powinno być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaveli23 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Po uzyciu starszego to samo, mam najnowszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 17 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Po uzyciu starszego to samo, mam najnowszego A patrz... a ja użyłem starej sprawdzonej wersji iasl i jakoś zadziałała. ASL Optimizing Compiler version 20091214 [Dec 16 2009] Compilation complete. 0 Errors, 49 Warnings, 1 Remarks, 63 Optimizations nowszy iasl nie zawsze jest lepszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaveli23 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 0 błędów jest jesli nie zamienie tego Name (DONE, Zero) Name (DOSF, One) Name (BRNC, Zero) Method (_INI, 0, NotSerialized) { GETD () } Method (_DOS, 1, NotSerialized) { And (Arg0, 0x03, DOSF) Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) And (BRNC, One, BRNC) } Po zamianie isaml wywala błędy juz 5 wersji probuje i dalej to samo... W dsdt ktore dolaczylem jest to nie zamienione dlatego jest 0 errorow sproboj zamienic a sie przekonasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 17 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 0 błędów jest jesli nie zamienie tego Ale co zmieniasz/nie zmieniasz... napisz wreszcie jasno i logicznie co robisz i co chcesz zrobić, tak aby ktoś był w stanie zrozumieć. Z powyższego można jedynie się domyślić, że chcesz dodać metodę DSM do uruchomienia karty graficznej do DSDT. Tu się nic nie zamienia na coś innego, a dodaje w odpowiednią gałąź "Device" stosowny wpis. Zresztą robić jest sens jeśli chameleon z GE=Yes nie potrafi obsłużyć danej karty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaveli23 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 W poradniku z pierwszego postu jest napisane aby zmienic: Name (DONE, Zero) Name (DOSF, One) Name (BRNC, Zero) Method (_INI, 0, NotSerialized) { GETD () } Method (_DOS, 1, NotSerialized) { And (Arg0, 0x03, DOSF) Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) And (BRNC, One, BRNC) } Na to: Name (DONE, Zero) Name (DOSF, One) Name (BRNC, Zero) Method (_DSM, 4, NotSerialized) { Store (Package () { "@0,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@0,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@0,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-A" }, "@1,compatible", Buffer (0x0B) { "NVDA,NVMac" }, "@1,device_type", Buffer (0x08) { "display" }, "@1,name", Buffer (0x0F) { "NVDA,Display-B" }, "device_type", Buffer (0x0C) { "NVDA,Parent" }, "model", Buffer () { "NVIDIA GeForce G102M" }, "rom-revision", Buffer () { "62.79.78.00.06" } }, Local0) DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) Return (Local0) } Method (_INI, 0, NotSerialized) { GETD () } Method (_DOS, 1, NotSerialized) { And (Arg0, 0x03, DOSF) Store (ShiftRight (Arg0, 0x02), BRNC) And (BRNC, One, BRNC) } Gdy to zrobie wywala mi błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamiPL Opublikowano 18 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Załącz te błędy, które Ci wychodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
314TeR Opublikowano 18 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 W poradniku z pierwszego postu jest napisane aby zmienic: A kto to i po co napisał? Uruchomienia VGA to nie żadna zamiana jednej na inną sekcję, to wstawienie w swoją obecną w DSDT, metody DSM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
man_of_the_oak Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 makaveli23, chyba nieco zbyt dosłownie wziąłeś mą uwagę dot. ewentualnego użycia mego poradnika w przypadku Twojego laptopa - oczywiście możesz się wzorować na tym, co napisałem, lecz jeśli widzisz, iż sekcje się mocno różnią - nie stosuj metody "kopiuj->wklej", gdyż nie zda to egzaminu... W najbliższym czasie powinienem odnaleźć wreszcie chwilę, aby ogarnąć zaległości na forum, a wtedy bez wątpienia postaram się pomóc - oczywiście, o ile ktoś inny wcześniej tego nie zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.