Skocz do zawartości

Gry pod Mavericks'a


Spamm3r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe, czy OS X i Linux są skazane na OpenGL ;> Może kiedyś nadejdą czasy dla DirectX dla unixowych systemów.

 

Raczej nie nastaną, chyba że Microsoft drastycznie zmieni swój model biznesowy ;P

 

Trochę offtopowo:

Pod OSX można odpalić WINE, tak samo jak pod Linuksem. Wiele gier całkiem dobrze radzi sobie pod WINE. Tłumaczenie DirectX do OpenGL czasami nie działa tak źle jak można by było się spodziewać. Poza tym wiele nie wszystkie tytuły pod Windows używają DirectX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy OS X i Linux są skazane na OpenGL ;> Może kiedyś nadejdą czasy dla DirectX dla unixowych systemów.

Ja myślę, że raczej należy założyć od razu kompatybilność i pisać z użyciem OpenGL. Szczytem kompatybilności DirectXa będzie działanie na Windowsie 95 i 8.1 ;).

Uczę się coś tam pisać w C++ i stwierdziłem, że olewam Windowsowe API, jak zacznę interfejs graficzny to od razu na wxWidgets - i mam kompatybilność Windows/Linux/OS X/*BSD/cokolwiek, na czym można skompilować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej piekło zamarznie niż Microsoft powstanie DirectX na inne systemy niż Windows, zresztą oni nawet nie wydają nowszego DirectX na starsze systemy. Idę o zakład, że Windows 7 nie dostanie DirectX 12 tak jak nie dostał Windows XP wersji 10, 11. Zresztą wg mnie i wielu programistów taka potrzeba nie istnieje, OpenGL jest na tyle nowoczesne, że potrafi spełnić praktycznie wszystkie wymagania które gry potrzebują a i często ma funkcje daleko wyprzedające DX. Sęk w tym żeby producenci produkcji AAA chcieli go wykorzystać, bo w ostatnich latach z gier AAA które były napisane w czymś innym niż DirectX to jest chyba tylko Rage ID Software i może Starcraft II Blizzarda (ale tu nie wiem). A to wszystko przez FUD jaki puścił Microsoft przed premierą Visty, że niby to ona nie będzie zawierać OpenGL, co się później okazała kłamstwem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.
Pytanie może wydać się zabawnie dziwne i choć pewnie bardziej pasowało by do działu podstaw x86, zadam je tu. Czy uruchamianie gier wymaga jakiegoś specjalnego doświadczenia? Posiadałem już "kilka" gier ważących "troszeczkę" i jedyna która mi z nich działała z tych większych to gta4. VC w cider, rayman, Gta Sa, nfs undercover... Wszystkie pobrane, wypakowane. Jest ikonka gry, klikam w nią dwukrotnie, pokazuje się w docku i.. nic.
Są one niekompatybilne z 10.9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem czołgiści!

Jeśli któryś z Was lubi zagrać czasem w World of Tanks mam dobrą wiadomość. Istnieje oficjalny wrapper od WarGaming, jednakże dla serwerów NA:

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/343843-read-this-before-downloadinglaunching-the-mac-wrapper/

W prosty sposób można zmusić go do działania z europejskimi serwerami, jeśli macie zainstalowaną grę na Windowsie, poprzez podmianę wszystkich plików w ~/Dokumenty/World_of_tanks na ich kopię z Windowsa. Działa trochę mniej wydajnie niż pod Windą, ale za to jest dużo stabilniejszy od wrappera wykonanego przez PaulTheTalla. Jedna uwaga - nie należy przesadzać z modami, gdyż po dodaniu któregoś modu zaczął mi się wysypywać bez powodu. Dlatego teraz gram na czystej kopii WoTa i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.