Skocz do zawartości

Compal FL90, IFL90, instalacja Snow + modyfikacje DSDT


herkules
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 293
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dump pod Ubuntu = dump pod windows = dump pod OS X bez DSDT.aml.

 

Używasz teraz jakiegoś dziwnego dump'a - pewnie tego co znalazłeś w necie... dlatego dumpujesz jego a nie twój oryginalny. Modyfikacja tego znalezionego mija się zwyczajnie z celem...

 

Podesłałem Ci moje lekko podmodyfikowane wersje, użyj ich jako bazy do dalszych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok! faktycznie mialem lekko skaszaniony dsdt ktory sie ladowal. Teraz poprawilem i sleep obijawia sie w taki oto sposób : Wchodzi w stan uśpienia wszystko ladnie sie wygasza i tylko miga dioda od power jak go wybudze przyciskiem power wszystko startuje dysk,cd-rom jednak ekran pozostaje czarny. Teraz tak na szybko przegladam dsdt z ubuntu i dsdt ktore mam obecnie i tak :

DefinitionBlock ("./dsdt.aml", "DSDT", 2, "Compal", "CRESTLNE", 0x06040000) 
{ 
   External (PDC1) 
   External (PDC0) 
   External (CFGD) 
   External (^CPU0._PPC) 

   Name (Z000, One) 
   Name (Z001, 0x02) 
   Name (Z002, 0x04) 
   Name (Z003, 0x08) 
   Name (Z004, Zero) 
   Name (Z005, 0x0F) 
   Name (Z006, 0x0D) 
   Name (Z007, 0x0B) 
   Name (Z008, 0x09) 
   Name (ECDY, 0x05) 
   Mutex (MUTX, 0x00) 
   OperationRegion (PRT0, SystemIO, 0x80, 0x04) 
   Field (PRT0, DWordAcc, Lock, Preserve) 
   { 
       P80H,   32

DefinitionBlock ("./dsdt.aml", "DSDT", 2, "Compal", "CRESTLNE", 0x06040000) 
{ 
Method (DTGP, 5, NotSerialized) 
   { 
       If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10) 
               { 
                   /* 0000 */    0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44,
                   /* 0008 */    0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B
               })) 
       { 
           If (LEqual (Arg1, One)) 
           { 
               If (LEqual (Arg2, Zero)) 
               { 
                   Store (Buffer (One) 
                       { 
                           0x03
                       }, Arg4) 
                   Return (One) 
               } 

               If (LEqual (Arg2, One)) 
               { 
                   Return (One) 
               } 
           } 
       } 

       Store (Buffer (One) 
           { 
               0x00
           }, Arg4) 
       Return (Zero) 
   } 

   External (PDC1) 
   External (PDC0) 
   External (CFGD) 
   External (\_PR.CPU0._PPC) 

   Name (Z000, One) 
   Name (Z001, 0x02) 
   Name (Z002, 0x04) 
   Name (Z003, 0x08) 
   Name (Z004, Zero) 
   Name (Z005, 0x0F) 
   Name (Z006, 0x0D) 
   Name (Z007, 0x0B) 
   Name (Z008, 0x09) 
   Name (ECDY, 0x05) 
   Mutex (MUTX, 0x00) 
   OperationRegion (PRT0, SystemIO, 0x80, 0x04) 
   Field (PRT0, DWordAcc, Lock, Preserve) 
   { 
       P80H,   32
   } 

drugi to obecny dsdt .

 

Jak narazie jedyna róznica szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Method (DTGP, 5, NotSerialized) 
{ 
If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10) 
{ 
/* 0000 */ 0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44,
/* 0008 */ 0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B
})) 
{ 
If (LEqual (Arg1, One)) 
{ 
If (LEqual (Arg2, Zero)) 
{ 
Store (Buffer (One) 
{ 
0x03
}, Arg4) 
Return (One) 
} 

If (LEqual (Arg2, One)) 
{ 
Return (One) 
} 
} 
} 

[color=red]Store (Buffer (One)<------------------------- tu jest roznica
{ 
0x00
}, Arg4) 
Return (Zero) 
}

tak to wyglada u mnie a w dsdt MacBookPro4.1 :

Method (DTGP, 5, NotSerialized) 
{ 
If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10) 
{ 
/* 0000 */ 0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44,
/* 0008 */ 0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B
})) 
{ 
If (LEqual (Arg1, One)) 
{ 
If (LEqual (Arg2, Zero)) 
{ 
Store (Buffer (One) 
{ 
0x03
}, Arg4) 
Return (One) 
} 

If (LEqual (Arg2, One)) 
{ 
Return (One) 
} 
} 
} 

[color=red]Store (Buffer (0x01)<------------------------- tu jest roznica
{ 
0x00
}, Arg4) 
Return (Zero) 
}

czy to tez moze miec jakies znaczenie . Odnosze sie do porady z tego tematu :

 

http://www.insanelymac.com/forum/index.php%3Fshowtopic%3D168014&tbb=1&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhi4OvusxfYSNc7kFKqfYTAXgnkL1Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze jedno pytanie :

 

u mnie porty usb sa wykrywane tak :

 

88694700.png

 

ale w temacie z linku ktory podalem wczesniej usb wyglada tak:

 

28664443.jpg

 

Czy to może mieć wpływ na sleep i czy musze to pozmieniać w dsdt ?

 

Na ta chwile wszystkie pytania. Zle nie jest bo już sleep w 50% jest idzie spać ale budzi sie z zamkniętymi oczami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wielu chipsetach, bez "poprawionego" USB sleep nie działa (najczęściej także shut down i restart).

Ale, jeśli używasz Chameleona 2, to zamiast grzebać w DSDT możesz spróbować wpisać USB FIX w com.apple.Boot.plist. Osobiście sprawdzałem i działa dokładnie tak jak fix wpisany w DSDT, zarówno pod 10.5 jak i 10.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie jedyna róznica szukam dalej

To jest dodana metoda DTGP - jak pamiętam używałem jej później do czegoś... np do TM Fix'a

czy to tez moze miec jakies znaczenie . Odnosze sie do porady z tego tematu :

To jest inny zapis dokładnie tego samego 0x01 = one tak jak 0x00 = zero

 

Czy to może mieć wpływ na sleep i czy musze to pozmieniać w dsdt ?

 

Na ta chwile wszystkie pytania. Zle nie jest bo już sleep w 50% jest idzie spać ale budzi sie z zamkniętymi oczami :mrgreen:

Pamiętam że coś Ci modyfikowałem pod kątem sleep'a - jeśli idzie spać a nie budzi się, to może wskazywać na brak informacji o wybudzaniu np dla VGA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że coś Ci modyfikowałem pod kątem sleep'a - jeśli idzie spać a nie budzi się, to może wskazywać na brak informacji o wybudzaniu np dla VGA...

i to by moze jakos pomoglo. Ale obecnie nie mam pomyslu jak sie za to zabrac. Natomiast z wpisanie usb fixa zadzialam jak do domu wróce bo wlasnie reanimuje innego kompa poza domem 8-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak ?

 

Co jak? jak dopisać?

Otwierasz /Extra/com.apple.Boot.plist

i tu masz przykład, wydaje mi się dobry pod twój sprzęt, jak masz Snow to jedynie dopisz flagę do 32bitowego trybu jak używasz.:




Graphics Mode
1280x800x32
GraphicsEnabler
Yes
Kernel
mach_kernel
Kernel Flags
-pci0 -v
Timeout
8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak ?

 

Co jak? jak dopisać?

Otwierasz /Extra/com.apple.Boot.plist

i tu masz przykład, wydaje mi się dobry pod twój sprzęt, jak masz Snow to jedynie dopisz flagę do 32bitowego trybu jak używasz.:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> 



Graphics Mode
1280x800x32
GraphicsEnabler
Yes
Kernel
mach_kernel
Kernel Flags
-pci0 -v
Timeout
8

 

tylko ,ze mi sie nie laduje system :mrgreen: Nie pamietam jak z ubuntu zapisac na dysku snow bo nie mam uprawnien. Ja lece na 64 bitach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A klucz ratunkowy USB ma ;-)

 

BTW - możesz odpalić instalację jakąkolwiek dystrybucji i z jej poziomu w terminalu zrobić edycję tego pliku.

no nie ma :/ musialem pena do innych celow zrobic a stalo sie to nagle. Kompa mam w firmie teraz a tu tylko linuxa mam plytke . A nie znalalzem ideneb . Jest gdzies na forum przyklad takiej edycji ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz linuxa - to w konsoli masz vi.

 

PS Spróbuj pobrać BootCD zrobione przez rzooff na potrzeby jego poradnika o Retail'u 10.6 - jest spora szansa że nim "wstaniesz" system, a potem już z poziomu OS X'a poprawisz sobie ten plik.

 

PSS - taki klucz/płyta BootCD przy takim grzebaniu, to obowiązek... oszczędza wieeeeeeeeele nerwów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz linuxa - to w konsoli masz vi.

 

PS Spróbuj pobrać BootCD zrobione przez rzooff na potrzeby jego poradnika o Retail'u 10.6 - jest spora szansa że nim "wstaniesz" system, a potem już z poziomu OS X'a poprawisz sobie ten plik.

 

i tak poszlo. Jednak dopisanie nic nie dalo i musialem wykasowac fix usb z tego pliku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

78546791.png

 

i kod :

              Device (PEGP) 
           { 
               Name (_ADR, 0x00010000) 
                   Device (GFX0)  /* <--------------------------  Hack Begins */
                 { 
                   Name (_ADR, Zero) 
                   Name (_SUN, One) 
                   Method (_DSM, 4, NotSerialized) 
                   { 
                       Store (Package (0x1A) 
                           { 
                               "@0,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@0,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@0,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-A" 
                               }, 

                               "@1,compatible", 
                               Buffer (0x0B) 
                               { 
                                   "NVDA,NVMac" 
                               }, 

                               "@1,device_type", 
                               Buffer (0x08) 
                               { 
                                   "display" 
                               }, 

                               "@1,name", 
                               Buffer (0x0F) 
                               { 
                                   "NVDA,Display-B" 
                               }, 

                               "NVCAP", 
                               Buffer (0x18) 
                               { 
                                   /* 0000 */    0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0x00, 
                                   /* 0008 */    0x06, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "NVPM", 
                               Buffer (0x20) 
                               { 
                                   /* 0000 */    0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0008 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
                                   /* 0018 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                               }, 

                               "VRAM,totalsize", 
		     Buffer (0x04) 
		     { 
		          0x00, 0x00, 0x00, 0x20 /*<----------- Ram Amount: 0x40 = 1024mb, 0x20= 512mb, 0x10= 256mb */
		      }, 

	                "device_type", 
	                Buffer (0x0D) 
	                { 
	                    "NVDA,GeForce" 
	                }, 

	                "model", 
	                Buffer () 
	                { 
	                    "Nvidia GeForce 8600M GS 256 MB" 
	                }, 

	                "rom-revision", 
	                Buffer (0x20) 
                  	     { 
                       		  "DSDT ROM v.1a #irc.osx86.es (c)" 
                   	      }, 

		      "reg", 
		       Buffer (0x78) 
		      { 
		            /* 0000 */    0x00, 0x00, 0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0008 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x10, 0x00, 0x01, 0x02, 
			   /* 0018 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0020 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 
			   /* 0028 */    0x14, 0x00, 0x01, 0x42, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0030 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0038 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x10, 0x1C, 0x00, 0x01, 0x02, 
			   /* 0040 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0048 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x02, 
			   /* 0050 */    0x24, 0x00, 0x01, 0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0058 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0060 */    0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x30, 0x00, 0x01, 0x02, 
			   /* 0068 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 
			   /* 0070 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x02, 0x00
                               } 
                           }, Local0) 
                       DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0)) 
                       Return (Local0) 
                   } 
                }     

 

Ok i teraz sie gubie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak dopisanie nic nie dalo i musialem wykasowac fix usb z tego pliku.

Wg mnie dopisanie fix'u USB akurat na Twoim sprzęcie nie ma sensu... twóch chipset ICH-8M jest natywnie obsługiwany przez OS X i nie powinien potrzebować popychania.

 

Zastanawiam sie czy by cos pomoglo wrzucenie do dsdt informacji o karcie graficznej

Czort wie... ale raczej nie sądzę... A podany przez Ciebie fix... nie jest uniwersalny... oprócz samego opisu modelu, ilości ram itp powinieneś wyciągnąć z BIOS'u swojej karty NVCAP i go tu wsadzić. Jeśli odpalanie z Chameleon'a dobrze działa, to po co kombinować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie dopisanie fix'u USB akurat na Twoim sprzęcie nie ma sensu... twóch chipset ICH-8M jest natywnie obsługiwany przez OS X i nie powinien potrzebować popychania.

Pewnie różnie z tym bywa, ale w mojej Toshibie też mam ICH8M i bez tego fix'u nie działa ani ShutDown ani Restart... Przypuszczam, że jednak zależy to w jakimś stopniu od wpisów w Bios'ie/DSDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie różnie z tym bywa, ale w mojej Toshibie też mam ICH8M i bez tego fix'u nie działa ani ShutDown ani Restart... Przypuszczam, że jednak zależy to w jakimś stopniu od wpisów w Bios'ie/DSDT.

Nie upieram się... zawsze trzeba spróbować...

fakt ;-) No to mi juz sie pomysly koncza na ten czarny ekran po wybudzeniu.

Nadal podejrzewam braku gdzieś "notifi" do VGA przy budzeniu... ale bez fizycznego dostępu do takiego sprzętu, kraty browaru i tygodnia czasu nie jestem w stanie pomóc... jeszcze o wiele wiele za słabo znam się na DSDT.[/fade]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystanie z tej witryny, wymaga zakceptowanie naszych warunków Warunki użytkowania.