Jump to content
Sign in to follow this  
Spamm3r

Gry pod Mavericks'a

Recommended Posts

Niedawno sprawdziłem jak na moim Z87-WS z i7-4770K i GTX770 działa Borderlands 2. Nie jest to bardzo wymagająca gra, ponieważ działa na silniku Unreal 3, nie mniej komfort grania jest fatalny do tego spod Windows. Czuć że bardziej "haczy" i nie jest tak płynnie jak w Win7, ale grać się da.

 

Czemu nie produkcji na OS X z paru powodów:

1. Produkcje wysokobudżetowe praktycznie tylko są robione w DirectX

2. Brak mocnych kart graficznych w Mac'ach aby można było je realnie wykorzystać, a jak już coś trafiało mocniejszego do np iMac'a to wersja mobilna a cena całości przekraczała dwu-krotność podobnego komputera z windows.

3. Jeśli jest już jakaś gra portowana to dostaje przez translację komend DirectX -> OpenGL i z założenia działa wolniej.

4. Wydajność sterowników OpenGL pod OS X jest delikatnie mówiąc marna w porównaniu do wydajności spod windows.

 

Szczerze mówiąc prędzej się spodziewam, że SteamOS wreszcie przyniesie sensowną alternatywę a producenci dopracują OpenGL, ostatnio wreszcie dołączył aktywnie i intel i AMD do Kronos Group, niż OS X stanie się wydajny i przyjazny w segmencie gier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe, czy OS X i Linux są skazane na OpenGL ;> Może kiedyś nadejdą czasy dla DirectX dla unixowych systemów.

 

Raczej nie nastaną, chyba że Microsoft drastycznie zmieni swój model biznesowy ;P

 

Trochę offtopowo:

Pod OSX można odpalić WINE, tak samo jak pod Linuksem. Wiele gier całkiem dobrze radzi sobie pod WINE. Tłumaczenie DirectX do OpenGL czasami nie działa tak źle jak można by było się spodziewać. Poza tym wiele nie wszystkie tytuły pod Windows używają DirectX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe, czy OS X i Linux są skazane na OpenGL ;> Może kiedyś nadejdą czasy dla DirectX dla unixowych systemów.

Ja myślę, że raczej należy założyć od razu kompatybilność i pisać z użyciem OpenGL. Szczytem kompatybilności DirectXa będzie działanie na Windowsie 95 i 8.1 ;).

Uczę się coś tam pisać w C++ i stwierdziłem, że olewam Windowsowe API, jak zacznę interfejs graficzny to od razu na wxWidgets - i mam kompatybilność Windows/Linux/OS X/*BSD/cokolwiek, na czym można skompilować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prędzej piekło zamarznie niż Microsoft powstanie DirectX na inne systemy niż Windows, zresztą oni nawet nie wydają nowszego DirectX na starsze systemy. Idę o zakład, że Windows 7 nie dostanie DirectX 12 tak jak nie dostał Windows XP wersji 10, 11. Zresztą wg mnie i wielu programistów taka potrzeba nie istnieje, OpenGL jest na tyle nowoczesne, że potrafi spełnić praktycznie wszystkie wymagania które gry potrzebują a i często ma funkcje daleko wyprzedające DX. Sęk w tym żeby producenci produkcji AAA chcieli go wykorzystać, bo w ostatnich latach z gier AAA które były napisane w czymś innym niż DirectX to jest chyba tylko Rage ID Software i może Starcraft II Blizzarda (ale tu nie wiem). A to wszystko przez FUD jaki puścił Microsoft przed premierą Visty, że niby to ona nie będzie zawierać OpenGL, co się później okazała kłamstwem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już nie pamiętam tej genezy... Po wydaniu XP wszyscy dłuuuuugo czekali na następcę... MS puścił plotę, a wszyscy wzięli ją poważnie, mimo że później nie miała przełożenia w rzeczywistości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.
Pytanie może wydać się zabawnie dziwne i choć pewnie bardziej pasowało by do działu podstaw x86, zadam je tu. Czy uruchamianie gier wymaga jakiegoś specjalnego doświadczenia? Posiadałem już "kilka" gier ważących "troszeczkę" i jedyna która mi z nich działała z tych większych to gta4. VC w cider, rayman, Gta Sa, nfs undercover... Wszystkie pobrane, wypakowane. Jest ikonka gry, klikam w nią dwukrotnie, pokazuje się w docku i.. nic.
Są one niekompatybilne z 10.9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem czołgiści!

Jeśli któryś z Was lubi zagrać czasem w World of Tanks mam dobrą wiadomość. Istnieje oficjalny wrapper od WarGaming, jednakże dla serwerów NA:

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/343843-read-this-before-downloadinglaunching-the-mac-wrapper/

W prosty sposób można zmusić go do działania z europejskimi serwerami, jeśli macie zainstalowaną grę na Windowsie, poprzez podmianę wszystkich plików w ~/Dokumenty/World_of_tanks na ich kopię z Windowsa. Działa trochę mniej wydajnie niż pod Windą, ale za to jest dużo stabilniejszy od wrappera wykonanego przez PaulTheTalla. Jedna uwaga - nie należy przesadzać z modami, gdyż po dodaniu któregoś modu zaczął mi się wysypywać bez powodu. Dlatego teraz gram na czystej kopii WoTa i jestem zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.