Jump to content

ALC269VC - Zmagania


Marsuss
 Share

Recommended Posts

Witam. Z braku wieczornych zajec postanowilem zabrac sie do ALC269VC w moim laptopie. Dzwiek mam (VoodooHDA), ale nie bylbym soba gdybym zostawil to urzadzenie w spokoju poniewaz jeszcze nie dziala. Od jakiegos tygodnia przemierzam rozne www w poszukiwaniu lekarstwa na wydobycie dzwieku. Zaczolem od dumpu dzwieku w linuksie, a pozniej udalem sie na ta strone w celu "rozkodowania" dumpu.

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=149128

 

Po "wylowieniu" "PinConfigurations"

 

Node 0x12	411111f0				01271cf0 01271d11 01271e11 01271f41

Node 0x14	411111f0, EAPD 0x02		01471cf0 01471d11 01471e11 01471f41 01470c02

Node 0x15	0321101f				01571c10 01571d10 01571e21 01571f32

Node 0x17	90170120				01771c20 01771d01 01771e17 01771f90

Node 0x18	03a11830				01871c30 01871d18 01871ea1 01871f03

Node 0x19	90a70940				01971c40 01971d09 01971ea7 01971f90

Node 0x1a	411111f0				01a71cf0 01a71d11 01a71e11 01a71f41

Node 0x1b	90170110				01b71c10 01b71d01 01b71e17 01b71f90

Node 0x1d	4006a21d				01d71c10 01d71da2 01d71e06 01d71f40

Node 0x1e	411111f0				01e71cf0 01e71d11 01e71e11 01e71f41

 

zabralem sie za patchowanie AppleHDA

http://www.tonymacx86.com/audio/64008-guide-applehda-patching.html

http://www.tonymacx86.com/lion-laptop-support/51019-update-alc-269-patch-applehda-may-work-idea-others.html

 

screenshot20120911at203.png

 

Nastepnie zabralem sie za kompilowanie DSDT. Tak wyglada moja sekcja HDEF

Device (HDEF) 
       { 
           Name (_ADR, 0x001B0000) 
           OperationRegion (HDAR, PCI_Config, 0x4C, 0x10) 
           Field (HDAR, WordAcc, NoLock, Preserve) 
           { 
               DCKA,   1, 
                       Offset (0x01), 
               DCKM,   1, 
                   ,   6, 
               DCKS,   1, 
                       Offset (0x08), 
                   ,   15, 
               PMES,   1
           } 

           Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
           { 
               Store (Package (0x0E) 
                   { 
                       "codec-id", 
                       Buffer (0x04) 
                       { 
                           0x69, 0x02, 0xEC, 0x10
                       }, 

                       "built-in", 
                       Buffer (One) 
                       { 
                           0x00
                       }, 

                       "hda-gfx", 
                       Buffer (0x0A) 
                       { 
                           "onboard-2" 
                       }, 

                       "layout-id", 
                       Buffer (0x04) 
                       { 
                           0x0D, 0x01, 0x00, 0x00
                       }, 

                       "model", 
                       Buffer (0x25) 
                       { 
                           "Realtek ALC269 & Intel Display Audio" 
                       }, 

                       "device-type", 
                       Buffer (0x21) 
                       { 
                           "High Definition Audio Controller" 
                       }, 

                       "PinConfigurations", 
                       Buffer (0x18) 
                       { 
                           /* 0000 */    0x10, 0x10, 0x21, 0x32, 0x20, 0x01, 0x17, 0x90, 
                           /* 0008 */    0x30, 0x18, 0xA1, 0x03, 0x40, 0x09, 0xA7, 0x90, 
                           /* 0010 */    0x10, 0x01, 0x17, 0x90
                       } 
                   }, Local0) 
               DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
               Return (Local0) 
           } 
       }

 

a tak, wpis DSM w sekcji GFX0

Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
           { 
               Store (Package (0x0A) 
                   { 
                       "AAPL,NumFramebuffers", 
                       Buffer (0x04) 
                       { 
                           0x03, 0x00, 0x00, 0x00
                       }, 

                       "device-id", 
                       Buffer (0x04) 
                       { 
                           0x26, 0x01, 0x00, 0x00
                       }, 

                       "hda-gfx", 
                       Buffer (0x0A) 
                       { 
                           "onboard-1" 
                       }, 

                       "AAPL,snb-platform-id", 
                       Buffer (0x04) 
                       { 
                           0x00, 0x00, 0x01, 0x00
                       } 
                   }, Local0) 
               DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
               Return (Local0) 
           }

Niestety nie pamietam gdzie na tym forum, ale znalezlem LegacyHDA.kext do ALC269. AppleHDA i LegacyHDA zainstalowalem w S/L/E, skompilowalem DSDT wrzucilem do Extra i restart. W tym momencie sadzilem ze to juz koniec, musi zadzialac, ale no wlasnie jak widac na screenie niby jest, ale nie ma. Zakladka Devices jest pusta :-k .

 

screenshot20120911at200.png

 

W zwiazku z tym zwaracam sie z prosba o doradzenie czegos, co mogloby byc jeszcze ewentualnie potrzebne. Moze jakies uwagi, lub jezeli komus chcialoby sie zucic okiem na zalaczniki bede bardzo wdzieczny. Dziekuje.

 

https://www.dropbox.com/s/xdj6n65el68g7nx/AppleHDA.kext.zip

https://www.dropbox.com/s/s6mppn7y6un18s6/codec_dump-1.txt

https://www.dropbox.com/s/m5fpgib45r7v5lg/dsdt.aml

https://www.dropbox.com/s/kno5czb98wuv0t0/LegacyHDA.kext.zip

Link to comment
Share on other sites

Jeśli próbujesz to odpalić w ML'u to jest sporo kruczków, np binpatch specyficzny czy konieczność ustawienia Layout na 12.

 

Jeśli chcesz powalczyć z dźwiękiem, to polecam cofnąć się do starszej wersji (o ile sprzęt na to pozwoli). Kluczowe są następujące wersje OS X:

1. 10.6.2 - od tej trzeba robić zawsze binpatch AppleHDA dla układów innych niż 262 i 885

2. 10.6.8 - rozbicie AppleHDA z jednej plisty na kilka i w tym layout??.xml i platforms.xml

3. 10.8.0 - specyficzne binpatche + kompresja layout i platforms.

 

Najłatwiej rozgryzać układ audio do 10.6.2, ale w Twoim wypadku minimalny sensowny system to 10.6.8. W tym wypadku do 10.6.8 możesz zaaplikować AppleHDA z 10.6.2, jak ruszy, to będziesz adaptował do nowych systemów, ale to już proste...

Link to comment
Share on other sites

@ oswaldini dziekuje za linka.

 

Podejscie nr 1.

 

Wlasnie zaczolem wszystko od poczatku. Spatchowalem AppleHDA tym binpatchem (podobno to ten dziala idealnie)

 

sudo perl -pi -e 's| \ xff \ x87 \ xec \ x1a \ x0f \ x8f \ x53 \ x01 \ x00 \ x00 | \ x69 \ x02 \ xec \ x10 \ x0f \ x84 \ x8f \ x02 \ x00 \ x00 |g' /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext/Contents/MacOS/AppleHDA

sudo perl -pi -e 's| \ xff \ x87 \ xec \ x1a \ x0f \ x8f \ x2f \ x01 \ x00 \ x00 | \ x69 \ x02 \ xec \ x10 \ x0f \ x84 \ x53 \ x02 \ x00 \ x00 |g' /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext/Contents/MacOS/AppleHDA

 

Ustawilem jak zalecal TimeWalker Layout na 28. Tu S/L/E/AppleHDA/Contents/Plugins/ApplerHDAHardwareConfigDriver/Contents/Info.plist, w DSDT i podmienilem

sciagniete o tonyego

 

http://www.tonymacx86.com/lion-laptop-support/51019-update-alc-269-patch-applehda-may-work-idea-others.html

 

layout28.xml.zlib i Platforms.xml.zlib, ale bez zmian.

 

Podejscie nr 2.

 

Ustawilem w Info.plist Layout na 12 (jak poleca 314TeR) to samo zrobilem w DSDT, ale nie wiem jak to zrobic w layout28.xml.zlib i Platforms.xml.zlib. Czy zmiany musze wprowdzac w layout12.xml.zlib?

 

Czym te dwa pliki rozpakowac i jak wprowadzic do nich zmiany?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ustawiasz układ pod konkretny Layout, tu 12, to musisz zadbać aby we wszystkich plikach się on zgadzał... plist'a - Platforms.xml layout.xml.

 

314TeR Dziekuje za odpowiedz. W takim razie sformuluje pytanie inaczej. Wiesz jak te dwa pliki (layout12.xml.zlib oraz platforms.xml.zlib) rozpakowac i wprowadzic do nich zmiany?

Link to comment
Share on other sites

Błędy sound assertion w konsoli??

Sprawdź czy na 100% masz poprawnie skonfigurowane pinconfigi.

 

Tak, jest ich kilka

 

14/09/2012 20:48:05.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDAController at line 1294
14/09/2012 21:38:31.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDAController at line 1294
14/09/2012 21:38:37.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDAEngine at line 6611
14/09/2012 21:38:37.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDAEngine at line 748
14/09/2012 21:38:37.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDADriver at line 2285
14/09/2012 21:38:37.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDADriver at line 217
14/09/2012 21:38:37.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDADriver at line 1055
14/09/2012 21:48:16.000 kernel[0]: Sound assertion in AppleHDAController at line 1294

 

Znalazlem identyczny codec dump jak moj. Ten gosc udostepnil mi swoje AppleHDA mowi ze u niego wszystko dziala. Wiec jest gwarancja ze ponizsze pinkonfigi sa dobre.

 

Node 12 : f0 11 11 41 - N/A
Node 14: f0 11 11 41 - N/A
Node 15: 1f 10 21 03-> 10 10 21 03 (Corrected sequence) 
Node 17: 20 01 17 90 -> - N/A
Node 18: 30 18 a1 03 ->30 10 81 03 (Corrected Ext mic to LineIn) 
Node 19: 40 09 a7 90 -> 40 01 a0 90 (Corrected IntMic Conn type and DSP) 
Node 1a: f0 11 11 41 - N/A
Node 1b: 10 01 17 90-> 20 01 17 90 (Corrected Association) 
Node 1d: 1d a2 06 40 - N/A
Node 1e: f0 11 11 41 - N/A

Node 14 EAPD : 02 - N/A
Node 15 EAPD : 02 - Headphone contains EAPD

Link to comment
Share on other sites

Teraz z głowy ciężko mi coś więcej napisać... generalnie świetny poradnik napisał ThE KiNG na projectosx, dość mocno się podpierałem nim + własne eksperymenty co i jak. Polecam Ci zapoznać się z nim. Jak uda Ci się odpalić w pełni wszystkie wejścia/wyjścia to pozostanie ci na deser, zrobienie np automute głośników po wpięciu słuchawek, ale to już w patchmapach się robi.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Dziala. :-D

 

Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
           { 
               Store (Package (0x06) 
                   { 
                       "hda-gfx", 
                       Buffer (0x0A) 
                       { 
                           "onboard-1" 
                       }, 

                       "layout-id", 
                       Buffer (0x04) 
                       { 
                           0x1C, 0x00, 0x00, 0x00
                       }, 

                       "PinConfigurations", 
                       Buffer (Zero) {} 
                   }, Local0) 
               DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
               Return (Local0) 
           }

 

+

 

https://www.dropbox.com/s/5uaxjtio4ewnp8i/AppleHDA269vc.kext.zip

 

=

 

ScreenShot20130409at220218.png

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Moj plik DSDT jest juz odpowiednio zmodyfikowany, tzn nie ma potrzeby modyfikacji bo to co mialbym do niego dodac juz w nim jest.

Sedno sprawy jest w tym, ze wlasnie nie pamietam jak zrobilem to przedtem, jedyne co wiem ,to to, ze nie kombinowalem z jakąś edycja plików itd. poprostu pobralem plik .kext prawdopodobnie z tego forum, ale ręki nie dam. wrzycilem i po restarcie oprócz wew. mikrofonu pojawil sie GoMic.

Link to comment
Share on other sites

to tak :

gdy wgram plik z Twojego ostatniego posta gdzie napisales, ze Ci sie udalo - nadal jest tylko wew. mikrofon, lecz i on wtedy nie dziala, zwyczajnie jest, lecz nie przekazuje dzwieku.

Plik z postu Zeke - niestety, nie znalazlem w tym temacie chyba, ze juz ze mna jest coś nie tak :P- gdzie jest?

Voodoo - najnowsza wersja poprzez instalator (2.8.4) instaluje niby ten plik Voodoohdaconfig, czy jakos tak - lecz w efekcie w instalatorze pokazuje sie, ze instalacja nie powiodla sie.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli chodzi o plik od Zeke - Po zainstalowaniu i restarcie ikonka glosnosci jest szara, czyli brak dzwieku - dziwne. Pokazuje mi jako Audio ID 28 ale brak urzadzen w tym rowniez brak GoMic. Usune to wszystko, i zabiore sie za te VoodoHDA, tylko moglbys mi powiedziec, jak to tam ogarnac? tzn. wiem, ze trzeba instalatorem to zainstalowac, ale co dalej, to juz sie, ze tak powiem samo potoczy, czy tylko dodac ten plik co sie w launchpadzie zainstaluje do startu z system i to wszystko?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.