Skocz do zawartości

Developerka na wirtualnym MAC-u możliwa?


kmk68
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Witam wstawiam posta tu bo chodzi mi TYLKO o zastosowania developerskie.

 

Pisze programy na WPhone /takie tam... małe gierki /, pisałem na Androida...

 

Chciałbym oblookać temat iPhone, ale po pierwsze nie chcę inwestować nie wiadomo ile

w PRÓBĘ relokacji oprogramowania, po drugie na WP8 też jako podstawowy hardware do

testów używam HTC8S, a nie jakieś Lumie 1000+, bo program powinien chodzić na większości

sprzętu a nie tylo u bogatszych użytkowników... No i nie wiem na ile podobne jest srodowisko

developerskie w Mac-u - czy ogarne pisanie na dwa naraz...

 

Więc: ma ktoś jakieś doświadczenia za sobą w pisaniu czegoś pod IPhone na wirtualnym Macu?

 

Coś więcej troszeczkę niż "Hello world" - może próba napisania/przepisania prostej gierki z grafiką 2d?

 

Da się w ogóle? I JAKI SYTEM minimum musiałbym spróbować postawić?

 

W zamian jeśli będzie zainteresowanie - mogę w kilku słowach streścić moje doświadczenia z Androidem (z przed roku) i WP8

aktualne jak najbardziej - jeśli nie będzie to naruszeniem celów grupy - a mogę na priva.

 

Pozdrawiam,

Kajetan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Będziesz się męczył. Wydajność jest bardzo słaba, bo nie działa akceleracja grafiki, która jest wymagana do płynnego wyświetlania GUI systemu.

Najlepiej jednak przekonać się na własnej skórze. Bez problemu znajdziesz w sieci gotowy obraz vmware, poszukaj.

 

Jeśli nie masz kompatybilnego sprzętu i nie jesteś w stanie postawić w pełni działającego OSX na twoim sprzęcie, a nie masz dużych wymagań (nie potrzebujesz zarządzania energią, dźwięku i innych "wodotrysków") i przy okazji nie masz czasu/chęci na stawianie retaila, to zainstaluj sobie jakieś distro (choćby iAtkos) na osobnym dysku, albo nawet na pendrajwie. Nawet jeśli system będzie mocno wybrakowany, to i tak będzie o niebo lepszy niż maszyna wirtualna. Jedynym warunkiem jest karta graficzna, na której działa akceleracja. Reszta komponentów w zasadzie nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli nie masz kompatybilnego sprzętu i nie jesteś w stanie postawić w pełni działającego OSX na twoim sprzęcie, a nie masz dużych wymagań (nie potrzebujesz zarządzania energią, dźwięku i innych "wodotrysków") i przy okazji nie masz czasu/chęci na stawianie retaila, to zainstaluj sobie jakieś distro (choćby iAtkos) na osobnym dysku, albo nawet na pendrajwie...

 

No więc da się. Zgodnie z radą zainstalowałem iAtkosa (ML3) i chodzi. Dość stabilnie. Do tego xcode 4.6 (bo aktualny 5...

wymaga iOS-a 10.9. Ale własnie o to mi chodziło. Chodzi nawet emulator, oczywiście nie piszę jakich zaawansowanych 3D

gier, ale też nie "Hello Word-y". :-) Trochę mi zeszło ale ciśnienia wielkiego nie było. :-)

 

Dzięki,

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc da się. Zgodnie z radą zainstalowałem iAtkosa (ML3) i chodzi. Dość stabilnie. Do tego xcode 4.6 (bo aktualny 5...

wymaga iOS-a 10.9. Ale własnie o to mi chodziło. Chodzi nawet emulator, oczywiście nie piszę jakich zaawansowanych 3D

gier, ale też nie "Hello Word-y". :-) Trochę mi zeszło ale ciśnienia wielkiego nie było. :-)

 

Dzięki,

K.

Co do XCode 5 to ja na 10.8.4 mam możliwość aktualizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.